Witam serdecznie,
około miesiąca temu zakupiłem samochód A4 B6 2.5 tdi v6 180km quattro.
Po zakupie wymieniłem filtry, olej.
Tydzień temu na trasie, wracając z nową częścią - pompa wspomagania ( w planach miałem jej wymianę ), auto straciło na mocy, zgasło.
Zatrzymałem się, silnik odpalił od strzała, zjechałem na pobocze. Na poboczu zacząłem diagnozować, sprawdzać bezpieczniki, spalił się bezpiecznik pod komputerem 60A ( zielony ).
Zadzwoniłem po lawetę, do domu miałem 30km nie chciałem go katować.
Auto pali od strzała, ale wchodzi wolno na obroty do 3tys.. Dusi się przy ruszaniu.
Po wejściu na te obroty i puszczeniu gazu słychać mocne stuki z prawej strony , prawa komora.
Z wydechów mocno się kopci wtedy na biało i widoczne są plamy z diesla na ziemi.
Kopci się też jakby z pod filtra oleju. Na vagu i vcdsie sprawdziłem wtryski i nie podobają mi się ich wartości ( logi dodam poniżej ).
Wymieniłem wszystkie świece żarowe bo 2 nie działały ( sprawdzałem plusem z akumulatora ). Po wymianie, jak silnik pochodził, zgasiłem auto i odkręciłem świecę w prawej komorze, była brudna, opalona tak jakby 2 cylinder nie pracował.
Nie miałem też włożonego bezpiecznika F28, dziwne ... . Włożyłem, ale nie ma żadnej różnicy.
Nagrałem film, na którym wszystko widać i słychać linki zamieszczam poniżej.
Błędy w silniku, które są oczywiście wiem czego dotyczą, poduszka prawa była użyta włożyłem oryginał, ale muszę wymienić kostkę bo jest uszkodzona.
A ten od alternatora już go nie ma , skasowałem.
Wczoraj sprawdzałem turbo, super zero luzów w fajnym stanie. Ściągałem kolektor ssący, wyczyściłem. Ściągałem przepustnicę, wyczyściłem.
Dzisiaj jestem w trakcie rozbierania odmy, nakapane olejem dość mocno.
Dam znać co i jak, ciekawe czy idę dobrym tropem
Będę wdzięczny za pomoc, bo zastanawiam się czy go na części nie porozbierać i sprzedać.
Niestety szwagier uprzedzał przed zakupem o tej jednostce, nie posłuchałem
LOG-01-001-004-013.csv
LOG-01-001-007-014.csv
LOG-01-003-xxx-xxx.csv
LOG-01-004-xxx-xxx.csv
logi ze skanowania — kopia.txt