Skocz do zawartości

Sceriond

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Sceriond

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia Sceriond

0

Reputacja

  1. Witam. Prawdopodobnie coś poważnego się stało z samochodem.. Opiszę sytuację żeby było mniej więcej wiadomo co i jak. Mam audi a4 b5 1995r 1.6 z LPG (bez sekwencji). Zdarzało się że gdy odpaliłem na zimnym silniku na benzynie, po przejechaniu ok 300m przełączałem na gaz i po stanięciu np. na światłach i ruszeniu samochód dławił się, dusił a przy mocniejszym nadepnięciu pedału gazu strzelał ale następnym razem było ok. Dziś zrobiłem to samo. Odpaliłem na benzynie i było ok. Po ok. 500metrach przełączyłem na gaz. Stanąłem na światłach i? No właśnie... Później po ruszeniu się strasznie dławił, obroty spadały i w końcu zgasł. Po jakichś 15-20 sekundach prób odpalenia udało się odpalił ale obroty miał ok 200-300 (po ok 10 sekundach takich obrotów na chwilę pojawiła się kontrolka oleju ale zniknęła) i się trząsł cały samochód i zgasł znowu. Przełączyłem na benzynę spowrotem w nadziei że się poprawi ale nic to nie dało. Odpaliłem i udało jakoś się dojechać pod dom i zaparkować. Po około 8h postanowiłem odpalić go znowu żeby się przejechać i sprawdzić czy znowu będzie wariował, jednak nie odpala. Rozrusznik kręci ale nie może odpalić zarówno na benzynie jak i gazie. Co mogło się stać?
  2. Cześć. Mam problem. Mianowicie chodzi o to że cały samochód wibruje (nie tylko kierownica) podczas jazdy nawet jak jest te 10-20 km/h (również przy dojeżdżaniu do świateł) aż do momentu jak na liczniku będzie 0km/h. Wtedy wibracje ustają aż do ponownego ruszenia. Dociśnięcie sprzęgła nie sprawia że wibracje ustają. Mam wrażenie że te wibracje są takie jakby rytmiczne (można porównać do falowania silnika) a nie cały czas ciągła wibracja. Wymieniona została półoś lewa i hamulce z przodu (z tyłu były wymieniane jakoś pół roku temu) więc to raczej nie układ hamulcowy. Większe wibracje pojawiają się podczas skrętu w lewo. Przy skręcaniu w prawo momentalnie ustają dopóki się nie wyprostuje kół i znów zacznie się jechać na wprost. Myślałem że to łożysko i faktycznie jeden mechanik po przejechaniu się stwierdzil że pewnie łożysko, natomiast drugi mówił że sprawdził i wątpi że to może być przyczyną. Wibracje odczuwalne nie tylko przy przyśpieszaniu. Mając te kilkanaście/kilkadziesiąt km/h na liczniku i zwolnieniu nogi z gazu wciąż są odczuwalne jakby zaraz samochód miał się rozlecieć. Możliwe że podczas wymiany węża od pompy wspomagania (żeby się dostać i wymienić zdjęte zostało lewe koło) mechanik coś uszkodził i to daje efekty w postaci tych wibracji? Mam wrażenie że zaczęło tak buczeć i drżeć właśnie po tej wymianie. Może nie założył spowrotem pierścienia centrującego na to lewe koło(?). Już nie wiem co robić a nie chcę za bardzo ładować pieniędzy w samochód bo chciałbym go sprzedać. Miał ktoś podobną sytuację? Proszę o pomoc.
  3. Sceriond

