Skocz do zawartości

Karol1392

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Karol1392

Informacje

  • Imię
    Karol
  • Miasto
    Małopolska

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Karol1392

0

Reputacja

  1. Witajcie, zakup f-my Fomar : mechanik mówił że w tej cenie takie proponuje, ale już teraz wiem że z tej firmy zrezygnuje na przyszłość. Co do picia piasty i tarczy, to na pewno tego nie sprawdził, gdyż jak pytałem czy ma czujnik zegarowy by sprawdzić czy tarcza bije, to mówił że nie ma, więc po założeniu tez na pewno nie sprawdził, tylko się samochodem przejechał. Co do czyszczenia tarczy przed założeniem, myślę że takiego błędu nie popełnił, brat też u niego naprawia samochód i tez miał wymieniane i ma ok (inny samochód), nawet chyba przed zmianą pytałem mechanika, że tarcze się czyści przed zmianą, a on, że tak. Do tej pory wszystko z samochodem było zrobione prawidłowo, cóż o mechaniku też pomyślę , może ktoś z małopolski Myślenice ma kogoś do polecenia ? Pozdrawiam
  2. Witam, mam problem z tarczami. Może ktoś podsunie jakiś pomysł. Wymieniałem z przodu tarcze i klocki na nowe Fomar Friction. Mma przejechane na nich 20tys km (jeden rok), ale od już bardzo dłuższego czasu jest problem : od hamowania okołu 100km/h kierownicą trzęsie (czuć w rękach, a jak puszczę ją w kontrolowany sposób widać jak trzęsie), trzęsie samochodem, wyraźnie czuć drganie : jest to przy hamowaniu delikatnym, gdyż jak nacisnę mocno hamulec tzn. do oporu, ale nie hamowanie nagłe, awaryjne, to tego nie czuć, pewno przez to że mocno dociska klocek do tarczy. Opony roczne, nieduży przebieg, alufelgi wyważone. Przy mniejszej prędkości tego nie ma. Zaciski pracują prawidłowo. Przy hamowaniu przy niższych prędkościach np. dojeżdżając do świateł, czuć takiego kangurka. Według mnie przyczyna to krzywa tarcza. Według mechanika pewno krzywa tarcza, według niego klocek dobrze zbiera (całą powierzchnię tarczy). Po umyciu zimnych felg przejeżdżałem samochodem i taki ślad jest na tarczy jak na zdjęciu numer 1 (rdza widoczna bo to normalne po umyciu, i prawda odległość metrów była mała i hamowanie też krótkie i delikatne, więc ten test pewno zbędny do diagnozy). Zdjęcia numer 2 przedstawiają jak wygląda tarcza po hamowaniu po przejechaniu 20km i ten widok tarczy mówi mechanik, jakby auto stało długo i się zaczęło jeździć, tylko auto nie stoi, a jest użytkowane codziennie i ten widok jest dziwny, jakby wg mnie przerywane hamowanie (widoczna biała linia na zdjęciach numer 2 to odbicie światła, nie ślad na tarczy). Mechanik nie za bardzo wie jak to rozwiązać, nie zaproponował nic sensownego. Zastanawiam się z tego co czytałem czy może wina może być piasty, wg mechanika rzadko to się zdarza. Nie chce za bardzo pakować się w koszta wymiany tarczy i mieć podobny problem za moment. Co do zestawu to z tego co czytałem tutaj na forum, zdecyduję się na tarcze zimmermann a klocki ferodo. Zbyt długo nie będę nie zwlekał z wymianą, gdyż jest to de facto niebezpieczne i uciążliwe, jednak dobrze mieć pewność że to ta przyczyna. Marka Fomar Friction jest z takiej podobno średniej półki. Czy macie może kogo polecić od kogo kupić w przyszłości tarcze, klocki ? Dzięki za sugestie. Pozdrawiam. (Link jest do zdjęć, był problem by je tutaj załączyć) https://www.fotosik.pl/zdjecie/841eeafc90ad4e11 https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1039e6d43199c64 https://www.fotosik.pl/zdjecie/dd776efac8b8cdba https://www.fotosik.pl/zdjecie/1871ee841563cff5
  3. Witam, czy udało się rozwiązać problem ? Mam ten sam ;/ . Jeśli tak to można prosić o opis rozwiązania ? W którym miejscu zderzaka te kable są. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...