Skocz do zawartości

ricko23

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ricko23

Informacje

  • Imię
    Ryszard
  • Miasto
    Crewe

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ADR
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ricko23

0

Reputacja

  1. Witam. W mojej audicy od dłuższego czasu występuje objaw opisany na początku artykułu lecz objaw ten jest nietypowy czyli: kiedy samochód jest zimny, wszystko pracuje prawidłowo, lecz po rozgrzaniu auta (około 1godz) wyskakuje błąd (g79/g185), zapalają się lampki od ABS i ESP i auto trochę traci na mocy. Ale jeśli samochód pracuje nadal, to po około kolejnej 1 godz, po zatrzymaniu i wyłączeniu auta i włączeniu kontrolki gasną i auto pracuje już bez błędów nawet gdyby auto pracowało i 10 godzin (były takie próby). Wymieniłem pedał gazu, przepływomierz powietrza (na oryginalne) oraz zostały sprawdzone i dodatkowo wyczyszczone przewody i złączki ECU i pedału gazu. Wymiany elementów i czyszczenie niczego nie zmieniły. Nie wiem czy ktoś miał podobne objawy i czy sobie poradził. Jeśi tak to byłbym wdzięczny za wskazówki.
  2. Mam zainstalowaną instalację gazową 5-tej generacji. Układ sprawował się bardzo dobrze, ale od pewnego czasu na większych obrotach (około 2000-3000 obrotów) wypadają zapłony na LPG. Po przełączeniu na benzynę silnik pracuje prawidłowo. Po analizie i sprawdzeniu, co może być przyczyną takich reakcji wynika, że cewki zapłonowe lub któreś z czterech cewek są częściowo uszkodzone. W związku z tym mam pytanie - jak sprawdzić, która cewka jest uszkodzona przy pomocy multimetra lub zewnętrznego urządzenia do sprawdzania cewek zapłonowych, a dokładnie - jakie sygnały na które zaciski (wyprowadzenia) należy podać, ponieważ na cewce wyjścia są ponumerowane od 1 do 4 i nie ma żadnego opisu gdzie podpiąć zasilanie czy masę auta. Będę bardzo wdzięczny za opis tych wyjść (wejść) cewki.
  3. jak już wcześniej wspomniałem, jedna z głównych zmian to wyłączenie zimnej diagnozy ponieważ działa bardzo wadliwie (sygnalizacja przepalonej żarówki pojawia się w różnych przypadkach, raz przy włączeniu świateł długich innym razem przy włączeniu kierunkowskazu, a innym razem przy włączeniu świateł cofania, albo światła stopu, mimo że połączenia styków dokładnie sprawdziłem, żarówki świecą normalnie czyli prawidłowo, a usuwanie błędu poprźez VCDS niczego nie zmienia czyli błąd przepalonej żarówki pojawia się ponownie. Dlatego moje pytanie na samym początku dotyczyło zmiany urządzenia zawierającego ten sterownik na urządzenie ze sterownikiem w którym taka zmiana jest możliwa. Bo wszystko to o czym pisaliście znam od dawna i dawno to sprawdziłem i poustawiałem to co było możliwe. Tak więc ponawiam pytanie, mając cichą nadzieję, że któryś z kolegów dokonywał takiej zmiany i podzieli się swoim doświadczeniem. Dzięki za drobną poprawkę w mojej wiedzy dotyczącą umiejscowienia sterowników, ponieważ tę wiedzę miałem z tego forum i sam bezpośrednio nigdy nie wymieniałem, ani nie oglądałem tych urządźeń bezpośrednio. Będę wdzięczny jeśli któryś z kolegów poradzi na jaki sterownik wymienić aby były możliwe takie zmiany i aby oczywiście był kompatybilny z innymi urządzeniami w aucie czyli komputerem itd
  4. dzięki za info. Numer mojego sterownika to- 8E0 907 279 N. Chciałbym wyłączyć zimną diagnozę lamp (ponieważ działa wadliwie), dołożyć czujnik deszczu oraz aby sterownik miał wpisane światła do jazdy dziennej. Podane przez Ciebie wyłączenie diagnozy świateł przeciwmgielnych mam zrobione od dawna. Obawiam się że tych rzeczy które chcę zrobić w tym sterowniku nie jest możliwe
  5. panowie, w maksymalnym uproszczeniu - skrzynka pod nogami w aucie to urządzenie elektryczne zawierające elementy wykonawcze oraz procesor z zapisanym w nim sterownikiem. W przypadku uszkodzenia na przykład mosfetów które zasilają lampy tę skrzynkę należy wymienić i to robili niektórzy koledzy z różnym skutkiem. Oczywiście od zawartości tej skrzynki czyli od wpisanego tam sterownika zależą możliwości ustawień. Nie jestem zwolennikiem tak dalece idących zmian, ale można dokonywać różnych ulepszeń bez szkody oczywiscie dla bezpieczeństwa i obsługi auta. Jeśli jest możliwość np wyłączenia zimnej diagnozy lamp (pomijam inne zmiany w ustawieniach - dla uproszczenia tematu), więc proszę podpowiedzieć jak to zrobić przy istniejącym sterowniku, a jeśli jest to niemożliwe i jedynym sposobem jest wymiana sterownika (czyli całej skrzynki z wpisanym sterownikiem) proszę podpowiedzieć którą wersję sterownika Bordnetz należałoby wybrać, bo do tej pory koledzy piszecie o programie i dostępnych ustawieniach które znam na pamięć a potrzebuję pomocy zupełnie innej czyli ewentualnej wymianie części elektryki
