Skocz do zawartości

charles7

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O charles7

Informacje

  • Imię
    Karol
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia charles7

0

Reputacja

  1. Hej hej, Piszę, bo jestem ciekaw co powiedzą na mój przypadek doświadczeni znawcy. Problem pojawia się podczas jazdy: na początku zaczyna mocniej drgać lewarek skrzyni biegów, następnie pojawiają się drgania silnika, no i na koniec to już budą trzęsie. Macie pomysły? Mój mechanik mówi, żebym sprawdził pompowtryskiwacze. Dodam, że nie jest zauważalny zanik mocy, a na luzie (sprzęgle) nie ma drgań. Pozdrawiam Karol
  2. Chłopaki, słuchajcie. W ostatnich dniach telepanie ustało. Nabrałem jednak zastrzeżeń co do układu hamulcowego. Zdarza się, że samochód hamuje nierównomiernie (jak to w przypadku krzywych tarcz, jednak ten problem miałem już też od miesiąca). Może wydawać się, że strasznie nie dbam o samochód, ale jak pisałem wcześniej tarcze były sprawdzane. Dwa dni temu zdarzyło się coś nieoczekiwanego, a mianowicie sunąc wolno w korku usłyszałem dziwny dźwięk, jakby właśnie tarcie hamulców (delikatne) raz z lewej, raz z prawej... Wystarczyło docisnąć pedał hamowania i dźwięk zaniknął. Jednak pojawiły się w mojej głowie wątpliwości, a zarazem narodziło pytanie: Czy to możliwe, że dane zjawisko wibracji kierownicy, jak również nierównomierne hamowanie jest spowodowane niepoprawnie działającym układem hamulcowym (np. dlatego że płyn hamulcowy nie jest utrzymywany pod stałym ciśnieniem podczas hamowania)? Dodatkowo mam wrażenie, że wibracje kierownicy zanikły, gdy zacząłem oszczędniej używać hamulca, a od czasu do czasu (np. na światłach) naciskając go do oporu. Nie jestem mechanikiem, więc z góry przepraszam za wypisywanie głupot.
  3. Felgi były sprawdzane. Dziękuję za radę Robero, sprawdzę to. Szkoda będzie jeśli się okaże, że opony są do wymiany Najlepsze jest to, że właśnie przy ostatnich wizytach, gdy wymieniałem wahacze i tarcze, to też zrobili mi geometrię. Ciekawe co teraz, gdy się okaże, że to ich wina...
  4. Oryginalne audiowskie, 15 cali. Dodam, że zjawisko ma miejsce na biegu i na luzie.
  5. Założone są opony letnie. Po kolejnej wizycie mechanika, kontroli opon ,kół i wyważeniu problem nadal występuje.
  6. Cześć! Ostatnimi czasy narzekam na wibrowanie kierownicy przy hamowaniu (sama kierownica, nie pedał hamulca), jednak jest to zauważalne przy konkretnych prędkościach (120-90). Rzecz wydaje się prosta jednak taka nie jest. W samochodzie zostały wymienione hamulce razem z tarczami (przednie 8 miesięcy temu, a tylne tydzień temu temu) oraz zostały sprawdzone czujnikiem zegarowym. Razem z kompletem tylnym zostały wymienione wahacze przednie oraz prawy przedni drążek zawieszenia (te wymiany wynikały z luzów, jednak niewyczuwalne do niedawna, co nie dziwne bo samochód jeździł do tej wymiany na kompletnym, fabrycznym zawieszeniu). Zostały także wyważone koła z oponami. Mimo wszystko problemu nadal występuje. Zaczynam się zastanawiać, czy problem nie leży w kołach lub samych oponach... Czy to możliwe, że jakaś część już ma zmęczony materiał i zaczyna rezonować w danych prędkościach? Gdzie szukać? Dzisiaj lub jutro pojadę sprawdzić jeszcze raz wyważenie kół, jednak jestem ciekaw co znawcy myślą o tym przypadku. Za wszelkie rady i pomysły z góry dziękuję PS: dla lepszego przedstawienia problemu sprawy wrzucam filmik:
  7. I sprawa rozwiązana. Przyczyną był filtr paliwa Pozdrawiam !
