Skocz do zawartości

DŁ83

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O DŁ83

Informacje

  • Imię
    Dominik
  • Miasto
    Wieluń

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    BRB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A podglądałeś Kolego przy jakie % jest zapełnienie filtra przy tych 300km? Na trasie zapaliło mi się przy 13%, a jak jeżdżę do pracy i z powrotem 2x12 km dziennie to 10% i ogień w rurę... Oleju przybyło mi może ze 3-4mm przez 8000km więc dramatu nie ma, ale podobno interwały między wypaleniami powinny być dłuższe. Jak wygląda wnętrze twojej rury? Złotko? czy też widać sadzę?
  2. Kwestię rozgryzienia pasywnego dopalania zostawię sobie na później. Faktem jest jednak to, że po wymianie filtra (wyzerowałem poziom popiołu) na nowy dopalanie przy użyciu zwiększonej dawki paliwa przebiega szybciej i łagodniej (nie ma żadnego szarpania jak wcześniej). Trudno mi stwierdzić na ile w tym marketingu, ale producent reklamuje wykonanie "puszki" w nowej technologii nie wymagającej tak wysokiej temperatury do oczyszczenia. W każdym razie najbardziej niepokoi mnie to, że nawet przy łagodnej na trasie DPF się szybko zapełnia. Poza ty rura wydechowa jest wyraźnie pokryta szadzą co sugerowały by problem ze składem mieszanki. Wymieniłem na testy zawór EGR i przepływomierz, ale na razie bez zmian...
  3. Witam Szanownych Kolegów, Chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie. Od momentu zakupu (2016 r. ) borykam się z problemem szybko zapychającego filtra DPF w moim 1.9 tdi BRB. Zaraz po zakupie dokonałem niezbędnego przeglądu i koniecznych napraw: - wymiana wałka rozrządu - wymiana popychaczy hydraulicznych - przegląd i sprawdzenie głowicy (wymiana podkładek, uszczelnień pompowtryskiwaczy, itd) - czyszczenie EGR - regeneracja turbo, - rozrząd, oleje, filtry, itp, itd... Po skręceniu wszystkiego okazało się, że do momentu rozgrzania silnika sadzi ostro z rury na biało. Problem powodowała niedrożna odma, przez co nadmierne ciśnienie wypychało na turbo olej. Usterkę usunąłem i ten problem się skończył. Niestety filtr DFP dopalał się co 200-250km co powodowało przeciekanie ON do miski olejowej, a czym to skutkuje to nie muszę tłumaczyć. Udałem się na badanie na hamowni by spróbować wykryć usterkę. Wyszło tylko nieznacznie większe ciśnienie w układzie wydechowym co sugerowałoby przytkany DPF. Poza tym żadnych błędów i 122,6 KM i 306 Nm. Wymieniłem DPF na nowy razem z czujnikiem temp. spalin oraz sondą lambda i tak jeździłem do teraz. Częstotliwość wypalania utrzymuje się na poziomie +/- 300km bez znaczenia czy jeżdżę po mieście czy na trasie. W ostatnich dniach miałem okazję potestować na pożyczonym od kolegi interfejsie zachowanie DPF'u w tracie jazdy i wygląda na to, że zapełnia się on nawet w trakcie monotonnej jazdy z prędkością 120km/h w tempie 1-1,5% na 20km co moim zdaniem nie jest normalne. Jadąc z podobną prędkością filtr powinien się pasywnie oczyszczać, a nie zapychać. Chciałbym zapytać czy ktoś z Was zetknął się z czymś podobnym? Czy któryś z czujników może być uszkodzony i powodować zły skład mieszanki i co za tym idzie zwiększone kopcenie? Aktualny przebieg 250kk, olej Millers Oils EE Longlife 5w30 5L 504.00 507.00 (wymieniam co 10 tys max), korekcje na wtryskach max +/- 0,5. Synchronizacja rozrządu 0,0. Mechanicznie silnik moim zdaniem sprawny, nie ma żadnych przedmuchów. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi no i przepraszam Panów Adminów bo chyba umieściłem ten wątek nie w tej kategorii co trzeba i nie wiem jak to przerzucić na "układ wydechowy" ?
