Skocz do zawartości

Gooti

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Gooti

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Sprawdzałem jeszcze wczoraj, zaraz po tym jak szarpnęło pierwszy raz. Od razu podpiąłem i błąd jaki się pokazał to: 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Poszukałem jeszcze po sieci i znalazłem to: https://www.audizine.com/forum/showthread.php/377674-3-0L-Engine-all-cylinders-misfires-What-do-I-do-Vag-Com-results-inside!!! A konkretnie: I to się wydaje w sumie logiczne. Filtr paliwa, czy pompa nie powinna mieć za wiele wpływu przy jeździe na gazie, a mi te błędy pojawiają się i na gazie i na benzynie, więc problemem mogą być najprawdopodobniej wtryski, albo układ elektryczny od wtrysków. Tylko... ze mnie mechanik jak z koziej... Czy ktoś ma może jakiś pomysł jak mogę to sprawdzić? Albo do kogo ewentualnie mógłbym podjechać w okolicy Krakowa?
  2. Nie specjalnie mam ochote jezdzic po pato-mechanikach i sprawdzac. W tym momencie to wole sprobowac sam z pomoca madrzejszych na forum. Nie zebym z gory osadzal, ale bylem juz u 4 mechanikow, a kazdy pierwsze co chce robic to wymieniac, a nie diagnozowac. Wczesniej za dokrecenie swiec zaplacilem 200zl. Odstawilem do mechanika, tego co poprzednio, 680zl za wymiane swiec, 2 cewki (1 i 4 cylinder) i zamiane wtryskow miejscami. Mial sprawdzic wtryski, bo mial miec jakiegos dawce z Anglii, ale niestety... Prawie 700zl i dwa dni stracone, a wtryski dalej nie sa pewne. @BeyerBrown Sprawdzilem, wydaje mi sie, ze za pierwszym razem jak robilem, to na cylindrze 4 i 6 byly tylko 1-2 cykniecia, zamiast standardowych 5-ciu. Bede test powtarzal jeszcze dzis i jutro. Polatam po autostradzie, posprawdzam bledy. @BeyerBrown masz moze jakies pomysly co dalej moge sprawdzic w celu diagnostyki wtryskow? Bledy z dzis to: 7 Znalezione: 17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16690 - Cylinder 6 Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
  3. @BeyerBrown, generalnie ja sobie myślałem, że jeśli jestem przełączony na instalację gazową, to pompa nie pracuje i paliwo nie ma prawa nawet dostawać się do wtryskiwaczy, okazało się inaczej. Pamiętam, że jak ostatnio jechałem na gazie po autostradzie, to dziwnym trafem benzyna zjechała do 0 - myślałem, że mi się wydawało, albo sterownik gazowy nie zaskoczył. Tak jak sobie teraz myślę, to może faktycznie jeden wtrysk siadł, a właściwie to jego zawór i zalewał cylinder, więc jechałem jednoczenie na PB + LPG. Test cewek z tej ścieżki diagnostycznej robiłem, miałem problem ze zrobieniem dodatkowo testu katalizatorów, bo cały czas wyświetlało 'TEST OFF' niezależnie jak kombinowałem, więc oddałem furę do mechanika. Z tego co mi powiedział mechanik, teraz zapłon wypada na TYLKO 4 cylindrze i nic nie daje zamienianie cewek i świec miejscami (oczywiście wszystko robione na PB), więc śmiem podejrzewać, że mimo wszystko świece i cewki nie są jeszcze w krytycznym stanie - nie mówię, że po tej jeździe z wypadającym zapłonem są jak nówki, ale to nie jest główna przyczyna. Cewki już były wymieniane, mogę je wymienić tylko musiałbym jasno stwierdzić, że problemem są cewki, bo jeśli wymienię cewki, a zapłon będzie wypadał przez wtryski, to tak trochę marnowanie nowych cewek. Póki co, faktycznie nie. Też tak słyszałem, ale to wiadomo jak to jest, jeden mówi tak, drugi mówi nie. Polecili te, koszt nie był wielki, warto było spróbować i faktycznie poprawiło się, przynajmniej na jakiś czas. Jest jakaś ścieżka diagnostyczna może jak w przypadku katalizatorów? Tutaj nie mam pojęcia jak to ogarnąć, mogę wspomnieć mechanikowi. Też słyszałem, że może być problem z lewym powietrzem, ale czy nie byłoby żadnych błędów na to wskazujących?
  4. Hej, Od kilku miesięcy borykam się z dość uciążliwym problemem - wypadającymi zapłonami. Zacznę od początku - auto kupiłem półtora roku, nie było żadnych problemów. Rozjazd rozrządu był dość spory, bo jeden kąt był odchylony o 15 stopni (nie pamiętam dokładnie wszystkich wartości), więc doszło do wymiany rozrządu - teraz kąty na 93 grupie to odpowiednio: -2 4 5 2. Dalej żadnych problemów - wydaje mi się, że zdarzyło mu się szarpnąć, ale to było na tyle niegroźne i sporadyczne, że to zignorowałem. Po zmianie rozrządu przyszedł czas na gaz, poszukałem w sieci, zawiozłem do ogarniętych, moim zdaniem, gazowników, pod maską schludnie, widać, że wiedzą co robią, poza tym zebrałem opinie od znajomych i też sobie zachwalają - 200km od miejsca zamieszkania. Tutaj już wyraźnie pamiętam, że autem 3 razy szarpnęło w ciągu pierwszego tysiąca kilometrów - zwracałem na to uwagę ze względu na świeżo założoną