Witam Ludziska
Posiedziałem trochę na forum, poczytałem, zrobiłem kilka kwestii ale postanowiłem napisać się poradzić.
Mam Audi A4 B6 z 2003 roku 1,9tdi z multitroniciem.
Jakiś czas temu zaczęły występować mi takie dziwne szarpniecia podczas jazdy. Często przy przyśpieszaniu przy prędkości 50 70 czy 100km/h wskazówka obrotów wtedy skacze.
Wymieniałem ostatnio jeden przegub wewnętrzny bo takie miał trochę obiawy, bardzo nic nie pomogło znaczy pierwszego dnia było OK ale zaraz jechałem też do warszawy i podczas trasy znowu kilka krotnie odczułem te szarpniecia, na powrocie to już częściej.
Było też podejrzenia co do oleju w skrzyni, była lekka panika z tym związana bo mojemu mechanikowi kolega jakiś nagadał że jak do tej skrzyni nie wleje oryginalny olej z serwisu Audi to nawet nie wyjedzie z garażu, Spanikował mi chłopak trochę bo miał już spuszczony olej ale nie wiedział jak uzupełnić go bo w miejscu gdzie teoretycznie powinno się dolewać był stan oleju, ale szybkie poszukiwania na forum i znalazłem schemat i opis wymiany i okazało się to banalnie proste. Więc nie wiem skąd serwisy mają takie ceny za tą wymianę (1000zł).
Po wymianie niby była lekka poprawa ale wczoraj miałem znowu trasę na większym dystansie i ponownie czasami występują te szarpniecia przy 30km/h potrzefi tak trząść albo przy 50 czy 70 szarpną raz lub 2 razu jak się delikatnie przyśpiesza, jak dostaje mocno w sandał to raczej nie wyczuwalne.
I sam już nie wiem co tu się dzieje, czy to skrzenia szlak trafia czy mam drugi przegub wewnętrzny czy to może silnik i jakieś wtryski. Bo szarpanie nie występuje zawsze, z reguły jak mam trochę ciężej typu górka czy jak delikatnie przyśpieszam.
Czekam na konkretne odpowiedzi sprawa pilna.