  4. Witam Kolego, Proponuję sprawdzić czy masz na swoim miejscu gumki odpychające klapę po otwarciu. U mnie jednej nie było i jak ją wstawiłem na swoje miejsce klapa po otwarciu lepiej odskakuje, ale zamek mniej strzela. Pzdr
  5. Witam Kolego Hontaruk, Zarzuciłem ten pomysł ze względu na zbyt dużą jak na moje możliwości konieczność grzebania w kablach, a nie jestem w tym specjalistą.... Oprócz wyżej opisanych błędów zauważyłem, że nie da się też włączyć tylnych świateł przeciwmgielnych co ostatecznie przesądziło o zmianie planu. Zamiast tego zakupiłem prosty włącznik świateł dziennych. Niestety nie zamontowałem go jeszcze. Gdy się uda zamieszczę stosowną dokumentację foto. Pozdrawiam!
  6. Proszę bardzo :). Jeśli masz DPF zwróć uwagę czy po operacji nie wzrośnie częstotliwość wypalań. Jeśli silnik nie ma przedmuchu nie powinno to znacząco wpłynąć na filtr. Pozdrawiam
  7. Witam Kolego, Miałem identyczny problem, który dodatkowo objawiał się masakrycznym kopceniem z rury na biało do czasu nagrzania silnika. Nie chcąc wydawać 600-700 PLN na nową pokrywę postanowiłem dokonać naprawy we "własnym zakresie"... Ostatecznie wywierciłem z góry pokrywy otwór przez, który wyciągnąłem gumkę z zaworu i problem z nadmiernym ciśnieniem i kopceniem ustąpił (po operacji zaślepiłem go). Nie zauważyłem negatywnych efektów tego rozwiązania, a jeżdżę tak już dwa lata. Jeśli byłbyś zainteresowany mogę zrobić foto i zwymiarować położenie otworu. Oczywiście do niczego nie namawiam bo tego typu manipulacje na pewno nie są rekomendowane przez ASO...
  8. Dziękuję Kolego, jak tylko pogoda pozwoli wykonam eksperyment i podzielę się efektami. Pozdrawiam
  9. Słuszna uwaga Kolego, bez grzebania w kablach nic z tego nie będzie.
  10. Sprawdziłem ten sterownik nie obsługuje takiego kanału. Wygląda na to, że przy pomocy kabla nie ma możliwości wyłączenia tego sprawdzania w B7. Pozostaje skupić się obejściu problemu elektrycznie. Ponadto w innym wątku znalazłem info, że w wersji Low obsługa świateł przeciwmgielnych odbywa się z pominięciem MCE, a w High już nie. W związku z powyższym na pewno występują różnice w elektryce czego dowodem są te błędy. Z pozytywnych wiadomości jedynie to, że udało mi się zakodować światła kodem 10021 (świecą tylko "dzienne" i nic poza tym) oraz ściemnić je do 51%
  11. Witam Kolegów, Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli odgrzewam kotleta, który był już wcześniej opisany. Po wymianie modułu MCE z Low na High 8E0907279L wywala mi z miejsca na desce błędy o niesprawności żarówek przeciwmgielnych (01496, 01500). Żarówki są sprawne i świecą. Chciałbym zapytać czy jest jakaś możliwość wyłączenia wyświetlania tych błędów np. poprzez zmasowanie właściwych pinów tak jak zmasowałem ten odpowiedzialny za błąd wskazania poziomu płynu do spryskiwaczy po aktywowaniu FIS? Dodam, że pomysł z wymianą MCE wziął się z chęci zaadaptowania świateł "długich" do funkcji dziennych. Z góry dziękuję za wyrozumiałość i podpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...