Skocz do zawartości

ive89

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ive89

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B8 Allroad
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia ive89

0

Reputacja

  1. Hej, jestem w trakcie naprawy skrzyni w a4 allroad 2.0 TFSI z s-tronic, przebieg (teoretycznie) 144kkm - potwierdzane w ASO, auto z pl salonu, serwisowane w ASO. Wymiana sprzęgieł, jakiejś "tulei przy koszyku skrzyni" i teraz problematyczna kwestia. Mechanik wyciągnął od razu dwumas do sprawdzenia i jak to określił zaczął nim "kręcić". Przy tym kręceniu dwumas wydaje "dziwny niepokojący głośny odgłos". Stwierdził też dlatego, że należałoby go od razu wymienić. Pojechał jednak do hurtowni, wyciągnął nowy dwumas Luk z pudełka i też nim pokręcił. No i wyszło, że przy kręceniu świeżym nowym dwumasem też jest taki dziwny odgłos ale bardziej delikatny, cichszy. No i zadzwonił do mnie, że on w zasadzie to nie wie jak na to patrzeć i każdy z kim rozmawiał nie potrafił mu powiedzieć, czy tak ma być i czy ten dwumas nadaje się do wymiany. Podczas jazdy nie kojarzę jakiegoś telepania przy odpalaniu/gaszeniu, jak to opisujecie powyżej. Koszt jest oczywiście duży bo sam dwumas 3300 kosztuje, więc jakoś nie pali mi się do jego wymiany, ale też nie chce, żeby za 2 msc nie wyszło, że znowu muszę wyciągnąć całą skrzynię i wymieniać dwumas, bo to wtedy dojdzie koszt robocizny wyciągnięcia skrzyni jeszcze. Ktoś doświadczony podpowie czy ten odgłos to objaw zużycia dwumasa i należy go od razu wymienić? Auto przebiegu niby dużego nie ma, ale na pewno nikt go nie oszczędzał (stąd naprawa skrzyni x]) [update] mechanik jeszcze powiedział, że nie może się doszukać w dokumentacji jakie maksymalne wahania osiowe są dopuszczalne w tym dwumasie. Może ktoś zna te wartości? Lub wie gdzie szukać?
  2. Hej, Mam problem ze skrzynią biegów po upgrade softu w ASO. Wgrali mi wersje 0013 (najnowsza możliwa podobno) i od tego momentu strasznie długo trwa zapinanie biegu po przejściu z R na D (jakies 2-3 sekundy). W ASO mówią, że nie ma możliwości wgrania starszej wersji oprogramowania i trzeba wymienić moduł sterowania w skrzyni i wtedy to MOŻE pomoże. To MOŻE oczywiscie bedzie kosztowac 7k netto z robocizna w ASO, a nie chcialbym celowac w jakies naprawy jesli nie ma pewności. Opiszę może od początku jak to się stało, że soft był update'owany. Po krótkiej jeździe (500m, 30 sec) zaparkowałem auto, wyłączyłem. Po 3 min wsiadłem z powrotem i wycofałem stając na lekkim wzniesieniu (tak 10-15%), i tak auto stało przez pare min. Wrzuciłem D, ruszyłem i wyskoczył mi błąd skrzyni biegów + TPMS. Skrzynia działała tylko na parzystych biegach. Przejechałem tak jakies 200m, wrzuciłem P, D - nic to nie dało. Musiałem jechać dalej i przejechałem jakieś kolejne 500m do świateł. Wyłączyłem auto, włączyłem i błąd zniknął. Skrzynia działała normalnie. Pojechałem z tym jednak do ASO. Tam powiedzieli, że rzeczywiście jakieś błędy były, ale nic nie widzą konkretnie. Proponują upgrade softu lub wymianę od razu modułu sterowania. Stwierdziłem, że zaczniemy od prosttszych rzeczy i zupdate'owali soft do wersji 0013. Niestety nie sprawdzili jaka była wcześniejsza wersja przed tym, więc nie wiem na czym dotychczas jeździłem. Przy 125k wymieniany był olej w skrzyni. Teraz auto ma przejechane 135k. Auto to A4 Allroad z 2010 roku. Miało już robioną mechatronikę gdzieś przy 30-50k przebiegu. Znalazłem jakieś topici na forum, ale nie wiem, czy to dokładnie się wpasowuje w mój problem, bo mimo że objaw jest dosyć podobny, u mnie zalecono wymianę od razu całego modułu sterowania a nie tylko czujnika. Ktoś może polecić jakiś serwis w okolicach Warszawy, który dobrze sobie radzi z diagnozowaniem i naprawą takich problemów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...