Skocz do zawartości

max337

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O max337

Informacje

  • Imię
    Maks
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    ADR
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia max337

0

Reputacja

  1. Gdzie mógłbym znaleźć jakiś schemat czy choćby tutorial, aby to sprawdzić?
  2. No długo nie nacieszyłem się autem... Pewnego dnia, ni stąd ni zowąd zaczął się dziwnie zachowywać. Najprościej będzie pokazać to na video (na samym dole). Zaczyna mi przepustnica szaleć na zapłonie, a gdy chcę zapalić po paru sekundach wyskakuje kontrolka ciśnienia oleju. Na początku myślałem, że to przepustnica, bo mechanik niedawno wspominał, że albo do wyczyszczenia albo do wymiany. No to wyczyściłem starą, włożyłem to samo. Myślę sobie to kupię używaną na allegro, kupiona, wyczyszczona, bez zmian (filmiki nagrywane na kupionej, ale stara przepustnica zachowywała się tak samo). No dobra, to warto podpiąć pod VAG. No i tutaj pojawia się kolejny problem, bo nie zczytuje mi w ogóle kanału 01, czyli silnika. Ogólny skan chyba nie wykonany został całościowo - wykryło tylko to co poniżej, czyli w zasadzie nic, bo klima już od dawna wiem, że jest do zrobienia: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77 Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 Nie ma błędów . Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 820 043 D Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75 Coding: 04140 Shop #: WSC 06325 4 Znalezione: 00787 - Temperature Sensor in Fresh Air intake duct (G89) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-00 - Open or Short to Ground 01297 - Sensor for Vent Temperature: Footwell (G192) 30-00 - Open or Short to B+ Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 959 655 L Component: Airbag 7 Audi 0503 Coding: 00106 Shop #: WSC 06325 Nie ma błędów . Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 862 257 L Component: ZV-Pumpe D05 Coding: 00000 Shop #: WSC 06325 Nie ma błędów . End ------------------------------------------------------- Próbówałem zmieniać ustawienia vaga, ustawienia portu, zrestartowałem laptop, sprawdziłem nawet bezpieczniki, nic. Zresztą ze 3-4 miesiące temu normalnie zczytywałem błędy i wszystko było okej. Wątpię więc żeby nagle z czapy kabel przestał chodzić, tym bardziej, że nie zczytuje mi tylko paru kanałów, w tym ten najważniejszy. Tak czy inaczej, bardziej mnie niepokoi fakt, że auto nie odpala. Tak na chłopski rozum to bardzo możliwe, że pompa paliwa mi siadła, ale w 100% pewności nie mam, tym bardziej, że przez niedziałający VAG nie mam jak wykluczyć inne możliwości. video_2020-07-16_19-49-55.mp4 video_2020-07-16_19-50-01.mp4
  3. Po zimie wziąłem się za auto (trochę to trwało bo covid) i oddałem do mechanika, bo to niemożliwe było, aby 2 kupione pod rząd przepływki były padnięte + brak jakichkolwiek błędów na VAGu. Mechanik sprawdził pół silnika, w którymś momencie już rozkładał ręcę, ale zaczął sprawdzać nową cewkę, no i problemem okazało się przebicie przy cewce na przelotkach fajek oraz sonda lambda, która była... nowa - cóż, zamienniki tak mają Auto w końcu śmiga tak jak powinno, a przepływki oczywiście sprawne Temat można zamknąć
  4. Kupiłem kolejny przepływomierz, przejechałem ponad 500km. Jest lepiej, ale nadal mam problemy z szarpaniem i przyspieszaniem przy ciepłym silniku od 2 do 3,5k obrotów. Musi ciągnąć lewe powietrze z innego miejsca, bo to niemożliwe, że 2 kolejne przepływki są walnięte... Sprawdzę, czy nie wywala mi żadnego błędu, ale ostatnio miałem czysto i w sumie jak nie będzie żadnego tropu to oddam auto do jakiegoś mecha, bo ja już nie wiem.
  5. Czyli druga przepływka do d*py. A sonda okej? Ogarnąć regulację dopiero po ogarnięciu dobrej przepływki czy ona nie wpływa bezpośrednio na działanie sondy?
  6. Przez ten czas sonde lambda wymieniłem, bo wywaliło mi błąd. Prosiłbym o sprawdzenie obecnych logów dynamicznych 2+7 - chodzi mi teraz bardziej o podpowiedź, czy już jest wszystko okej. BTW Poprzednie logi zapisały się w jakiś dziwny sposób, tym razem będą one normalne. LOG-01-002-007-xxx-po wymianie sondy.csv
  7. Kupiłem używaną przepływkę z Hitachi, podmieniłem i nie wiem co o tym myśleć, gdyż chodzi gorzej niż na starej. Wciskam gaz do dechy i czasem od razu załapuje, a czasem jest dziura jakby całe powietrze uchodziło bokiem zamiast do silnika, przy czym za chwilę znów załapuje. Nie wiem jak to nazwać, jakby lag, a później reset i znów łapie powietrze. Nie wiem, czy kupiona też jest walnięta czy też coś innego mojej b5-tce dolega. Na wszelki wypadek zrobiłem dynamiczny 2+7 na PB. Wyraźnie widać, że przy 5200 obrotów łapie tego laga i mimo że but mi do podłogi sięga nie idzie wrzucić na wyższe obroty, po czym jak dłużej przytrzymam to nagle załapie i leci na 7k od razu. W rzeczywistości ta sytuacja zdarza mi się nawet na niższych obrotach. Prosiłbym o rzucenie okiem i doradzenie, czy zwrócić przepływkę i kupić inną, czy też doszukiwać się innego problemu. Ah, dodam jeszcze, że falowanie obrotów ustąpiło, co też można różnie interpretować... LOG-01-002-007-xxx.CSV
  8. Sory, ale nie dla każdego fachowa nomenklatura jest jasna. Tak myślałem, gdyż raz pokazywało mi błąd 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low, a raz 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High i zawsze jak kasowałem to po jakimś czasie wracało. Dzisiaj jak sprawdzałem nie wróciło, ale z racji tego, że to błąd Intermittent, to może jeszcze "za wcześnie". Niemniej, wielkie dzięki za pomoc!
  9. Statyczne i dynamiczne 2+7 na PB. LOG-01-002-static.CSV LOG-01-007-static.CSV LOG-01-002-dynamic.csv LOG-01-007-dynamic.csv
  10. Jedni mówią by zrobić logi tak, inni jeszcze inaczej - i weź tu ogarnij... Czym jest korekta długoterminowa? Niedawno odłączałem aku, bo padł po paru mroźnych nockach, gdy stał pod blokiem. Dziwne, aby to było przez LPG, skoro nie włączałem go od ponad 20 km.
  11. Objawy auta: sporadyczne falowanie obrotów, na ciepłym silniku przy obrotach 1.5-4k podczas przyspieszania brakuje mocy i szarpie, na zimnym co ciekawe jest normalnie, objawy niezależnie czy na PB, czy na LPG Log robiony na PB (ostatnie 20km tylko na benzynie) Zakres obrotów: od 800 do 4500 na 3-ce LOG-01-002-xxx-xxx.csv LOG-01-005-xxx-xxx.CSV LOG-01-006-xxx-xxx.CSV LOG-01-007-xxx-xxx.CSV LOG-01-008-xxx-xxx.CSV
  12. max337

