Jump to content

St5rl0rd

Pasjonat
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1

About St5rl0rd

Informacje

  • First name
    Piotrek
  • Location
    Warszawa

Car

  • Car model
    A4 B9
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2018
  • Engine
    2.0 TFSI
  • Engine code
    1B
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    S-Tronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wiem że to inny segment ale patrzyłem trochę przez pryzmat raty leasingowej Odnośnie licznika krótkodystansowego nie radze się nim przejmować. U mnie w większości chodzi zgodnie z instrukcją ale czasami potrafi się zrestartować szybciej a czasami wolniej. W tej kwestii to typowy VAG więc czuje się jak w domu
  2. Przyznam że była to jedna z moich teorii ale w moim przypadku podczas zmiany z D2 na D1 pasek rekuperacji już przestaje świecić na zielono. W wolnej chwili a akurat tych mam jak na lekarstwo spróbuję podjechać do mojego dealera i poprosić o jazdę testową ich egzemplarzem z tym silnikiem. Przed zakupem testowałem kilka samochodów a w finałowej trójce miałem Tiguana z DSG, XC60 z Aisinem i A4 z S-Tronic. Żadne z testowanych aut nie miało takich objawów ale niestety jeżeli chodzi o Audi sprawdzałem tylko wersję 1.4 (2.0 150 jeszcze nie mieli). Byłem trzy tygodnie temu w serwisie gdzie podobno zrobili nastawy i zmianę oprogramowania jednak nie odczuwam żadnej zmiany. Spróbuję doprowadzić temat do szczęśliwego zakończenia a jeżeli się nie uda to po skończonym leasingu pewnie wybiorę "Chińskie dziadostwo rodem ze Szwecji". Przy okazji zakończyłem test spalania. W moim przypadku praktycznie 80% to miasto (uwielbiana przez wszystkich stolica) ale z drugiej strony często poruszam się w trakcie dnia lub wieczorem omijając korki i wybierając trasy gdzie mam mniej świateł po drodze jak np. trasa Toruńska, wybrzeże Gdańskie itp. Do tego codziennie dochodzą krótkie przeloty typu 3km do przedszkola i odbiór. Samochód zalałem pod korek a następnie wyjeździłem do rezerwy. Komputer pokładowy wskazał średnią konsumpcję na poziomie 8,6l/100km na dystansie 487km. Patrząc jednak na ilość zatankowanego paliwa w stosunku do przejechanych km na kalkulatorze wychodzi mi 9,08l/100km. Ciężko stwierdzić skąd to przekłamanie komputera, być może jest to norma ale w passiacie miałem różnicę rzędu 0,1-0,2. Oczywiście istnieje także możliwość że to co mam na wydruku ze stacji paliwowej nijak się ma do ilości zatankowanego paliwa Czy jestem zadowolony ze spalania? Nie wiem Styl jazdy mam raczej zawsze taki sam więc mogę mniej więcej porównać jak to wygląda w przypadku Passata i Volvo. Przy podobnym wykorzystaniu Passat 1.4 125km ze skrzynią manualną zadowoli się 7,5l/100km natomiast Volvo XC60 T5 250km 11l/100km. Trzeba przy tym pamiętać o masie pojazdów - Passat 1350, Audi 1500 i Volvo 1800. Wynik spalania podsumowałbym więc jako średni wynik tym bardziej iż podczas testu raczej nie jeździłem dużo po ścisłym centrum a ten silnik w połączeniu z tą skrzynią jadąc od świateł do świateł potrafi żłopnąć 11l
  3. Brakuje mi jeszcze czasem dodatkowego pomiaru którego miałem w passacie a mianowicie "od taknowania" które resetowało się automatycznie po zatankowaniu @A5Radek Odnośnie drgania o którym wspomniałeś też musiałem się do tego przyzwyczaić ale za to dźwięk samego silnika jest jak dla mnie bardzo przyjemny co rekompensuje niedoskonałości. Nie daje mi spokoju tylko jeszcze jedna rzecz która wychodzi oczywiście przy wyłączonym systemie START&STOP. Otóż jak hamuje spokojnie rzekłbym bardzo delikatnie i na prawie zerowej prędkości skrzynia schodzi z D2 na D1 to prawie zawsze odczuwam mniejsze lub większe szarpania/drgania - uczucie trochę jakby przy włączaniu samochodu. W trybie sport przypadłość jest zdecydowanie mniej odczuwalna ale akurat rzadko go używam. Jeździłem ostatnio A5 z przebiegiem 8K i silnikiem 2.0 TDI (wiem że to pewnie inna skrzynia) testując S-Tronica pod tym kątem ale nic podobnego nie zarejestrowałem. Oprócz tego żadnych uwag do skrzyni nie mam Zauważyłeś coś takiego u siebie?
