Jump to content

bamaz

Pasjonat
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1

About bamaz

Informacje

  • First name
    Krzysztof
  • Location
    Grodzisk Mazowiecki

Car

  • Car model
    Volkswagen
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2014
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CFFB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ale z tego screena nie wynika, że cokolwiek wypala się pasywnie. Masa obliczona rzeczywiście spadła, ale o 0,02 grama, a to jest tak marginalna ilość, że nie ma żadnego znaczenia w stosunku do całej jazdy, poza tym widać, że masa obliczona w stosunku do km rośnie co najmniej tak szybko jak w każdym innym samochodzie. U mnie masa obliczona się nigdy nie "cofa" a jednak proporcjonalnie do km mam podobną ilość jak nie mniejszą. Masa "rzeczywista" u mnie też często spada, ale tak jak pisałem wcześniej, to jest tylko masa obliczona w oparciu o czujnik różnicy ciśnień i jest obarczona dużym błędem. U mnie potrafi na zimnym silniku dobić z 0,6 grama, a potem po wyjechaniu na autostradę mam korektę o 0,5 grama w dół, ale to nie jest wypalanie, tylko korekta ECU podyktowana innymi odczytami czujnika. Jedynym prawdziwym dowodem byłoby dla mnie to, gdybyś pojechał w trasę np 500 km, a w "masie rzeczywistej" miałbyś równe zero, a tak nigdy nie będzie. A kolejny dowód że się nie mogło wypalić pasywnie, to EGT, 390 stopni to za mało, żeby wypalić, poza tym słaby ten "opór". Silniki 2.0 przy pełnym obciążeniu generują na pierwszym czujniku ponad 700 stopni. Ale na plus, po masie rzeczywistej widać, że masz silnik w dobrej kondycji.
  2. Powinieneś dopisać, że przy okazji softu usuwałeś EGR EGT po chiptuningu nie ma prawa wzrosnąć, poza sytuacją maksymalnego buta. Jeśli temp podczas normalnej jazdy były dużo wyższe, a EGR byłby zostawiony, to znaczy że tuner musiał ustawić bardzo niekorzystny kąt wtrysku, który marnował paliwo Temperatura nie bierze się z powietrza. Podczas wypalania auto jedzie z 0,2 bara wyższym doładowaniem, stąd może wydawać się żwawsze Jakich czujników? Czujnik różnicy ciśnień bada różnicę w ciśnieniu spalin przez filtrem oraz za, nie ma tam nic więcej.
  3. Tak to właśnie wygląda. Ja mam VCDS, obserwuję temperatury, obserwuję poziom sadzy. Przy prędkościach autostradowych ilość sadzy nie maleje.
  4. Tak, ja napisałem o prędkości 180 km/h. Jeśli faktycznie jest tak jak pisze Tomnik, to już przy 150 km/h zaczyna się bardzo powolny proces wypalania, który przyspieszy po osiągnięciu EGT 550 stopni, czyli około 180 - 190 km/h. Twoje pytanie nie jest do końca rozsądne, po co dodali ten element jako dodatkowy? Żeby zmniejszyć emisję cząstek stałych. Jak rozwiązali problem zapychania się filtra? Poprzez dopisanie do mapy procedury aktywnego wypalania filtra, która zakłada dolewanie paliwa w suwie wydechu. Nie ma użytkownika, który nie widział procedury aktywnego wypalania, ona się włącza co 500 - 700 km w zależności od stylu jazdy i koniec. Wypalanie pasywne to bardziej mit niż rzeczywistość. Nie wiem czy można potwierdzić tę tezę. Temperatura spalania bierze się z paliwa, im więcej paliwa w jednostce czasu przy zadanym chłodzeniu, tym wyższa temperatura. Czy jedziemy na 4, 5 czy 6 biegu przy jednej prędkości, to ilość paliwa w jednostce czasu jest praktycznie ta sama (nieco mniejsza na 6 biegu ze względu na niższą prędkość obrotową silnika i niższe straty), więc teoretycznie temperatura gazów wylotowych jest również taka sama. W praktyce obserwując wskazania VCDS można to potwierdzić, temperatura zmienia się przy zmianie obciążenia, ale nie przy zmianie prędkości silnika.
