Skocz do zawartości

MarianzPolski

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MarianzPolski

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Miasto
    Radzionków Śląsk

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AVG
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia MarianzPolski

0

Reputacja

  1. Tak ładowanie sprawdzałem, wychodzi 14,2-14,3 V na zimnym silniku czyli raczej ok, muszę jeszcze sprawdzić ładowanie przy wyższych obrotach bo tego przyznam nie zrobiłem tylko na biegu jałowym.
  2. Witajcie. Tematów odnośnie nadmiernego poboru prądu na postoju w A4 jest wiele, posprawdzałem już to i owo, chcę się upewnić w pewnych kwestiach. Miałem stary akumulator który pomimo ładowania go co jakiś czas padał po 1-2 dniach postoju. Kupiłem nowy akumulator 77Ah 4Max , niestety dokonał on żywota po niespełna miesiącu w samochodzie, przychodzę pewnego dnia do auta przekręcam kluczyk na desce dyskoteka próba rozruchu kończy się gaśnięciem wszystkiego. Podpiąłem aku do ładowania a tu zonk prawie dwa dni z przerwami pod prostownikiem, a akumulator nie daje się naładować. Oddałem go do reklamacji, ale co mnie nurtuje. Sprawdziłem pobór prądu na postoju i wygląda to tak: Przy podpiętej centralce zdalnego otwierania zamka centralnego pobór był dość wysoki i dochodził do 0,09 A, odpiąłem bezpiecznik z tej centralki i pobór spadł do około 0,05 A. Szukałem dalej wyciągając po kolei bezpieczniki i wychodzi na to, że 0,03 A pobiera układ klimatronika, a 0,02 A obwód zamka centralnego. Po wyjęciu bezpieczników odpowiadających za te układy pobór spada do 0. Czy w tych samochodach pobór rzędu 0,05 A to normalna sprawa? Czy układy klimatronika i zamka centralnego powinny pobierać jakiekolwiek napięcie podczas ,,spoczynku''? Teoretycznie pobór rzędu 0,05 A to dopuszczalny pobór i dla zdrowego akumulatora nie powinien być problemem, ciekawi mnie jak sprawa wygląda w innych A4B5 Z Góry Dziękuję za informacje.
  3. Witajcie Rys historii, odkupiłem A4 avanta od znajomego, zacny chłop, ale pojęcia o mechanice nie ma, więc samochód z czasem mówiąc w prost nieco zapuścił. Wymieniłem rurę z łącznikiem elastycznym układu wydechowego, wszystkie węże podciśnieniowe gdyż nie działała zmienna geometria sprężarki. Po tych czynnościach jazda próbna, turbo ożyło w układzie było tyle sadzy, że zostawiłem za sobą chmurę dymu jak dwa stare ikarusy razem wzięte. Turbina jest po regeneracji w dobrym warsztacie więc ten element można przyjąć przynajmniej wstępnie za sprawny. Silnik pracował trochę ,,twardo'' i dymił na wolnych obrotach i podczas jazdy, nie jakoś przeraźliwie, ale spaliny miały bardzo agresywny zapach (żrący że tak to ujmę) na autostradzie samochód rozpędzał się do okolicy 200 km/h licznikowo. W między czasie oczywiście wymieniłem wszystkie filtry, zrobiłem płukankę silnika + nowy olej, uszczelniłem trochę wycieków. Postanowiłem zajrzeć do wtrysków i okazało się, że na trzech pierwsze ciśnienie ,,otwarcia'' zamiast 190 Bar wynosi 180, a na czwartym 170-175, zakupiłem nowe końcówki wtryskiwaczy dedykowane do tego samochodu, a zaprzyjaźniony pompiarz wymienił je, po wymianie trzy które do tej pory miały po 180 Bar wróciły do fabrycznych 190 czwarty kulał o jakieś 15 Bar więc skorygowany został układ sprężyn i wszystko wróciło do normy. Po zamontowaniu wtrysków silnik przestał kopcić (oczywiście trochę jeszcze przydymia, ale marginalnie), zerknąłem na początek konta wtrysku i wynosił on około 35-37 jednostek, skorygowałem to do 54-56 silnik zaczął pracować miękko i ciszej, zapala od przysłowiowego strzała (no może poza jednym ewenementem który opisywałem w wątku o elektryce , czasami przy pierwszej róbie rozruchu migają wszystkie kontrolki na desce i klimatroniku ,,przygasają tak jaby coś powodowało zaniki napięcia, akumulator nowy, ładowanie książkowe'' ale powiedzmy, że w większości przypadków te objawy nie występują i silnik zapala bdb. Zrobiłem wczoraj dłuższą próbę drogową i silnik stracił na mocy, rozpędza się do jakiś 180 licznikowo i dalej bieda, może by i poszedł , ale nie katowałem bo ciemno już było, a przy światłach w tym samochodzie zgroza jechać po zmroku ... Sprawdziłem dawkę na pompie i ku mojemu zdziwieniu przy pełnym rozgrzaniu silnika wynosi ona około 2,4-2,6 i przyznam że zgłupiałem. Im mniejsza wartość w tym bloku tym większa dawka, więc wygląda na to, że ustawione mam na ,,bogato''. Silnik nie dymi jakoś specjalnie, zapala dobrze, ale ma mniejszą moc niż miał lub powinien mieć. Pytanie 1) Kont wtrysku dla tego silnika powinien wynosić pomiędzy 49, a 54 , ja mam powyżej tych wartości, czy zmiana konta wtrysku może rzutować na moc silnika ? W teorii wiem, że tak więc zastanawiam się nad skorygowaniem tego do wartości powiedzmy tych 49-50 pytanie jak zachowa się wtedy dawka paliwa bo wyczytałem też, że po regulacji konta wtrysku może ulec zmianie, ale ile w tym prawdy sam nie wiem. Przeczytałem masę wątków o tym, oglądałem PoVagowanych i mam coraz więcej wątpliwości jak powinno to być dobrze zrobione. Większość poradników twierdzi, że powinno się to regulować w ,,basic setings'' z kolei PoVagowani na jednym z filmów przeprowadzają tą regulację bodaj w mas block czy jakoś tak i twierdzą, że odchyłki powyżej 54 nie mają wielkiego wpływu na pracę silnika. Pytanie 2) Załóżmy, że kont wtrysku ustawię na te 49-50, a dawka dalej będzie oscylowała w okolicy 2,4-2,6 do jakiej wartości ją skorygować? Jedni mówią, że 3 jest optymalnie, inni, że 4-4,5 co ,,fachowiec'' to inna teoria. Nie chcę robić z tego auta rakiety, chcę by pracowało właściwie i bezawaryjnie. Zastanawiam się, czy stare końcówki wtryskiwaczy nie były z większymi dziurkami i ktoś nie próbował ,,modzić'' tego Audi, nie sprawdziłem tego jednak, pytanie też brzmi czy nie mam czegoś namieszanego w sofcie bo nie mam pojęcia kto i co tam robił przed przyjazdem tego samochodu do Polski jakieś 9 lat temu (znajomy raczej niczego nie zlecał w takim zakresie, a też ręki nie dam) Da się jakoś zweryfikować poprawność softu i ewentualnie powrócić do fabrycznych ustawień? Może znacie kogoś na śląsku z forumowiczów biegłego w Vag-u kto za opłatą rzucił by okiem na ten bajzel i pomógł zaprowadzić porządek? Z Góry Dziękuję Pozdrawiam.
  4. Zrobiłem test wszystkich modułów (zrobiłem auto scan vag com-em) jedyny błąd jaki się znalazł to jakiś błąd od pompki centralnego choć zamki działają poprawnie. Dawek paliwa nie ustawiałem skorygowałem jedynie kont wtrysku poprzez przestawienie pompy obecnie wartość oscyluje przy rozgrzanym silniku w okolicach 54. Masa przy aku sprawdzana, akumulator nowy dziś włożony, ale o tym już pisałem. Silnik pracuje generalnie dobrze, miękko, nie kopci itp. Napotkałem dziś w ,,necie'' podobny przypadek ktoś miał podobny problem z migającymi kontrolkami, gdy ruszał w przód samochód jechał, a przy próbie wbicia biegu wstecznego silnik gasł, zorientowałem się, że miałem dziś taką samą sytuację niestety wątek, który odnalazłem nie miał opisanego rozwiązania problemu. Gdzieś na forum Passata odnalazłem informację, że winna może być kostka stacyjki i ten trop będę chciał sprawdzić. Przysłowiowe rynce mi już przy tym aucie opadają. Wtryskiwacze robiłem bo przykapcał podczas pracy, okazało się, że nie trzymały ciśnienia (pierwszej wartości) 190 Bar, po wymianie końcówek jest jak być powinno, samochód praktycznie nie dymi, ma moc itp. a tu znów jajca z tym
