Cześć,
Od wrzesnia 2016 jestem posiadaczem A4 B5 1.6. Postaram się w skrócie opisać co wymieniłem co się działo i na jakim etapie jestem teraz.
- niedogrzany silnik, wyciek płynu chłodniczego, brak "syczenia" przy odkrecaniu korka od zbiornika płynu chłodniczego -> wymiana termostatu, wymiana kolanka przy termostacie (prawdopodobnie przyczyna wycieku płynu), wymiana płynu, nowy korek zborniczka.
- deszczowa pogoda, na kolejny dzien utrata mocy, szarpanie/trzęsienie -> wypalone 1 gniazdo cewki na kopułce i drugie na wykończeniu -> wymiana kopułki.
- spadajacy poziom oleju, olej minimum -> podczas stania czasami zatrzęslo samochodem, podczas stania w korku zdarzały się spadki cisnienia oleju -> sprawdzenie cisnienia oleju (potwierdzenie niskiego cisnienia) wymiana oleju oraz filtra. Mechanik powiedział ze slyszy panewkę...
Na chwilę obecną mam 2 problemy:
1. Po wymianie oleju słychać stukanie pod pokrywą (może zawory) . Pojechalem do innego mechanika odnosnie panewki, nie uslyszal jej, natomiast stwierdzil, ze wlano zly olej, zamiast polsyntetyk powinien byc mineral (300 tys km) co powoduje niewystarczajace smarowanie
2. Problem z przyspieszaniem oraz spuszczaniem gazu - dławienie się/ szarpanie, czasami trzęsienie autem na jałowym -> obroty nie falują, czyżby czujnik polozenia przepustnicy?
Dziękuję za uwagę i ewentualną pomoc
Pozdrawiam