-
Postów
11 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Krzysztof Gruca

Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
A4 B5 1.6 AHL-74KW , 98r Witam, koledzy od pewnego czasu pokazuje mi na desce temperaturę zewnętrzną na minus a tu lipiec i w tym momencie wyłącza mi się klimatronik a mi gorąco. Czujnik wymieniłem ten co jest z przodu przed chłodnicą klimy innego raczej niema i nic ,dalej czasami mu odwala a ja się gotuje. Błędów żadnych nie pokazuje. Acha i klimatronik też miałem możliwość podmienić na używany ( pewniak) i dalej to samo. Przeważnie się tak dzieje jak jest ciepło,w okresach wiosennych ,jesiennychi zimowych problem z temperatura jest może 1% , ale w lecie to co 3 odpalenie silnika są cyrki z moim klimatronikiem np. odpalam i pokazuje mi -36 stopni i spada do zera aż do prawidłowej w tedy się włącza klima jak jest przynajmniej +0,5 na zegarze.
-
a4 b5 1.6 AHL remont czy wymiana silnika??????????/
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Krzysztof Gruca temat w 1.6
Koledzy, widziałem silniki ahl z plastikowym ssącym kolektorem a ja mam aluminiowy który już jest przerobiony bo mam stag gaz ładnych kilka lat. I teraz np. jak kupię kompletny ahl z plastikowym ssącym to jest taka możliwość aby ten muj alu kolektor pasował do tego silnika. Podobno kolektory alu były w audi a plastiki w vw. Ja mam a4b5. Nie mam zielonego pojęcia czy ten muj alu ssący podejdzie w miejsce plastiku(czy pasuja mocowania na bloku itd.)? -
a4 b5 1.6 AHL remont czy wymiana silnika??????????/
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Krzysztof Gruca temat w 1.6
A4 b5 1.6 AHL 74 KW 1998 -
a4 b5 1.6 AHL remont czy wymiana silnika??????????/
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Krzysztof Gruca temat w 1.6
To przekładka adp odpada, remont coś nie bardzo mi po drodze bo motor ma prawie 400tyś i wątpie aby się nawet pierścienie przyjęły, a czy pomogą uszczelniacze razem z gniazdami-hm -dobre pytanie. więc myślałem o zmianie słupka ale teraz adp odpada . Może macie jakiś inny motor na myśli 1.6 co by pasował do osprzętu ahl?. Mam tag gaz sekwencje już zamontowana więc zmiana słupka wydawała by się najprościjsza? -
a4 b5 1.6 AHL remont czy wymiana silnika??????????/
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Krzysztof Gruca temat w 1.6
A są jakieś modele bliźniacze do ahl czy to tylko taki jeden wynalazek(chodzi o przekładkę samego słupka)? -
Utrzymujące się ciśnienie w układzie chłodzenia
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Krzysztof Gruca temat w Audi A4 B5
Chłopaki temat załatwiony ,korek na zbiorniczku miał 1 rok ale i tak go szczeliło ,kupiłem nowy i spoko na drugi dzień już nie mam twardych węży. Dziękuwa za pomoc. -
a4 b5 1.6 AHL remont czy wymiana silnika??????????/
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Krzysztof Gruca temat w 1.6
Kolego ile taki remont może mnie kosztować bo nie wiem co by się opłacało silnik wymienić (słupek) czy co. Nie wiem czy podejdzie silnik ADP bo AHL jest mało a jak są to kosztują 2x co adp? -
twarde przewody chłodnicy, układu chłodzenia 1.6 ahl
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Robertk86 temat w 1.6
Kolego podsuń mi temat z kosztami jaki poniosłeś przy tej operacji bo być może czeka mnie coś podobnego/z góry dzięki,pozdr....... -