  8. Chyba będę musiał wymienić te poduszki, bo zaczęło szarpać trochę w trasie ? Odbój wymieniony na początku. Edit: Problem jest taki, że raz wgl nie trzęsie, a innym razem potrafi trząść silnikiem. I zastanawiam się jaka może być przyczyna. Czy ktoś miałby jakieś przypuszczenia?
  9. Witam ponownie Postanowiłem wsadzić BRD, tak jak już większość zdążyła doradzić. Nie żałuję, sprawuje się bdb. Historia okazała się jednak bardziej zaskakująca, bo po wymianie zestawu (a był on i tak do wymienienia, bo duwmas już był na wykończeniu, a sprzęgło powinno spoczywać w pokoju) samochodem nadal telepało. Okazało się, że winna była przednia poduszka silnika. Po wymianie drgania prawie całkowicie przestały występować. Przy najwyższych NM (ale nie na 3 biegu, tylko wyższych) nadal mogą wystąpić minimalne drgania i zastanawiam się czy bawić się w wymianę reszty poduch. Sam do końca nie wiem ile ich jest i które są elektryczne. Wiem, że jest jeszcze poduszka pod sprzęgłem. Czy jest sens wymieniać, skoro komputer nic nie krzyczy?
  10. A na jaką moc masz silnik podręcony, Karolu? Co miałeś wcześniej? Zastanawiałeś się nad jednomasem (dlaczego z niego zrezygnowałeś)?
  11. Jakiej marki zestaw sugerujesz? LUK'a?
  12. No dobrze, ale nie do końca wiem, jak mam to zrozumieć. Gdybym jeździł tylko do kościoła, to i 10 lat pewnie by wytrzymało. Jednak dużo poruszam się po Warszawie, w trasie również często jestem. Wiem, że samochodu nie można katować, bo tak to nic długo nie pociągnie. Jednak lubię dynamiczną jazdę i od czasu do czasu lubię wdepnąć. Nie chciałbym nie móc wykorzystywać potencjału tego samochodu, "bo dwumas".
  13. A czy wtedy mogę być pewny, że ten dwumas wytrzyma więcej, niż 80k km? Bo mi tylko o to chodzi, żeby było trwałe, a na "komforcie" mi nie zależy. Jednomas to proste rozwiązanie i zachwalane nie przez jednego.
  14. Witam wszystkich, Sprzęgło już się ślizga, a budą telepie. Wymagana wymiana całego zestawu, dlatego piszę tutaj. W samochodzie (a4 b6 avf) jest mapa 160KM/350NM. Skłaniam się ku wstawieniu jednomasu ze sprzęgłem obitym kevlarem, jednak nie znam się na tym i nie wiem, jakiej marki części wybrać. Bedę wdzięczny za porady. temat w złym dziale, przepraszam. jednak nie mogę dojść do tego, jak usunąć swój temat
  15. Cześć. Mam pytanie odnośnie dedykowanego jednomasu dla konkretnie mojego modelu, czyli avf 6 biegów. Borykam się z problemem wymiany dwumasu. Planuję wymienić komplet, a więc sprzęgło również. No i oczywiście pytanie : dwu, czy jednomas. Pierwsze co, to powiem, że nie zależy mi na tym, aby przycebulić i żałować. Im człowiek więcej czyta, tym jest głupszy w tym temacie. Avf, skrzynia 6 biegów, chip w edctuning 162km 353Nm od spanky'ego. Pierwsze primo : jeżeli kupię komplet Luka, czy Sachs to, czy on wytrzyma. Ile 60,100,150 tys km? Niby kupując dwumas mogę być spokojny o całą resztę (za wyjątkiem dwumasu), a i komfort pozostanie ten sam. Druga opcja dedykowany jednomas valeo dla konkretnie mojego modelu a4 ze sprzęgłem obitym kevlarem. Ta opcja nie wydaje się głupia. Są różne opinie o jednomasach, jednak myślę, że uwarunkowane jest to wykonaniem roboty oraz samym dopasowaniem zestawu do auta. Poza tym nie chcę się męczyć podczas jazdy i pilnować, aby obroty nie spadały poniżej 2,2k czy też męczyć się przy zmianie biegów (powiedzcie proszę, że przesadzam i nie trzeba tak jeździć). Pomocy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...