Skocz do zawartości

AOC

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O AOC

Informacje

  • Imię
    Janusz
  • Miasto
    kuj-pom

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia AOC

0

Reputacja

  1. Witam, pytanie dotyczy co prawda autka Seat Ibiza 6l, ale na forum Seata nikt nie był w stanie mi odpowiedzieć - w ogóle mało tam się dzieje, więc postanowiłem zapytać tutaj. Silnik to 1.9 tdi AXR (101km). Czy kompresor muszę kupić z auta o tym samym oznaczeniu silnika, tudzież mocy, żeby pasował plug&play, czy mogę wziąć np z jakiegoś 130konnego parcha, albo z anglika? Pytam, bo jeden forumowicz sprzedaje właśnie kompresor z anglika ASZ, ale nie potrafił mi odpowiedzieć czy będzie pasował. Pozdrówki.
  2. Witam, mam pytanie co to może być. Otóż dwukrotnie podczas jazdy zablokowały mi się koła z tyłu, za każdym razem przy próbie hamowania. Nie jestem w stanie określić czy jedno czy dwa koła się zablokowały. Mniej więcej od tamtej pory występuje też (dość głośno słyszalne) piszczenie dochodzące z tyłu (chyba z tylnego prawego koła ale to jeszcze sprawdzę). Pisk słychać TYLKO w momencie nieco mocniejszego skręcania w lewo. Jak skręcę kierę w prawo to nic nie słychać. Podczas hamowania też cisza. Do mechanika jadę dopiero w poniedziałek. Obstawiałem zapieczone zaciski albo linkę od ręcznego, mogę to jakoś sprawdzić w warunkach chałupniczych, czyt. na parkingu pod blokiem? Pozdrawiam
  3. Witam Pany. Problem dotyczy Passata B5 FL 1.9tdi AVF. Otóż autko ma zdecydowanie mniej mocy i zaczęło nieco więcej palić. Spalanie wg mnie wynika z tego, że muszę autko trochę bardziej "pałować" żeby jakoś się rozpędziło. Mam wrażenie że to wina turbiny? Wg mnie, największa zmiana in minus jest odczuwalna przy przyspieszaniu do setki, mam wrażenie że zajmuje mu to wieczność. Przy prędkościach nieco wyższych (powiedzmy od 120-160) też jest to widoczne, jednak nie tak bardzo jak przy <100 km/h. Ojciec też ma Passata, tylko że AWX i on rozpędza się zdecydowanie lepiej i tam słychać tą turbinę (i czuć). U mnie od jakiegoś czasu w ogóle nie słychać żeby pracowało turbo. Możliwe to? Słyszałem o tym, że jak turbina jest na wykończeniu to np. samochód wpada w tryb awaryjny i trzeba uważać szczególnie podczas wyprzedzania, ale u mnie nic takiego się nie zdarza, jest po prostu permanentny brak mocy (tak jakby mu odjęło z 30-40km ). Chwilowo nie mam możliwości zrobienia logów, a do mechanika podjadę dopiero po nowym roku. Chciałem jednak zapytać tutaj żeby przygotować się na ew. koszty Ktoś coś?
  4. Ubywał mi płyn chłodniczy na potęgę i dodatkowo nie działało grzanie, odstawiłem auto do mechanika, wymieniono uszczelkę pod głowicą. Płyn przestał ubywać (przynajmniej na razie, póki co minął tydzień), auto odzyskało moc, ale nadal nie grzeje mechanik twierdzi, że to dlatego, że cały układ chłodzenia był w "kamieniu", pełno osadu i tej mazi oleistej (pozasychane już) i niby przepłukali, ale widać niewystarczająco. Wydaje mi się jednak że przyczyna może leżeć gdzie indziej, możliwe to?
  5. si juz ogarnalem innego, dzieki
  6. witam, rozmawialem dzis z mechanikiem nt. ubywajacego plynu chlodniczego, jutro mam odstawic auto na diagnoze. pytanko: mechanik zaspiewal 800 zl za samo wyjecie silnika (i wlozenie spowrotem). to "normalna" cena czy lekka przesada? boje sie ze za ew uszczelnienie zaspiewa 2 x tyle. silnik 1.9 tdi avf
  7. Witam koledzy Sprawa dotyczy co prawda Passata B5, ale jako że konstrukcje są bliźniacze postanowiłem napisać w tym dziale. Otóż to moje pierwsze autko, które zakupiłem kilka miesięcy temu, niestety niesprawdzone dokładnie i teraz wychodzą bolączki, ale za niewiedzę (oraz głupotę) trzeba płacić, toteż chcę zrobić tak żeby wszystko śmigało. Problem polega na tym, że ubywa płynu chłodniczego, a na korku i górze zbiornika utworzył się taki rdzawy nalot o gęstej konsystencji. Nie wiadomo skąd leci, byłem u mechanika z tematem, to stwierdzili, że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą i że trzeba się liczyć z dużymi kosztami. Ok, rozumiem to, jednak chciałbym najpierw wykluczyć wszystkie inne, możliwe przyczyny. Co powinienem sprawdzić, ew co mechanik powinien obczaić zanim weźmie się za wyjmowanie silnika? Myślałem, że może jakiś króciec poszedł ew coś podobnego, ale wtedy skąd ten rdzawy nalot? Kolejna rzecz: nie działa ogrzewanie. Klima dmucha aż miło, jednak niezależnie od ustawionej temperatury z nawiewów leci zimne powietrze. Termostat? Nagrzewnica? Czy może powiązane z w/w problemem? Aha jeszcze jedna sprawa: czy płyn chłodniczy może lecieć gdzieś spod siedzenia pasażera? Zauważyłem, że po powrocie do domu, pod autem gromadzi się mnóstwo cieczy. Jak się przyjrzeć, to jeszcze chwilę po zgaszeniu silnika widać jak kapie własnie spod siedzenia pasażera. Mechanik stwierdził, że to normalne i od klimy. Z tym, że tej wody jest w ciul dużo (u innych aut nie zaobserwowałem takiego zjawiska), możliwe to? Reasumując - co mogę sprawdzić sam, przed oddaniem autka do mechanika, oraz co powinien sprawdzić mechanik zanim weźmie się za temat głowicy? Autko Passat 5B FL 2000, 1.9 tdi AVF.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...