  6. dzięki za podpowiedź, ale te ustawienia też znam i je także przetestowałem wspomagając podpowiedziami programu. Istniejące dostępne modyfikacje w tym sterowniku są skromne w porównaniu do sterownika Bordnetz, poniewaz chciałbym jeszcze wyłączyć zimną diagnozę lamp, zainstalować i uruchomić czujnik deszczu i inne pomocne funkcje, które w sterowniku Bortnetz są dostępne. Natomiast sterownik Bortnetz był instalowany w audi a4 w latach 2001- 2008 w niektórych wersjach, o czym szeroko piszą inni koledzy na tym samym forum w innych tematach. Moduł komfortu zawierający ten sterownik to po prostu skrzynka dostępna po zdjęciu tapicerki pod nogami. Chodzi mi o wymianę tej skrzynki, co oznacza także wymianę sterownika, ale związane jest to z potrzebą zgodności wejść i wyść, gdyż inni koledzy wymieniając ten sterownik na taki sam ale z innym numerem mają czasami problemy. Dlatego zadałem na początku pytanie, czy ktoś z kolegów wymieniał ten sterownik, bo wiem od pierwszych prób, że w moim aucie sterownik nie posiada szerokich możliwości
  7. dlatego chciałbym wymienić ten sterownik na Bordnetz (który posiada długie kodowanie), lecz aby obyć się bez przykrych niespodzianek chciałbym skorzystać z doświadczenia kolegów, jeśli posiadają takie doświadczenie przy wymianie sterowników
  8. znam także całą fabryczną instrukcję do vcds ale instrukcja ta nie opisuje różnych wersji sterowników tylko zapisane w programie możliwości, więc jesli w sterowniku nie ma długiego kodowania to ŻADEN program go nie pokaże
  9. to co kolega napisal i dodał to WSZYSTKO dokładnie wiem i mam sprawdzone po kilkadziesiąt razy. Napisałem wyraźnie, że w tym sterowniku (Lastmodul ECE 0907 nr WSC 06335) NIE WYŚWIETLA się okno dla długiego kodowania, jak kolega wyraźnie zaznaczył na załączonej ilustracji
  10. w tym sterowniku nie można włączyć długiego kodowania i tym samym dokonywania zmian
  11. dla uściślenia - numer sterownika Lastmodul ECE 0907 to WSC 06335
  12. ustawienia zamieszczone w linku znam na pamięć. Panowie, problem polega na tym, że w tym sterowniku można dokonywać adaptacji jedynie procentowej, np zmiejszyć lub zwiększyć świecenie żarówek świateł długich, krótkich itp. Nie można natomiast wyłączyć np "zimnej diagnozy lamp" czy zmienić lub dodać inne ustawienie poprzez załączenie lub wyłączenie. Jest to możliwe w przypadku zainstalowanego sterownika Bordnetz, poprzez który można otworzyć okno z bajtami, którymi zmieniamy dowolne ustawienia (zarówno procentowe jak i włącz/wyłącz). Nie mam na myśli tylko jednego ustawienia lecz różne. Jak wspomiałem w tym sterowniku zmodyfikowałem ustawienia jasności lamp i tylko tyle moglem zrobić. Na tym samym forum (w temacie wyłączenia zimnej diagnozy lamp) jest szeroko opisywany sterownik Bordnetz z wszystkimi jego możliwościami. W tym samym temacie wspomniano o innym sterowniku instalowanym w różnych modelach audi a4 i właśnie taki sterownik jest zainstalowany w moim aucie. Jego pełna nazwa to Lastmodul ECE 0907 (napisałem o tym w pierwszym poście). I po raz kolejny ponawiam pytanie: czy ktoś z kolegów podmieniał ten sterownik, czyli inny sterownik niż Bordnetz na Bordnetz?
  13. chyba nie zrozumiesz o czym pytam. Posiadam program VCDS i orginalny kabel. Po włączeniu kanału 09 (dotyczy świateł) wyświetla w pragramie nazwę sterownika. Ponieważ mam program w języku angielskim więc nazwa jest Lastmodul, a w języku polskim czy innym języku nazwa jest inna, lecz to nie ma znaczenia. O tym że potrzebne są kody czytałem na tym samym forum, ale nie ma w programie żadnego okienka do wprowadzenia jakiegoś koda, dlatego uważam, że jedynym sposobem jest wymiana sterownika. Nie posiadam schematów ani sterownika Lastmodul ani Bordnetz, dlatego pytam czy ktoś dokonywał takiej podmiany, czyli dokładnie który model sterownika Bordnetz, w ktorym będą zgodne wejścia i wyjścia
  14. w modelu, który posiadam jest zainstalowany fabrycznie sterownik lastmodul w którym nie można dokonywać adaptacji. W innych modelach audi był zainstalowany sterownik Bordnetz w którym takie adaptacje po rozwinięciu okna można dokonywać. Podobno w sterowniku Lastmodul można takie adaptacje dokonywać, ale trzeba znać specjalistyczne kody.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...