Witam, na początku zaznaczę, że jest to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość.
Samochód: Audi A4 B6 2.0 ALT benzyna rocznik 2001 anglik
Kilka dni temu pojawiła się kontrolka check engine. Po przeskanowaniu auta vagiem wyskoczyły następujące błędy.
17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
P1479 - 008 - Implausible Signal
oraz
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Na stronie Ross-Tech jest napisane że jest to grzałka sondy lambda. Z tego co wiem przewody od grzania są białe, jeszcze ich nie sprawdzałem zrobiłem diagnostykę komputerową.
Co zrobiłem: (Wszystko zgodnie z instrukcją od BenyA4 - dzięki )
Wykonałem test sondy lambda w vagu w grupie 034. Test sondy pierwszej czyli tej przed katem wyszedł poprawnie (było TEST OK)
Wykonałem test drugiej sondy lambda w grupie 036 . Test drugiej sondy za katem również wyszedł pozytywnie (TEST OK)
Wykonałem test katalizatora. Katalizator ma zużycie 0,3 także również jest sprawny.
I teraz tutaj mam kilka pytań do ludzi obeznanych w tych tematach. Po wykasowaniu błędów odpaleniu i zgaszeniu kilka razy silnika błędy się nie pojawiają. Błąd wyświetlił się dopiero za 4 godziny gdy silnik nie był tak nagrzany jak po diagnostyce.
Co może być przyczyną? Czy jest to rzeczywiście grzałka sondy lambda przed katem i błąd wyświetla się w momencie gdy silnik jest zimny? Druga sprawa nie wiem czy związana z tym tematem jest taka że w momencie gdy auto jest na N (ma skrzynię bezstopniową) to obroty nie falują ale czasem lekko szturchnie samochodem, dzieje się to tylko na N na P, D oraz R wszystko jest w porządku.
Proszę o pomoc i rozwiązanie błędu z sondą
Pozdrawiam.