    Auto nie odpala

    Najciemniej pod latarnią... Aku był dosłownie trupem i nawet prostownik nic nie pomógł. Kupiłem nowy i odpala. Przedtem zrobiłem adaptację przepustnicy VAGiem, ale po przejechaniu 15km nadal mi faluje prawie do zgaśnięcia. Wyczyściłem błędy i zobaczymy czy po przejechaniu, większej ilości km pojawią się ponownie takie same. BTW. Mógłbym prosić admina/moderatora o zmianę nazwy tematu na "Falowanie obrotów - 1.8 ADR"?
  13. max337

    Auto nie odpala

    Cześć, i zaczęło się... Po moim problemie z tego tematu: + czyszczeniu przepustnicy, auto przestało w ogóle odpalać. Jeszcze na wszelki wypadek akumulator podłączyłem na noc do prostownika, ale nic to nie dało. Kontrolki przy próbie dłuższego kręcenia szaleją - raz pojawiają się pasy, raz ciśnienie oleju, raz kontrolka od ręcznego. Oczywiście auto nie odpala. Podrzucam logi z VAGa: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 558 B Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D03 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06325 4 Znalezione: 16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low P0131 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent Takie oto tłumaczenie błędów znalazłem: 561 - Regulacja składu mieszanki, Kontrola dodawania mieszanki - Krańcowa regulacja składu mieszanki (Mixture control) 16487 - Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - wysokie wejście. Może to być wina niskiego poziomu baterii jeśli występuje wspólnie z 17988 (P1580) - Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie 16515 - Obwód czujnika O2 - niskie napięcie (bank 1 czujnik 1) - Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- niskie napięcie Jednak wszystkie błędy mówią o sporadycznym problemie, a zresztą nie wiem czy którykolwiek z błędów nawiązuje do problemów z odpalaniem... Podejrzewam, że siadł mi czujnik Halla lub czujnik obrotu wału korbowego, ale chyba powinno to wyjść w VAGu. Bardzo bym prosił o pomoc, gdyż zbliża się dla mnie gorący okres i czas mnie nagli, a tu takie coś z autkiem ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...