Skocz do zawartości

Woutazek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Woutazek

Informacje

  • Imię
    Wojciech
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Woutazek

1

Reputacja

  1. Witam, Od jakiegoś czasu miałem problem z mocą auta, jechało jakby miało 60 KM zamiast 130. Nie chciało jechać do póki nie doszło do 2500 obrotów, potem turbina ciągnęła. Sądziłem że to czujnik N75 i go wymieniłem na nowy. Nie pomogło bo wyskoczył błąd z problemem uziemienia czujnika więc włożyłem stary, i gdy go przykręcałem zauważyłem przepalony przewód podciśnienia. Wymieniłem go i auto wydaje się wróciło do normy, w tym samym czasie zamówiłem kabel i podpiąłem pod komputer by zrobić logi. Turbo sprężarka wydaje się że ciągnie od niska ale jest wrażenie przeładowania. Podczas robienia logu dynamicznego (3 bieg prawie że do odciny) ciągnęło ale po zwolnieniu turbo wpadło w tryb awaryjny i wyskoczył błąd (nie zapisałem go ) o przeładowaniu (Turbo charger overboost ) . Przystanąłem, wyłączyłem i włączyłem zapłon , usunąłem błąd i turbo znów zaczęło działać. Czy jest ktoś w stanie stwierdzić co się stało na podstawie poniższych logów? I czy wszystko jest w porządku. Przepalony przewód (foto): Poniżej link do wszystkich logów : Grupy 008, 011: http://vaglogi.pl/log-011_008_ltPHsR.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_K1jXECa.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_2mRvnl.html Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_uTe5HXC.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_1UMyo.html Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_c62G6Vy.html Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_WS42e.html Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_D90v8cz.html Pozdrawiam
  2. Problem został rozwiązany, Po wymianie zerwanego sprzęgiełka, klimatyzacja została dobita, było tam 342 gramy czynnika na 500 wymagane . Różnica temperatur widoczna Cisnienie rownież w normie, przy temperaturze otoczenia 22°C wychodzi 13/14 barów Dziękuje za wszystkie porady i pozdrawiam!
  3. Bede mógł to sprawdzić dopiero w poniedziałek , ilość czynnika jak i czy na dyszy bedzie cokolwiek (mam nadzieje że nic ) Ale... Jeżeli zauważe tą maź nawet w minimalnej ilości to czy to oznaczało bedzie że kompresor przytarty i tylko wymiana jego będzie rozwiazaniem?
  4. Kilka nowych faktów: 1. Przy włączeniu klimatyzacji cisnienie wzrasta z 5 do 7 barów, nie tak jak wczesniej pisałem że 6 gdyż wzrosło po kilku chwilach. 2. Przy odczytaniu kodów z bloku 002 wynika Gdzie to poszczególne kody oznaczają Gdzie w pierwszym 002/1 pokazuje "0" to oznacza że sprężarka jest włączona. Przy wyłącznej pokazuje "6" i cisnienie na bloku pomiarowym 001 spada z 7 barów do 5. Co jest tą przyczyną 002/2? Ten kod "12"? , przy odczycie błędów nie pokazuje żadnych. Co do zaworu kompresora, to jest ten czujnik na nim? Jeżeli o niego chodzi to niby dobrym prądem jest wysterowywany.
  5. Wentylator na krótko działa. Wszystkie bezpieczniki nie przepalone odpowiadajace za klimatyzacje, jak sprawdzić klimatyzacje na krótko? Jakiś szybki poradnik
  6. Jestem lekko zdezorientowany dlatego że będąc u serwisanta podpiął on przewody serwisowe i po 5 minutach powiedział że jest brak reakcji sprężarki , że nie wzrasta cisnienie przy odpalonym aucie (problem rozwiązany bo to było sprzęgieło), i jestem prawie pewien że stwierdził patrząc na wskaźniki cisnienia które byly w tej maszynie że układ niby jest nabity ( pewnie pokazywało mu te 5 barów) . Czy to mogło go zmylić i faktycznie układ nie jest wystarczająco uzupełniony by wentylator sie uruchomił? Nie ściągał on czynnika, dlatego nie jest to rzecz pewna. Wcześniej przy zerwanym sprzęgle miałem stale 5 barów, po wymianie sprzegiełka gdy właczam klime ewidentnie wzrasta z 5 barów do 6 -czyli to by oznaczało że sprężarka nie jest zatarta, zauważalne jest też że chłodniejsze powietrze leci z nawiewów ( przy zerwanym wtedy sprzęgle temperatura z nawiewów była identyczna jak i z wyłączoną klimatyzacją)