    Wycie w samochodzie

    Witam. Mam problem związany z wyciem w samochodzie. Model auta to Audi A4 B5 (1995) benzyna. Mianowicie zauważyłem/usłyszałem że od kilku dni jak już samochód przejedzie te kilka km to słychać wycie takie jak na poniższym filmiku. Inni piszą że to może być pompa wspomagania jednak gdyby to była pompa wspomagania to chyba by nie wyła w przypadku gdy auto jest na luzie (w bezruchu) a koła ustawione na wprost, prawda? Na luzie przy włączonym silniku słychać też ten dźwięk i mniej więcej do momentu jak na liczniku jest ~50-60km/h. Wtedy wycie ustaje (i raczej nie jest tak że silnik głośniejszy i tłumi ten niepożądany dźwiek tylko faktycznie ten dźwięk zanika). Co więcej to to wycie pojawia się również w sytuacji gdy silnik jest rozgrzany, przejechane ok. 10km, jest na luzie (bezruch) oraz w momencie gdy skręca się kierownicą w lewo prawo (nawet trochę). Gdyby to była pompa to dziwne dźwięki pojawiałyby się raczej w skrajnych położeniach kół/kierownicy (lewo/prawo) a nie te pare cm, tak? Przy skręcaniu kołami ten dźwięk jest jeszcze głośniejszy. Podejrzewam że może to łożysko alternatora ale czy na pewno biorąc pod uwagę powyższe czynniki? Lepiej się upewnić ponieważ z wyjęciem alternatora i włożeniem go jest trochę roboty a do tego jeszcze wymiana tego łożyska (sam koszt łożysk to koszt rzędu kilkunastu/kilkudziesięciu złotych). Mechanicy mogą zdemontować, zawieźć do serwisu od regeneracji alternatorów jednak nie wiem jak to cenowo wygląda w przypadku wymiany łożyska. Miał ktoś podobną sytuację? ? Edit : TEMAT DO USUNIĘCIA/ZAMKNIĘCIA.
  4. Witam. Mam problem z klimatronikiem w moim Audi A4 B5 (rocznik 1995). Na wstępie myślę że może się przydać fakt że od poprzedniego właściciela mam informacje że używał on prawie zawsze/zawsze tylko trybu AUTO. Objawy są takie : 1. Przez kraty przednie/centralne nie wydobywa się ani trochę powietrza niezależnie od ustawień na klimatroniku (wieje na szyby) 2. Klimatronik nie zawsze działa (wtedy można próbować pukać w różne miejsca tj. nad kierownicą, nad schowkiem, pod schowkiem i wtedy możliwe że się załączy chociaż nie zawsze tak jest) 3. Jak już się załączy to przy włączonej sprężarce na ustawieniu LO (najniższa temperatura) wieje z krat natomiast jak już się ustawi temperaturę wyższą niż te 19-20 stopni to słychać że natężenie podmuchu jest o wiele słabsze. Przy ustawieniu jeszcze wyższych temperatur przestaje całkowicie dmuchać. 4. Ostatnio zaczęło lekko wiać ciepło przy włączonej recyrkulacji (chociaż odpowiedniejszym określeniem byłoby że letnie powietrze mimo że klimatronik ma ustawioną temp. najwyższą) 5. Mimo że siła nawiewu ustawiona jest na maksa to wieje bardzo mocno tylko gdy ustawi się temperaturę najniższą i parę stopni wyższa (18-19-20). Po ustawieniu temperatury wyższej niż wyżej wspomniane to mimo że na klimatroniku siła nawiewu wciąż jest na maks to przestaje ona dmuchać 6. Jak klima się załączy na tym najzimniejszej temperaturze to po prawej stronie samochodu (okolice schowka) słychać tak jakby wiatrak o coś pukał co chwila Zbliża się zima więc sprawa dosyć pilna :/ Sprawdzałem to obydwa węże idące do nagrzewnicy są ciepłe więc to raczej nie to. Jeśli chodzi o błędy jakie pokazuje panel to są one różne (robione w różnych odstępach czasu) jednak w większości się pokrywają. Raz wyświetlają się 3 błędy innym razem również 3 ale nie koniecznie wszystkie takie same. Kiedyś był tylko błąd 11.7 lub 11.5. 15.7 - klapa powietrza, czasem blokowana 18.3 - napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne 11.7 - klapa centralna czasem blokowana 11.7 - klapa centralna czasem blokowana 15.5 - klapa powietrza ciągła blokada 18.3 - napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne 11.5 - klapa centralna, ciągła blokada 18.3 - napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne 11.7 - klapa centralna, czasem blokowana
×
×
  • Dodaj nową pozycję...