Skocz do zawartości

smolkens

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O smolkens

Informacje

  • Imię
    Piotrek
  • Miasto
    Trzebinia

Auto

  • Model
    A6 C5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    2.4 V6
  • Kod silnika
    ALF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia smolkens

  1. Dla potomnych. Uszkodzona okazała się przepływka powietrza. Przeczyściłem ją - na chwile pomogło. Po wymianie zero problemów.
  2. Błędów żadnych nie ma. Temperatury płynu nie sprawdzałem ale pół roku temu wymieniłem czujnik temperatury na nowy z Aso bo miał ciężko odpalać i wentylatory na zimnym silniku chodziły.
  3. Zrobiłem dziś logi, poniżej wrzucam linki: 002 - 033 Log #690173 LOG.TUNEZILLA.COM 003 - 020 Log #690175 LOG.TUNEZILLA.COM 115 - 118 Log #690178 LOG.TUNEZILLA.COM
  4. Hej, borykam się z problemem w mojej B6. Mianowicie mam zamontowany wskaźnik doładowania. Niestety auto gdy nie jest mocno rozgrzane, turbo pompuje do jakichś 0.35 - 04. Gdy przejadę autostradą powiedzmy z 30 km to pełne doładowanie wraca. Pompuje wtedy gdzieś do 0.6 i odczuwalnie, auto staje się dużo żwawsze. Wymieniłem N75, bo myślałem że to jego wina ale nic nie pomogło. Ktoś miał podobny problem? IMG_2093.mov IMG_2094.mov
  5. Poradziłem sobie z problemem. Winowajcą był Januszowski system antykradzieżowy typu wyłącznik z lampki nocnej. Niestety wyłącznik nie wytrzymał ciśnienia i się wypalił. Był on schowany pod skórą mieszka. Dla potomnych zostawię informacje: Po swapie z manuala, przekaźnik 369 nie jest potrzebny. Można zrobić zworkę na stykach 50Z i 50A by rozrusznik kręcił. IMG_0053.MOV
  6. Aktualizacja: Ciekawa sprawa bo na bezpieczniku pompy (F28) nie ma napięcia. Na wtyczce od pompy paliwa pokazuje się około 5v. Czasami skacze pod 9v. Po przekręceniu kluczyka słyszę, że elektrozawór od instalacji gazowej „klika”. Ktoś spotkał się z czymś podobnym?
  7. Cześć! Od tygodnia walczę z moją B6. Podczas jazdy na autostradzie, skończył mi się gaz i auto zgasło. Początkowo myślałem, że winna jest pompa paliwa (popiskiwała po przekręceniu kluczyka). Wymieniłem na używkę sprawną. Co ciekawe, auto odpaliło ale pokazywało pełny zbiornik paliwa. Wyciągałem pompę i przełożyłem mój pływak. Auto przestało odpalać, lecz pokazuje normalnie poziom paliwa. Późniejsze wymiany pływaka już nic nie zmieniły. Zainteresowałem się więc przekaźnikami. Jeden z nich o numerze 369 przykuł moją uwagę. Nasi chyba już tam byli i jest coś kombinowane. Stwierdziłem, że to on może być winowajcą i zamówiłem używany oryginał. Ku mojemu zdziwieniu na nowym przekaźniku auto w ogóle nie kręci. Jako, że to używka to odesłałem i napisałem sprzedającemu że jest nie sprawny. Zamówiłem drugi. Niestety na drugim też rozrusznik w ogóle nie kręci. Ktoś może się domyśla o co chodzi? Dodaje od razu zdjęcia tego modzonego przekaźnika. Dodam jeszcze, że jak podałem z aku napięcie na pompę to auto na starym przekaźniku zapala. P
  8. Zamieniałem miejscami wtryski gazowe. Później auto było jeszcze u gazownika i stwierdził, że wtryski pracują dobrze. Wtrysków benzynowych nie zamieniałem. Skoro problem zaczął się na gazie, to sądziłem że nie ma co ruszać wtrysku benzynowego..
  9. Cześć. Od jakiegoś miesiąca borykam się z problemem szarpania pod obciążeniem. Szarpanie początkowo występowało do około 2 tysięcy obrotów. Teraz już do 3 tysięcy. Gdy auto jest zimne, jeszcze w miarę dobrze jeździ. Gdy się zagrzeje - jest tragedia. Brak mocy plus szarpanie. Gdy dodaje lekko gaz, to powoli się rozpędza. Niestety gdy depnę mocniej to się dusi. W aucie wymieniłem już przepustnice, sondy (ori Bosch), świece, przeszedłem z jednej cewki na pojedyncze (6 cewek), wymieniłem przewody podciśnienia i przejrzałem wiązki które idą do 5 cylindra. Wypiąłem również sterownik od gazu i skasowałem korekty długoterminowe. Bez skutku. Miał ktoś może podobny problem? Z góry dzięki za pomoc.
  10. Problem rozwiązany. Dodam by ktoś kto będzie miał podobny problem miał jakieś odniesienie. Uszkodzona okazała się przepływka. Jeśli przepływomierz jest uszkodzony, auto powinno niby lepiej chodzić po odpięciu go. Tu było na odwrót, auto praktycznie nie chciało jechać. Po wymianie przepływomierza na oryginalny używany ustąpiło szarpanie, dziura w gazie, powróciło ssanie (zwiększone obroty po odpaleniu) na zimnym silniku, przestało trzęś autem oraz już nie wybija gazu. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam!
  11. Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z moją A4 B5 1.6 ADP. Problem polega na tym, że po odpaleniu autko nie ma mocy, strzela (tak jakby strzał w filtr powietrza) oraz falują obroty. Na biegu jałowym czuć że lekko buja całym autem. Autko ma gaz. Świece, kable, cały zapłon nowy. VCDS wywala błędy: 00561 - Dopasowanie składu mieszanki (Wartość skrajna adaptacji nieosiągnięta (przy obciążeniu)) 00561 - Dopasowanie składu mieszanki (Wartość skrajna adaptacji nieosiągnięta (na biegu jałowym)) 16514 - Zespół 1 : Sonda 1 (usterka elektryczna w obwodzie) - sporadyczny 16486 - Miernik masy powietrza (G70) (sygnał za mały) - sporadyczny Poniżej logi, robiłem je po raz pierwszy i mam nadzieje że zrobiłem je dobrze. Ktoś podpowie co ją boli?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...