Skocz do zawartości

Jettix

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Jettix

Informacje

  • Imię
    Norim
  • Miasto
    Tomaszów Mazowiecki

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1986
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    BXE
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Jettix

0

Reputacja

  1. Ja miałem tak, że czasem po przygazowaniu dźwięk zanikał, a czasem nie było go wcale, jak mu się zachciało. Na ciepłym przeważnie cisza. Później z czasem zaczęły tluc szklanki, dudnienie było coraz częściej, po zdjęciu pokrywy wałek był w stanie jak na zdjęciu. Po zmianie, rano na zimnym słychać tylko dudnienie jakby pod pokrywą, ale stlumione bardzo (chyba pracę wałka słychać, tak mi się wydaje) najbardziej z prawej strony silnika przy vacu, przy innych miejscach też słychać , ale jest zupełnie inne niż wcześniej, chyba tak ma być . Po rozgrzaniu też jest słyszalne ale dużo ciszej. W filtrze powietrza cisza, na nowym walku zrobione 1.5k kolbenschmidt i szklanki Ina czarne, panewki też kolbenschmidt. Zaślepki na prowadnicach przed wlozeniem były sprawdzane, wszystko na miejscu.
  2. Witam jestem posiadaczem Jetty z 2007r 1.9 pd kod silnika bxe. Dopadło mnie dudnienie, nie wiedziałem o co chodzi zacząłem szukać przyczyny, później zaczęła walić hydraulika a w międzyczasie znalazłem to forum i ten temat. Właścicielem jestem od pół roku, najpewniej auto jeździło w trybie long life w Belgii . Po zajrzeniu pod pokrywę, nie mogłem się nadziwić co się stało. Wałek jest w stanie gorszym niż trup. Oczywiście po zakupie olej, filtry, rozrząd, wszystko wymienione jakieś 4k temu. Broki w dzwigienkach na miejscu. Co do ubytku na krzywce od pompowtrysku, nie mam zielonego pojęcia jak aż tak mogło się wywalić. Jakieś pomysły? Co do pracy silnika. Cały czas pracował normalnie, bez problemu z obrotami czy odpalaniem. Jedynie zaczął głośniej pracować, dudnić(później to już mocno tlukla hydraulika i chodził jak traktor póki się nie rozgorzał bądź mu odbiło , ale były momenty że cisza tylko dudnienie małe zostawalo. A tluczenie pod pokrywą zaczęło się w tym tygodniu i taki młyn z wałka. Reszta krzywek też już zaczynała dostawać ta najgorsza. ) , zwiększyło się spalanie ale dopiero teraz i ubytek mocy. Żadnego kopcenia czy coś. Posiadam filmiki z dudnienia i klepania jak ktoś chce. A teraz moje pytanie, wiadomo że olej do wymiany filtr itp. Ale jak to zrobić? Kupiłem płukanke do silnika żeby zalać jeszcze do starego oleju, przed wymianą. I teraz tak płukac go po wymianie wałka i szklanek czy przed? Chodzi mi żeby wywalić resztki wałka z obiegu, które zapewne siedzą w filtrze . Do tego zastanawiam się nad obejrzeniem panewek korbowodowych, wyczytałem również, że w tych silnikach korba lubi opuścić lokal bocznych wyjściem. Właśnie przez obracające się panewki. Nie chciałbym wymienić wałka i popychaczy, a za chwilę silnik na złom pójdzie przez korbe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...