
RobsonK
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
23 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O RobsonK

Informacje
-
Imię
Robert
-
Miasto
Wałbrzych
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
1997
-
Silnik
1.8
-
Kod silnika
ADR
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
-
RobsonK obserwuje zawartość A4 [B5 ADR] stuki w tylnym zawieszeniu i [B5 ADR] zawór w pompie wspomagania
-
Witam, czy ktoś z Was się orientuje czy w pompie wspomagania można wymienić sam zawór regulujący ciśnienie w układzie? Pompa sprawna, ale na wolnych obrotach problem ze wspomaganiem, szczególnie podczas wyjeżdżania spomiędzy dwóch aut lub parkowania. Jedyne co udało mi się znaleźć to właśnie tego typu zawór jak niżej.
-
Najlepsze jest to że przed wigilią byłem na rocznym przeglądzie i nic nie wyszło. Oczywiście nie mówiłem że mam stuki w zawieszeniu.
-
Witam. Problem polega na tym że jadąc autem słychać z tylnego zawieszenia ( albo przynajmniej z jego okolic) niepokojące stuki ( nie metalowe). Stuki te słychać nawet na najmniejszych nierównościach i dochodzą z obu stron niezależnie. Co najważniejsze, tuleje belki wymienione, amortyzatory, odboje i sprężyny wymienione. Stuki te były słyszalne zarówno przed jak i teraz po wymianie tych elementów. Gdzie tkwi problem?
-
To akurat najmniejszy problem, mam tylko nadzieję że wymiana tego zaworu rozwiąże problem. A Ty u siebie przeprowadzałeś podobną operację?
-
Chodzi o zawór ciśnieniowy, który pomaga utrzymać wysokie ciśnienie w układzie wspomagania bez względu na obroty silnika. U mnie problem polega na tym, że podczas parkowania wspomaganie prawie w ogóle nie działa, podczas jazdy po mieście działa przyzwoicie. I stąd moje pytanie związane z tym zaworem, czy można go wymienić bez potrzeby wymiany całej pompy.
-
Jak wyżej, proszę o odpowiedź.
-
Witam, czy w silniku 1.8 ADR jest możliwość wymiany samego zaworu od pompy wspomagania, i czy ten element jest dostępny osobno gdzieś w hurtowni lub sklepie. Z góry dziękuję za pomoc.
-
Hej, w moim modelu niema tej gruszki, niestety albo stety. Dziwi mnie tylko fakt że przy 6000 obr/min Przepustnica otwiera się jedynie do około 25 stopni, to chyba nie jest normalne, oczywiście pomiar zrobiłem jedynie na postoju na biegu jałowym.
-
Pomoże ktoś w tej sprawie?
-
Witam, moja Audiczka od kilku tygodni ma problem z mocą a raczej jej brakiem podczas przyspieszania. Na warsztat wziąłem przepustnicę, podpiąłem pod kompa i sprawdziłem wartość otwarcia przepustnicy na biegu jałowym: - przy 900 obr/min około 4 stopnie - 6000 obr/min niespełna 25 stopni Pomiar oczywiście dokonany na postoju. Przepustnica była czyszczona i adaptowana kilka miesięcy wcześniej i było ok. Czyżby to czujnik położenia przepustnicy? I jeszcze pytanko, czy ten czujnik jest zintegrowany z przepustnicą czy występuje jako osobny element?
-
Dzięki wielkie. Czyli pomimo, że u mnie nie ma czujników zużycia, mam założyć klocki z czujnikami. Ale to nie problem, kable się obetnie i już.
-
Witajcie ponownie, Ferodo fdb1167 czy fdb1451 na przód do tarcz 280/22, wg katalogu na stronie Ferodo - te pierwsze, mechanik po vinie twierdzi, że te drugie. Czekam na propozycje.
-
A jakie firmy dobrać, tarcze i klocki.
-
Co konkretnie da zmiana na większy rozmiar, no i jakich producentów dobrać na przód. Poza tym wiąże się to ze zmianą zacisków i pewnie czegoś jeszcze.
-
Jesteś obcykany w temacie więc zapytam Cię o to jaki komplet tarcz i klocków na przód, wiem że 280/22 tylko w jakiej konfiguracji, zimmermann, ferodo, trw, ate.