instalację. Pojechałem na regulację po pierwszym tysiącu - wracając masakra, samochodem szarpało, nie czułem jakiegoś spadku mocy, po dodaniu gazu auto normalnie szło, z tym, że strasznie nim szarpało. Od razu telefon do gazowników, umówiłem się na regulację i zalecili, żebym przywiózł świece takie jak oni zalecają - z Bosha jedno-elektrodowe, zamiast takich jak do tej pory dwu-elektrodowych. W międzyczasie kupiłem sobie chiński kabel i podłączyłem do kompa - wydaje mi się, że do zwykłego czytania błędów jest wystarczający. Błędy to wypadające zapłony na wszystkich cylindrach. Zmieniliśmy świece, Panowie gazownicy poczarowali trochę sterownik no i wszystko było ok przez kolejne 1000km, pewnie ze względu na nowe świece. Po 1000km: VAG-COM Version: Release 311.2-N 6 Znalezione: 16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded 16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16690 - Cylinder 6 Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Pojeździłem od czerwca z tymi wypadającymi zapłonami i obserwowałem co się dzieje. Wtedy te błędy pojawiały się tylko po dużym obciążeniu silnika, czyli głównie autostrada, z mocno zagrzanym silnikiem i głównie podczas przyśpieszania. Obserwowałem co się dalej dzieje i sprawdzałem błędy co jakiś czas, po około miesiącu było już: 12 Znalezione: 16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded 16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16690 - Cylinder 6 Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 17516 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Performance too Low P1108 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16399 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) P0015 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Poczytałem fora, pogadałem z mechanikami, diagnoza to kat, dokładnie ten pod kolektorem, no to doszło do wymiany wkładu w obu katalizatorach pod kolektorem wydechowym (1500zł całość, norma EURO5). Mechanik testował z odłączonym gazem oczywiście i stwierdził, że po wymianie jedyne błędy jakie mu się pojawiają to błędy wtryskiwacza na 4. cylindrze - jestem umówiony na dalszą diagnozę. Dziś - po wymianie katów i jeździe na gazie znowu dyskoteka: 9 Znalezione: 17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded 16690 - Cylinder 6 Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded 17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17516 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Performance too Low P1108 - 008 - Implausible Signal 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Wcześniej błędy od katalizatora wywalało po dłuższych jazdach, więc może jeszcze wyskoczą... Ewidentnie widać, że demencja mojego auta postępuje. Przewaliłem internet od prawej do lewej, tak samo po angielsku i większość wskazuje na katy, no ale skoro już cały układ wydechowy sprawdzony, to rozkładam ręce. Sprawdziłem też na własną rękę przepływomierz, inny mechanik chciał rozbierać silnik. Czy możliwe, żeby błędy wtrysków i sond były spowodowane wypadaniem zapłonów? Czy jest możliwe, żeby po dłuższym czasie jazdy z wypadającymi zapłonami części układu zapłonowego - mimo, że nowe - świece, albo cewki powiedziały papa i to z nimi jest problem w postaci błędów wtrysków? Średnio ufam mechanikowi, który zajmował się katalizatorami - był zdziwiony kiedy chciałem zobaczyć auto od spodu, zdziwiło go pytanie o stare wkłady od katów no i na fakturze mam 'wymiana katalizatorów blok 1 lewa i prawa strona' bez informacji co to za katalizatory itd. Może ma ktoś jakiegoś mechanika, którego mógłby polecić z Krakowa?
  5. Hej, od pewnego czasu mam problem z jazdą na niskich obrotach i przeważnie ze skręconymi kołami i to już obojętne czy lewo czy prawo. Głównie przy starcie samochodu, albo zaraz po wrzuceniu dwójki słychać specyficzne tarcie, szuranie (początkowo wydawało mi się, że to z okolic prawego przedniego koła, ale teraz mam wrażenie, że to po prostu z przodu). Po rozpędzeniu samochodu problem znika. Na pewno mam do ustawienia zbieżność, ale nie jestem pewny czy to może być przyczyna. Odwiedziłem kilku mechaników - jeden uznał końcówkę, drugi powiedział, że końcówka ok, ale wahacz do wymiany, kolejny mówił, że to wina hamulca i cały zestaw hamulców do wymiany, a i jeszcze jeden wspominał, że to mogą być przeguby. Nie chcę wymieniać całego zawieszenia jeśli jest w dobrym stanie, dlatego chciałbym zapytać czy mieliście już z takim dźwiękiem do czynienia? https://drive.google.com/open?id=1e7OxazXNYVY7xd5kjLtEouLYp-TaxqaZ
  6. Hej! Jestem Mateusz z Krk i jestem właścicielem A4 B6 3.0 V6 ASN 220KM z 2002 roku
×
×
  • Dodaj nową pozycję...