Witam, od pewnego czasu bierze mi olej (kupuje teraz najtańszy bo bym nie wyrobił -mineral ) 6,0 litra na 10 tyś. Przebieg 350 tyś. Jak kupiłem go na 160 tyś też brał ale o połowę mniej. -to chyba było normalne w tych modelach ,ale teraz trochę zgłodniał. I myślę czy pchać się w remont głowicy tzn. uszczelniacze i prowadnice. Acha autko ma już 200 tyś na sekwencji Staga-wszystko jeżdzi ,pali bez problemu. Klima ,wspomaganie kier,ładowanie,rozrusznik wisko-wszystko od nowości-sam w szoku jestem . Ogólnie wszystko w tym aucie gra na 100% tylko jeden problem -zjada olej. Na razie dolewam mu taniochę z marketu 10zł za 1 litr-przynajmniej ma świeży olej non stop. Filter olejowy teraz zmieniam raz na 20 tyś, częściej nie ma co bo non stop świeżyzna olejowa. Fajne autko -mam już go dziesięć lat i szkoda mi go trochę a przeważnie sam jeżdżę (oszczędne bo pali 10 gazu no i karoseria ocynk). Więc pytanie główne czy lepiej lać olej i dojechać go (trochę się boję bo ja w trasy jeżdżę po 800 km) czy robić samą głowice ,czy wymiana motoru. A co do wymiany silnika (chodzi mi tylko sam słupek z adp bez osprzętu czy będzie pasował do osprzętu z ahl????/)to powiedzcie mi czy muszę go zmieniać na AHL bo taki mam , czy mogę ewentualnie włożyć ADP. Pytam dlatego bo AHL jest ich mało i są drogie a adp jest jak psów-nie rozumiem tego. czy te AHL to były jakieś wadliwe czy odwrotnie ?. Proszę o pilną odpowiedz bo przymierzam się już do tego silnika już na poważnie -co robić??????. Dziękuje z góry i pozdrawiam.
-
Utrzymujące się ciśnienie w układzie chłodzenia
Krzysztof Gruca odpowiedział(a) na Krzysztof Gruca temat w Audi A4 B5
Witam , węże wodne zimne są minimalnie miękciensze niż jak silnik po zgaszeniu, prawie żadna różnica , na pewno do gąbki to daleeeeeeeeko. Dziwna sprawa może zablokował się termostat , nadmieniam że nagrzewnica grzeje jak szalona a i jeszcze nowa chłodnica . Auto nie widziało nigdy wody w silniku-zawsze dolewałem płyn co by tam się nie pokamieniało tam coś ale ileż można dolewać? Co jest odpowiedzialne za spadek ciśnienia na zimnym silniku KOREK zbiorniczka ,czy może TERMOSTAT???????????????????????????/Pompa raczej odpada chociaż stara ( za 10 tyś rozrząd będę robił to wymienie też oczywiście) Niby te części mają 1 rok -to są prawie nowe a nie jak pisałem -nowe. ale 1 rok to i tak mało na awarie. Chłopaki podrzućcie mi jakieś pomysły, bo mnie już też zaczyna brać ciśnienie na ta autko. -
Witam mam sprawę do was, mianowicie moja babcia(a4 b5 AHL 1.6-74KW) z 11.1997,wydaje mi się że za długo trzyma ciśnienie płynu. Zbiorniczek płynu ,czujnik temp + oring , korek, termostat - wszystko nowe. Więc tak zapalam, robi mi się małe ciśnienie i wzrasta z czasem w płynie to normalne jest więc spoko, ale jak już np. po 30 min jazdy gaszę silnik , patrzę wąż jest napięty-norma bo silnik chodził ale po jakimś czasie ciśnienie powinno zniknąć-tak mi się wydaje a tu niespodzianka . 3 dni auto stało pod blokiem i ciśnienie trzymało-wąż napięty jak po zgaszeniu silnika tylko że zimny. Mam tam kilka wycieków które na trasie nie puszczają ani 1 kropelki płynu ale jak zagaszę motor to ciśnienie zostaje a płyn sobie gdzieś tam ucieka ,wkurza już mnie to. Więc pytam ,czy ciśnienie po zgaszeniu silnika może się utrzymywać aż 3-4 dni(oczywiście płyn już dawno zimny) czy być może coś się mi zablokowało i dlatego tak długo trzyma ciśnienie.Wcześniej miałem większy wyciek z wężyka to ciśnienie spadało szybciej,teraz wymieniłem węzyk i ciśnienie trzyma 3-4dni a płyn gdzieś tam kap kap, Czy to normalne-bo ja już zgłupiałem