Witam.
Mam problem z klimatronikiem w moim Audi A4 B5 (rocznik 1995).
Na wstępie myślę że może się przydać fakt że od poprzedniego właściciela mam informacje że używał on prawie zawsze/zawsze tylko trybu AUTO.
Objawy są takie :
1. Przez kraty przednie/centralne nie wydobywa się ani trochę powietrza niezależnie od ustawień na klimatroniku (wieje na szyby)
2. Klimatronik nie zawsze działa (wtedy można próbować pukać w różne miejsca tj. nad kierownicą, nad schowkiem, pod schowkiem i wtedy możliwe że się załączy chociaż nie zawsze tak jest)
3. Jak już się załączy to przy włączonej sprężarce na ustawieniu LO (najniższa temperatura) wieje z krat natomiast jak już się ustawi temperaturę wyższą niż te 19-20 stopni to słychać że natężenie podmuchu jest o wiele słabsze. Przy ustawieniu jeszcze wyższych temperatur przestaje całkowicie dmuchać.
4. Ostatnio zaczęło lekko wiać ciepło przy włączonej recyrkulacji (chociaż odpowiedniejszym określeniem byłoby że letnie powietrze mimo że klimatronik ma ustawioną temp. najwyższą)
5. Mimo że siła nawiewu ustawiona jest na maksa to wieje bardzo mocno tylko gdy ustawi się temperaturę najniższą i parę stopni wyższa (18-19-20). Po ustawieniu temperatury wyższej niż wyżej wspomniane to mimo że na klimatroniku siła nawiewu wciąż jest na maks to przestaje ona dmuchać
6. Jak klima się załączy na tym najzimniejszej temperaturze to po prawej stronie samochodu (okolice schowka) słychać tak jakby wiatrak o coś pukał co chwila
Zbliża się zima więc sprawa dosyć pilna :/
Sprawdzałem to obydwa węże idące do nagrzewnicy są ciepłe więc to raczej nie to.
Jeśli chodzi o błędy jakie pokazuje panel to są one różne (robione w różnych odstępach czasu) jednak w większości się pokrywają.
Raz wyświetlają się 3 błędy innym razem również 3 ale nie koniecznie wszystkie takie same. Kiedyś był tylko błąd 11.7 lub 11.5.
15.7 - klapa powietrza, czasem blokowana
18.3 - napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
11.7 - klapa centralna czasem blokowana
11.7 - klapa centralna czasem blokowana
15.5 - klapa powietrza ciągła blokada
18.3 - napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
11.5 - klapa centralna, ciągła blokada
18.3 - napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
11.7 - klapa centralna, czasem blokowana