  4. Panowie, chyba potrzebuję abyście wytłumaczyli mi to bardziej łopatologicznie Ekonomizer czy jak wolę to nazywać słupek rtęci pokazuje według mnie spalanie chwilowe, czyli w danej sekundzie. I tak jadąc dzisiaj 60 km/h z pedałem gazu w jednej pozycji pokazuje 4,7l, wciskając pedał gazu momentalnie rośnie do 15l - takie działanie ekonomizera rozumiem. Nie rozumiem natomiast dlaczego stojać pokazuje 20+ skoro na chwilę obecną nie wciskamy pedału gazu więc zużycie chwilowe jest wręcz minimalne. Natomiast żeby nie było ten ekonomizer jest mi potrzebny do życia tyle co wczorajszy deszcz. Poruszyłem jego temat tylko dlatego że szukałem powodu dziwnego zachowania spalania tymczasowego czyli średniego splania od uruchomienia pojazdu i faktu że postój na pojedyńczych światłach nabija mi litr co jest wierutną bzdurą. Wskazałem również fakt że miałem tę sąmą przypadłość w passacie ale tylko gdy samochód był nowy lub po pełnym resecie komputera. Odnośnie foteli chyba nie zostałem zrozumiany tak jak tego oczekiwalem Wiedziałem o istnieniu foteli sportowych ale zarówno moja pupa jak i gusta mojej Żony ich nie polubiły. Nie chciałem również komentować ich właściwości takich jak komfort czy też trzymanie boczne. Usiłowałem jedynie pokazać (odnoszę się tutaj do filmu który dodałem) iż jakość wykonania woła o pomstę do nieba skoro fotel po przejechaniu 3k kilometrów pod facetem który waży 95 kg trzeszczy w ten sposób. Prawie każdy śpiący policjant a przynajmniej Ci więksi oznaczają w moim aucie występowanie właśnie tych dzwięków. Możliwości skonfigurowania foteli w A4 jest kilka ale żaden z nich nie powinien charakteryzować się takimi dźwiękami przy pracy.
  5. Nie do końca się zgodzę że to normalne Wchodzę do samochodu i ustawiam sobie ekran licznika który pokazuje średnie spalanie od startu. Udaje mi się przejechać powiedzmy dwa i pół kilometra bez zatrzymania więc średnie spalanie wynosi powiedzmy 9,5l. Następnie wystarczy że trafię dwa razy na śwatła z postojem jedno minutowym i już średnie spalanie powyżej 11l. Poprzednio jeździłem Passatem z 2015 i miałem ten sam objaw ale w tamtym przypadku mialem skrzynię manualną a samochód po około 4K kilometrów nauczył się że podczas postoju spala 0,8l na godzinę :). PS: Czytając komentarze dochodzę do wniosku że jak się konfiguruje Audi to albo grubo albo wcale. Wybrałem koła 17' bo po pierwsze podobał mi się wzór a po drugie szukałem jak największego komfortu. W zamian dostałem opony średniej klasy które niemiłosiernie hałasują Chciałem normalne fotele ze zwykłą tapicerką bo nie chciałem mieć problemów z utrzymaniem skóry oraz szukałem jak największego komfortu - w zamian dostałem taki oto efekt uboczny https://youtu.be/_CqOvh9OwKI
  6. Odnośnie spalania zastanawiałem się dlaczego komputer znacząco zwiększa zużycie paliwa w przypadku postoju na światłach - w tym miejscu dla przypomnienia muszę dodać że jeżdzę bez systemu START-STOP. Ostatnio podcas postoju na czerwonym świetle olśniło mnie gdy spojrzałem na ekonomizer - mój komputer jest zdania że gaz aktualnie jest w podłodze pokazując chwilowe zużycie powyżej skali Niestety jest to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów i być może ten typ tak ma ale jeśli tak wygląda: PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE to ja nie mam więcej pytań. PS: Ekonomizer pokazuję tę samą wartość na każdym z ustawień skrzyni P, D, S.
  7. Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć ale myślę że spadlo około litra. Trzeba jednak pamiętać że obecne komputery mają naprawdę różne tempo uczenia się. Moje poprzednie auto czyli Passat poprzedniej generacji potrzebował na to około 4K Km. Za około 200km będę tankował więc zresetuje komputer i wyjeźdzę cały bak do rezerwy. Zobaczymy wtedy różnicę pomiędzy realnym spalaniem a tym z komputera.