  7. 1.Jaka powinna być "dobra" wartość ciśnienia gdy czynnika bedzie tyle ile powinno? 2. Ile gram(?) czynnika powinno być uznane że układ został poprawnie uzupełniony/napełniony?
  8. Sprzęgiełko zostało zmienione na nowe (zestaw koła pasowego ze sprzęgiełkiem i tarczy na nim) . Tak wyglądało Udało się je wymienić bez spuszczania czynnika poprzez odkrecenie 3 śrub które trzymały sprężarke i jednej opaski na której zamocowany był jeden z przewodów prowadzacych do sprężarki. Po podpięciu komputera i uruchomieniu klimatyzacji cisnienie w bloku pomiarowym 001 wzrosło z 5 bar na 6 bar, czy to jest normalne czy ta wartość powinna być dużo wyższa? Zauważyłem również że po właczeniu klimatyzacji wentylator przy chlodnicy/skraplaczu się nie włącza. Z nawiewów leci chłodne powietrze ale mam odczucie że to jeszcze nie to. Czy ten wentylator włacza sie po jakimś czasie? Jakieś pomysły?
  9. Ja mam sprężarke 6SEU12C , to na pewno to sprzegiełko? Ty podałeś do 7SEU16C, na zdjęciach teraz widać jakie jest
  10. Witam, sprawdziłem i koło pasowe stoi a ta czarna tarcza sie obraca gdzie jest tam noment takiego lekkiego przełamywania by obrócić. Wychodzi na to że mam inną sprężarke, niestety nie mogłem znaleźć na sprężarce ale okazało się że jest tabliczka na tym kole pasowym. Na kole jest 3 żeberka 4 wgłębienia. Chyba 114mm srednica koła, ciężko podejść suwmiarką i zmierzyć także odczyt może być nie dokładny Poniżej zdjęcia
  11. Sprężarka ostatni raz była nabijana ze 2-3 lata temu. Byłem u serwisanta klika dni temu z myślą że sprężarka/klimatyzacja nie włącza się z powodu braku czynnika, on stwierdził że czynnik jest, cisnienie w układzie pokazuje (5bar) ale na odpalonym silniku ono nie wzrasta.Wychodzi na to że nie chodzila na "sucho". Czy sądzicie że się zatarła mając czynnik ale nie było jego obiegu?(logicznie myśląc nie powinna sie zatrzeć skoro nie była napędzana ze wzgledu na to uszkodzone sprzegiełko, chyba że wraz z momentem zerwania sprzęgiełka automatycznie by się zatarła). Niedługo przed tym pojawił się problem z nawiewami, lewa strona dmucha na gorąco a prawa zimnym na włączonej klimie gdy wtedy jeszcze chodziła i chłodziła, jak mniemam to spowodowane klapkami wewnątrz deski rozdzielczej, ale czy to mogło by mieć jakiś związek? Czy poprostu zużycie sie materiału? Jestem za granicą i niestety nie mam dostępu do kanału/podnośnika, czy pod "stojakami" uda się do niej dostać? Czy żeby zdiagnozować czy to sprzęgiełko muszę odrazu najpierw spuścić czynnik, odkręcić sprężarke i dopiero diagnoza będzie możliwa czy poprostu ściągając pasek z koła luzując go na napinaczu uda sie zobaczyć. Problem w tym że nie mam ochoty płacić za nabijanie czynnika gdy da sie go zachować.
  12. Wentylator od klimy sie nie załącza, po podpięciu go na krótko chodzi, włacza się również gdy uruchomie test przez kompa. W jaki sposob bez rozkrecania moge dowiedziec sie jaki mam model kompresora? Nie moge wejść w tą opcje sprawdzenia bloku 080 gdzie niby powinny byc dane.
  13. Witam, Potrzebuje porady, po przeczytaniu kilku artykulow nie znalazlem dokladniej odpowiedzi / porady. Opis problemu ponizej. Klimatyzacja nie reaguje na zwiekszanie mocy nawiewu, podaje powietrze o takiej samej temperaturze jak by byla wylaczona. Klimatyzacja wedlug serwisanta jest nabita, cisnienie pokazuje jako 5 barow na nie odpalonym aucie - na odpalonym aucie rowniez jest to 5 barow (powinno wzrosnac po samym odpaleniu jak mniemam) Po podlaczeniu komputera nie odczytuje zadnych bledow. Ponizej odczyty z odpalonym silnikiem z podstawowych blokow. Moim podejrzeniem jest sprzeglo sprezarki , uwazam tak poniewaz wszystkie pomiary bloku 001 sa w normie (,prad 0.65A , cisnienie 5 bar i klimatyzacja nabita )? wnioski sugerowane tym postem https://a4-klub.pl/topic/397433-klimatyzacja-diagnostyka-i-interpretacja-bloków-pomiarowych/ Niestety nie moge odczytac bloku 080 (Nie udalo sie polaczyc) by zobaczyc dane sprezarki. Jakies pomysly?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...