  5. Cieszę się, że wtrąciłeś się w dyskusję, dobrze było dowiedzieć się nowych rzeczy. Nie sądziłem, że w temp mniejszej niż 550°C da się cokolwiek wypalić. A okazuje się, że może, chociaż dalej jest to dość trudne jadąc zgodnie z przepisami (no chyba że jest pod górkę ) Z tego co wiem, to jedni i drudzy mają rację. Są dwa parametry, masa sadzy obliczona i masa sadzy zmierzona. Ta pierwsza rzeczywiście opiera się głównie o ilość zużytego paliwa (choć raczej nie tylko), natomiast w oparciu o czujnik różnicy ciśnień wyznaczana jest masa rzeczywista/zmierzona.
  6. Napiszę chyba po raz 10. Jazda po autostradzie nie przedmuc**je, nie wypala filtra. Ktoś kiedyś stworzył teorię, że trzeba "przedmuchać" i teraz wszyscy powtarzają jak mantrę... Wypalanie filtra następuje przy bardzo wysokiej temperaturze, tak wysokiej, że jej osiągnięcie w warunkach normalnego ruchu (poza kilkoma sekundami kiedy wciskasz gaz do dechy) jest praktycznie niemożliwe. Najlepszym sposobem na zachowanie dobrej kondycji filtra jest posiadanie sprawnego układu wtryskowego. Jeśli układ jest niesprawny, a człowiek jeszcze za radą internetowych speców "przedmuc**je filtr" to zapycha go najczęściej jeszcze bardziej, w drastycznych przypadkach wypala dziurę w tłoku. EDIT: te gwiazdki do robi algorytm cenzurując ciągi znaków. Jest źle napisany, ciekawe czy przedmupenisy też ocenzuruje... EDIT2: no nie cenzuruje
  7. Jak zapali się lampka to nie ma pasywnego wypalania tylko aktywne. Sterownik leje paliwo w suwie wydechu drastycznie podnosząc EGT. Powiem w tajemnicy, że wystarczy 60 km/h i też się wypali.
  8. To co napiszę, oparte jest na moim doświadczeniu, niekoniecznie musi być to prawda. Odczyty z czujnika różnicy ciśnień nie zawsze będą idealne, zauważ, że rano przy pierwszych kilometrach ilość sadzy szybko rośnie, żeby potem "wypalać się pasywnie" na trasie szybkiego ruchu. Otóż tak nie jest, na zimnym silniku odczyty są zawyżone, potem na trasie ECU koryguje sobie rzeczywistą masę sadzy na podstawie już niższych odczytów na rozgrzanym silniku. Jakie mam dowody na potwierdzenie tej tezy? Ano dwa. Po pierwsze pasywne wypalanie sadzy odbywa się przy temperaturach rzędu 550°C, czyli przy prędkości 180 - 190 km/h. U mnie też rzekome "wypalanie pasywne" ma miejsce, a ja tak nie jeżdżę. Druga kwestia to ilość "wypalonej sadzy", jadę sobie ze stałą prędkością, na początku masa rzeczywista obniża się i obniża, a po osiągnięciu poziomu nieco wyższego niż ten przy którym ruszałem na zimny silniku spadek zatrzymuje się i nawet zaczyna rosnąć. Nie ma fizycznego powodu dla którego sadza będzie wypalała się przez 10 km a później już nie, przynajmniej jeśli nie zmienią się warunki jazdy. Mimo, że 50 km to wcale nie jest mało, to nie ma sensu obserwować wskazań po każdej jeździe. Jest zbyt duży rozrzut odczytów, najlepiej sprawdzić ile km przejechałeś np przy 20 gramach sadzy, przy większej próbie odczyt będzie obarczony mniejszym błędem. Widać po tym co napisałeś, że sadzy "rzeczywistej" masz mniej. Po 100 km przybyło jej 2,5 grama, podczas gdy wcześniej miałeś z 8 gramów. To już jest mega różnica i nie można jej wytłumaczyć błędem odczytu. Tak jak wspominałem w którymś wpisie wcześniej, EGR może powodować problem. Może nie być na tyle zjechany, żeby wywalić błąd, ale już na tyle zepsuty, że powoduje nadmierną ilość sadzy. EDIT: na moje oko na mechanika nie ma co liczyć. Trzeba mieć naprawdę doświadczenie i wiedzę praktyczną. Przeciętny mechanik myśli, że wypalanie filtra polega na jeździe z gazem w oporze i to ma załatwić problem... Musisz znaleźć kogoś specjalizującego się w vagach, jak wyczujesz, że nie wie o co chodzi z masą rzeczywistą, obliczoną, masą popiołu (oil ash) to uciekaj, bo nie pomoże.