  8. Mój przykład nie będzie miarodajny ponieważ jeżdzę z wyłączonym systemem START/STOP a w takim przypadku komuter dostaje świra. Generalnie mam teraz 2k przebiegu a ostatni raz restartowałem spalanie około 350km temu. Na chwilę obecną spalanie średnie wynosi 8.9l przy zalożeniu 80% miasto 20% trasa. Dla przykładu na zimnym silniku jak odwożę rano żonę i córkę pokonując około 4-5km spalanie wynosi około 12 Dodam tylko że poruszam się w naprawdę dostojny sposób bardzo delikatnie traktując pedał gazu
  9. Uff dobrze wiedzieć że to nie tylko moja paranoja i ktoś jeszcze to słyszy. Odnośnie innych hałasów to na szczęscie nic takiego nie zanotowałem ale mam za to dekilatne problemy ze skrzynią biegów (Jak narazie mój przebieg to 2k)
  10. Chciałem uzyskać jak najwyższy komfort także zostałem przy 17'. Kilka tygodni po tym jak zamówiłem auto w cenniku pojawiła się opcja dołożenia opon o mniejszych oporach toczenia za prawie 500+. Pewnie wtedy na felgach pojawiło by się coś sensowniejszego.
  11. Narazie się wstrzymam z modyfikacjami bo tak naprawdę nie odczuwam braku mocy. Przy czym co najdziwniejsze to różnica w przyspieszeniu skrzyni manualnej i automatycznej gdzie ta druga jest wolniejsza o 0,3 sekundy. Pamiętam że zawsze reklamowali DSG jako skrzynie szybszą od manualnej ale najwidoczniej S-Tronic z tym silnikiem to jakiś wyjątek. Jutro odbieram stały dowód tak więc przy okazji poruszę z moim kochanym dilerem kwestie drżenia/szarpania auta przy przejściu z D2 na D1. Dodatkowo kolejna rzecz która mnie nie napawa optymizmem to spalanie które w przypadku jazdy tylko po mieście na krótkich dystansach typu 6-8km wynosi 11L. Narazie przejechałem 1,5K km więc może silnik się jeszcze ułoży a przynajmniej na to liczę. Spalania nie poprawia fakt że jeżdzę bez systemu START-STOP i komputer potrafi podczas dłuższych świateł dobić 1L/100 do spalania bieżącego Dodam tylko że poruszam się naprawdę spokojnie a rzekłbym nawet dostojnie. Przy okazji to co mnie najbardziej zabolało to fakt że wydaje na auto nie małe pieniądze pierwszy raz kupując samochód marki "Premium". Dodatkowo dla podwyższenia komfortu dobieram szyby powdójne klejone i te dziady montują mi opony Hankooka. Jeźdźiłem w życiu gorszymi samochodami głównie VW (Golf i Passaty) i nigdy auto fabrycznie nie wyszło na czymś innym niż Goodyear lub Michelin. Hankook nie jest złą fimą ale nikt mi nie wmówi że jest marką premium a w aucie o tej wartości co A4 opony powinny być najwyższej klasy. Może i właściwości jezdne są niezłe a opinie użytkowników jedne z lepszych w swojej klasie ale osobiście preferuję bardziej komfortowy styl podróżowania a ta opona jest naprawdę głośna. W moim poprzednim aucie miałem opony letnie z homologacją zimową czyli niby takie całoroczne Michelin Crossclimate i były o wiele cichsze.
  12. W tym tygodnia dostałem wiadomość od dealera z wysokością ubezpieczenia które trzeba opłacić i tutaj niestety nie miła niespodzianka. Kiedy zamawiałem auto w zeszłym roku wysokość OC+AC miała wynosić kolejno 2,7% w pierwszym roku, 3% w drugim roku i 3,5% w trzecim roku użytkowania. Tymczasem od tego roku wysokość w pierwszym roku wzrosła do 2,9% (jak sytuacja wygląda w kolejnych latach jeszcze nie wiem). Dla porównania Volvo ma umowę z PZU i tam suma ubezpieczenia za pierwszy rok to 2,5%.
  13. Aktualizacjia: Dzisiaj dostałem info od mojego dealera o tym że auto jest już w Polsce i na przełomie tygodnia powinno być już u nich. Jeżeli nic nieoczekiwanego się nie wydarzy powinien stanąć w moim garażu do końca miesiąca
  14. A czy jesteś pewien że zamówiłeś 2.0 a nie 1.4? Benzynowe 2.0 dotychczas występowało bodajże w wersji 190 i 252. W moim przypadku dostałem email o dostępności do zamówienia dokładnie 21 Listopada więc w sumie nie wiem co mogłeś zamówić we wrześniu PS: Z oszczędności wziąłem limuzynę
  15. No to w takim razie dziwna sytuacja. Podpisałem zamówienie 28 Grudnia i bodajże w poniedziałek dostałem potwierdzenie że samochód do produkcji trafi w 6 tygodniu 2019 i w Polsce powinien być około 20 Lutego. Tak więc kazali mi się przygotowywać na odbiór koniec Lutego początek Marca. Tak więce generalnie nieźle namieszali :)
×
×
  • Create New...