  5. Witam Dziwny problem trapi moje A4, od czasu do czasu przy pierwszym rozruchu pojawia się następujący problem - przekręcam zapłon zapalają się kontrolki na desce (na chwilę również sprężynka od świec żarowych) kontrolki lekko mrugają wszystkie jednocześnie. Uruchamiam silnik pojawia się komunikat o błędzie (dźwiękowy i żółta ikonka na wyświetlaczu) silnik odpala i zwykle chodzi normalnie, dziś ześwirował i po chwili zwyczajnie zgasł. Odpalam drugi raz i już wszystko działa jak trzeba. Miałem słaby akumulator, dziś włożyłem nowy, dalej to samo, dziś też pierwszy raz zdarzyło mi się, że silnik zgasł. Błędów w Vag-Com brak Wymieniałem ostatnio świece żarowe, końcówki wtryskiwaczy, regulowałem kont wtrysku bo był za nisko (33) w tej chwili około 54 i silnik pracuje miękko, nie kopci itp. O co może chodzić tej gadzinie? Jest jakiś przekaźnik odpowiadający za zasilanie w prąd centralki czy też pompy, który słynie z tego, że pada w tych samochodach? Nie mam pomysłu od czego zacząć poszukiwania. Z Góry Dziękuje za wszelkie porady.
  6. Witam Wyjąłem wtryskiwacze ze swojego Audi A4 B5 1.9 TDi AVG , samochód ogólnie odpala bardzo dobrze, pracuje poprawnie, ale odnoszę wrażenie za nieco za bardzo kopci. Zmierzyłem wtryskiwacze na klasycznym stanowisku (pompka z manometrem) i pierwszy stopień wtrysku wychodzi na trzech przy około 180 Bar na czwartym 170 Bar (nominalnie powinno być 190) Teraz moje pytanie - czym reguluje się to ciśnienie? Generalnie końcówki nie leją, rozpylają dawkę mniej więcej prawidłowo, ale chciałbym doprowadzić to do ładu. Czy istnieje szansa, że po wymianie końcówek wtryskiwaczy na nowe to ciśnienie wzrośnie (wyrówna się) ? Może jest jakaś inna metoda? Czytałem o wyrabiającej się iglicy, wiem, że istotny też jest drugi stopień wtrysku itp, nie chcę jednak inwestować pieniędzy w profesjonalną regenerację wtryskiwaczy bo stanowi to dużą część wartości tego samochodu. Z Góry Dziękuję za informacje.
  7. Witajcie. Mam problem z fotelem kierowcy, nie blokuje się po zmianie położenia. Wyjąłem go wczoraj i sprawdziłem mechanizm blokady, wszystko jest ok, problem tkwi w tym, że fotel opada zbyt nisko na prowadnicach i trzpień go blokujący nie chcę wskoczyć w otwór (trzeba nieco unieść fotel by go zablokować). Czytałem dostępne tematy , ale nie do końca chyba znalazłem informacje które mnie interesują. Pytanie - Ile ślizgów i w których miejscach posiada fotel przedni w Audi A4B5 ? Najpewniej muszę je wymienić bądź zamontować bo chyba przednich wogóle nie ma. Wie ktoś z ilu ślizgów składa się zestaw i czy dostępne są jakieś zamienniki czy tylko ASO ? Z Góry Dziękuję
  8. Witam Serdecznie Od niedawna jestem posiadaczem A 4 B5 z silnikiem 1.9 AFN. Odgruzowuje samochód po poprzednim właścicielu i mam kilka pytań do fachowców. Cieknie mi pompa wtryskowa o kodzie 460404969 (028130115A) tak się składa, że mam dostęp do fabrycznie nowej pompy ale z silnika SDi o numerze 460404972 (038130107B). Przeczytałem już wiele wątków w temacie pomp wiem, że różnią się one wydajnością , występuje w nich tzw fala itp. Pytanie moje brzmi - czy da się w jakiś sposób zastosować pompę z SDi do mojego TDi? Nie planuję modyfikacji mocy chcę zostać przy serii , każda pompa robiona jest z zapasem wydajności. Mam również w dobrym stanie pompę o numerze 460404977 (038130107D) ta raczej jest kompatybilna, ale proszę o potwierdzenie tej informacji. Wolałbym włożyć nową niż regenerować starą, pod warunkiem, że ma to szanse działać poprawnie. Z Góry Dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...