  9. Ani jeden, ani drugi mechanik nie ma racji. DPF jest już nieco zapchany popiołem, ale jeszcze bez tragedii. Mówi się, że wartość przy której warto zmienić/wypłukać DPF to 70 gramów, Ty masz 47,6 więc jeszcze trochę km przed nim. Co do Wypalania, to za 100 km zobaczysz, że wartość rzeczywista znacznie przerosła wartość obliczoną i to ona spowoduje że zacznie się wypalanie. Masz jak sprawdzić korekty na wtryskach? Ja bym celował we wtryski, EGR. Coś na pewno powoduje nadmierną produkcję sadzy. Często się wypala, bo jest już mega zapchany popiołem. To silnik 2.0?
  10. Krzysztof, adaptacja robi się sama po kilku przekręceniach stacyjki. Najlepiej jakbyś mial VCDS, wówczas przy wyłączonym silniku trzeba sprawdzić czy różnica ciśnień wynosi zero. Wartość obliczona podnosi się poprawnie. Ona nigdy nie dochodzi do 0, przy wypalaniu serwisowym spada do około 2,5 grama, ale przy standardowym wypala się do 5,5 - 6 gramów. W Twoim przypadku jednak masa obliczona jest nieważna, bo wypalanie będzie determinowała masa rzeczywista. Ona wypala się do wartości poniżej zera (jakkolwiek to brzmi), z tego co widzę na screenach to wzrosła Ci od -1 gram do ponad 4 gramy na odcinku 65 km. W tym tempie przy okolo 250 km wartość rzeczywista osiągnie 24 gramy i zacznie się wypalanie. Na pewno masz jakąś usterkę. Ja bym zaczął chyba od wypięcia EGR, w dalszej kolejności wtryski do sprawdzenia, później szczelność dolotu.
  11. Tak, z tym się można zgodzić. Ale nie skróci to interwału wypalania DPF, bo obliczona dojdzie do limitu i zacznie wypalanie.
  12. Zdrowy nowy diesel może nie puści, ale 80% jeżdżących po polskich drogach już tak. Widzę masę aut młodszych niż 10 lat, które ochoczo walą dymem z rury przy przyspieszaniu. VCDS to nie jest prymitywna aplikacja, jest coś takiego jak funkcja logowania, nie muszę mieć oczu skierowanych na komputer, wszystko zapisuje się do pliku CSV, który za pomocą odpowiednich formuł w excelu da się zamienić na standardowy plik z wieloma kolumnami. Odczyt danych następuje nie co 1 km, tylko kilka razy na sekundę, wszystko to zapisuje się do pliku z którego mogę sobie zrobić wykresy. Tak, i dalej twierdzę że wartość obliczona nie spada. 0,2 grama to jest wartość, która (wg wartości obliczonej) produkuje się na odcinku 10 km na ciepłym silniku.
  13. Ja nie wiem co pokazuje apka, wiem co pokazuje VCDS. Ani w silniku 2.0 ani w 1.6 TDI (którego w audi zresztą nie ma) nie doświadczyłem spadku masy obliczonej. Jest to logiczne, bo osiągnąć temperaturę wypalania sadzy da się tylko poprzez gwałtowne przyspieszenie, na trasie przy stałej prędkości jest to praktycznie niemożliwe. Poza tym depnięcie po gazie oprócz wyższej temperatury powoduje również wzbogacenie mieszanki i zwiększenie ilości produkowanej sadzy. Zauważ, że praktycznie każdy diesel bez DPF puści dymka przy gwałtownym wciśnięciu gazu, normalnie zbiera to DPF, który się przy okazji zapycha.
  14. Raczej nie jest to możliwe, chyba że przerwałeś proces wypalania. 16 gramów masy zmierzonej czy obliczonej?
  15. Wypalanie zacznie się jeśli jedna z wartości dojdzie do 24 gram. W sprawnym samochodzie będzie to zawsze wartość obliczona, w niesprawnym różnie. OBD II nie nadaje się do takich celów. Nie odczytasz różnicy ciśnienia, zapchanie DPF jeszcze tak za pomocą aplikacji vag DPF.
×
×
  • Create New...