Skocz do zawartości

Drzeq

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Drzeq

Informacje

  • Imię
    Jacek
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

233 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Drzeq

0

Reputacja

  1. Właśnie tego się boję... :/ Zdecydowanie wolałbym, aby była to usterka. Fajne autko z tego A4, ale to przygasanie na dłuższą metę jest cholernie wkurzające.
  2. VCDS pokazuje 800 obrotów. W wolnej chwili pogrzebię w grupach pomiarowych. A czy takie objawy może dawać problem z EGR'em? Może tu jest pies pogrzebany?
  3. Dzięki za sugestię - udało się sprawdzić napięcia. Wyglądają jak następuje: Wyłączony silnik 11,95V. Ze wszystkim na off 14,28V. Pod standardowym obciążeniem (lekka klima + cicho radio) 13,87V. Ze wszystkim na full schodzi do 13,46V. Dopiero po testach się zorientowałem, że miałem wyłączone światła. Ale wszystko na full to: rozkręcone radio, maksymalna klima, grzane fotele i ogrzewanie tylnej szyby - napięcie nie powinno więc na co dzień schodzić poniżej tego 13,5 V. Wnioskuję, że to nie alternator powoduje te problemy. Co do napięcia na zasilaniu sterownika silnika nie udało mi się znaleźć. Zauważyłem, że kroki podane przez Beyer'a nie pasują, a to dlatego, że program do którego mam dostęp to jednak nie VAG, tylko VCDS Lite. Czy można w nim sprawdzić to co sugerujesz? Macie jakieś inne pomysły gdzie można szukać przyczyny objawów? Pozdrawiam!
  4. Wielkie dzięki za podrzucanie pomysłów! Akumulator jest nowy, poprzedni padł (co jest dość dziwne, bo miał raptem 2,5 roku). Przed wymianą i po objawy niestety identyczne. Da się jakoś sprawdzić napięcie w instalacji VAGiem? Jest tam jakiś czujnik? Nie mam niestety żadnego miernika, w wolnej chwili do kogoś podjadę i zbadam ten trop.
  5. Przepustnica była czyszczona i regulowana - bez rezultatu. VAG pokazuje tylko 1 błąd - katalizator. Wymieniłem już sondę i wygląda na to że jednak kat umarł. Przypuszczam, że może być to spowodowane sporym zużyciem oleju. Ale czy któryś z tych elementów może wpływać na przygasanie? Wolałbym tego nie dotykać. Zużycie oleju choć duże (około 0,7l / 1000 km), jest akceptowalne w porównaniu z kosztami remontu silnika i wymianą katalizatora. Robię małe przebiegi, koło 10 tys rocznie i to zużycie nie boli aż tak bardzo. A że od czasu do czasu trzeba skasować Check'a, to nie problem. Pozdrawiam! Jacek
  6. Witam, Mam problem z Audi A6 B6 z silnikiem benzynowym 1.6. Samochód posiada instalację gazową z tego co pamiętam marki Prins (montowana w Niemczech), ale problem który chciałbym poruszyć występuje zarówno na gazie jak i na benzynie (chociaż na gazie jest bardziej odczuwalny). W momencie gdy obroty spadają do wolnych często zdarza się, że nie zatrzymują się na standardowych około 850, a lecą niżej, silnik się przydławia, następnie rosną i dopiero wtedy stabilizują się. Obrazuje to filmik który nagrałem, niestety dźwięk jest bardzo cichy - trzeba mocno podgłośnić. Po każdym przygazowaniu zdejmowałem nogę z gazu, to co się działo później silnik robił sam. Problem w zasadzie nie występuje, gdy nie ma włączonych żadnych odbiorników prądu. Ale tych jest sporo - radio Concert z masą głośników (naliczyłem 10), klima dwustrefowa, grzane fotele. Gdy włączonych odbiorników jest więcej, problem się nasila - przy włączonych grzanych fotelach występuje w prawie 100% przypadków wysprzęglenia. Zdarza mu się prawie zgasnąć np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł. Da się z tym żyć, ale na dłuższą metę bardzo irytuje. Problem występuje na obu paliwach, choć na gazie zauważalnie częściej niż na benzynie. Wymienione już były wszystkie elementy zapłonu i problem nie ustępuje. Mój mechanik stwierdził, że "ten typ tak ma" - za dużo odbiorników prądu na taki mały silniczek. Jedyne co mu przyszło do głowy, to alternator, ale mówi, że nie daje żadnej gwarancji, że wymiana cokolwiek zmieni. Co o tym myślicie? Czy ktoś się spotkał z takimi objawami? Czy jest nadzieja na pozbycie się problemu? Pozdrawiam serdecznie! Jacek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...