Skocz do zawartości

Kamilion

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kamilion

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Wierzbinek

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    1.8 TFSI
  • Kod silnika
    CDHA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia Kamilion

0

Reputacja

  1. Pod aku w bagażniku w b8 też chyba jest. A co do tego pod komputerem to u mnie są śruby ułamane, takie zabezpieczenie żeby nie tykać tego chyba.
  2. Jeden jest na wysokości "plusa" pod maską, tak po środku auta. Drugi z tego co słyszałem jest pod bezpiecznikami pod maską która jest pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy (nie mam pewności bo nie mogłem zdjąć tej skrzyneczki z bezpiecznikami).
  3. Po wymianie BCM wszystko śmiga. Skąd tam woda - nie wiem. Lałem wodą na szybę, sprawdzałem czy gdzieś jakiś przeciek i nic. Zabezpieczyłem moduł przed możliwością zalania i tyle. Na chwilę obecną wszystko działa.
  4. Witam. Mam problem, a konkretnie po ulewie autko zaczęło szaleć. Jeszcze podczas jazdy w deszczu wyskoczył na FIS komunikat o przepalonej prawej żarówce. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu światła działały ale po przejechaniu 2km znów ten sam komunikat. Przy zamkniętym aucie bez kierowcy w środku, same z siebie zaczęły świecić światła mijania i halogeny (tylko z lewej strony). Nie mogłem ich w żaden sposób wyłączyć. Po wprowadzeniu do garażu zaczęły psikać spryskiwacze. Musiałem odłączyć akumulator żeby to zatrzymać. Po kilku dniach, jak autko się wysuszyło podpiąłem aku i niestety brak poprawy. Nie działał klakson, wycieraczki, spryskiwacze, migacze świeciły światłem ciągłym, światła mrużyły no jednym słowem szaleństwo. Sprawdziłem bezpiecznik, spalony był 20A od "sterownik wykrywania przyczepy" (taki opis znalazłem). Zacząłem szukać przyczyny i dotarłem do modułu komfortu BCM w którym, ku mojemu zaskoczeniu, była WODA. Nie mam pojęcia jak ona się tam znalazła. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wina źle wklejonej szyby. Moduł rozkręciłem, wysuszyłem, obejrzałem swoim okiem i jest trochę pordzewiały (tak jakby ta woda nie była tam kilka dni a kilka miesięcy). Nic nie wyglądało na przepalone. Zamontowałem więc z powrotem do autka i co nieco zaczęło działać. Mam światła długie, migacze, klakson, spryskiwacze. Klimatyzacja również nie działała. Poczytałem żeby usunąć błąd na odpalonym silniku i zadziałała ale błąd nadal wyskakuje pomimo kasowania. Nie działają światła mijania, wycieraczki, halogeny i regulacja jasności. Sam przełącznik świateł działa ponieważ po przekręceniu "piszczy" przy otwartych drzwiach. Jednak po przekręceniu w pozycje świateł mijania na liczniku nie świeci kontrolka że są włączone. Sprawdzałem wiązkę od BCM do świateł jest ok. Wymieniłem żarówki świateł mijania (gdy auto "szalało" to działały, a teraz obie były przepalone). Poniżej auto-scan (wklejam tylko te w których znalazło błąd): Typ podwozia: 8K-AU48 (8T0) Skanowanie: 01 03 05 08 09 10 15 16 17 19 42 46 52 53 56 62 69 72 01-Silnik -- Stan: OK 0000 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 04-K1t skretu kierow. -- Stan: OK 0000 05-Zezwolenie startu -- Stan: Usterka 0010 08-Klimatyzacja -- Stan: Usterka 0010 09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Usterka 0010 10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000 15-Airbag -- Stan: OK 0000 16-Ko3o kierownicy -- Stan: OK 0000 17-Zest.wskaYników -- Stan: OK 0000 19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000 42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000 46-Modu3 komfortu -- Stan: Usterka 0010 52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000 53-Hamulec postojowy -- Stan: OK 0000 56-Radio -- Stan: OK 0000 62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000 69-Przyczepa -- Stan: OK 0000 72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000 Adres 05: Zezwolenie startu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-05.clb Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 A HW: 8K0 907 064 A Komponent: BCM2 1.1 H80 0145 Weryfikacja: 00002001 Kodowanie: 030100 Kod serwisu: WSC 02399 823 56573 VCID: 2E59537A79174CF6A8-807A Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8T0 959 754 K HW: 8T0 959 754 K Komponent: FBSAUDIB8 IDG H61 0072 Numer seryjny: 0511000021162018 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 905 852 D HW: 8K0 905 852 D Komponent: J764 ELV MLB H36 0042 Numer seryjny: 0209000027784004 Znaleziono 1 b31d: 01330 - Centralny sterownik układu komfortu (J393) 013 - Odczytaa pamiea usterek Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 01101101 Priorytet b3edu: 6 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 149 Przebieg: 235066 km WskaYnik czasu: 0 Data: 2020.08.21 Czas: 17:07:15 Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet: Przekier.nieudane! Oznaczenie elementu SW: 8T1 820 043 AA HW: 8T1 820 043 AA Komponent: KLIMA 1 ZONE H06 0150 Weryfikacja: A1000000 Numer seryjny: 01060520090866 Kodowanie: 64000000 Kod serwisu: WSC 02391 823 56573 VCID: 70E58D02A3A31A06FA-8024 Znaleziono 1 b31d: 01206 - Sygnał przedziału czasu wyłączenia zapłonu 008 - Niezrozumia3y sygna3 Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 01101000 Priorytet b3edu: 7 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 149 Przebieg: 235066 km WskaYnik czasu: 0 Data: 2020.08.21 Czas: 17:07:15 Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\8K0-907-063.clb Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 063 B HW: 8K0 907 063 B Komponent: BCM1 1.0 H26 0253 Weryfikacja: 03026001 Numer seryjny: 00000000247430 Kodowanie: 690040B1003400000001000300005F5F001C220800000001000000 Kod serwisu: WSC 02391 823 56573 VCID: 2E59537A79174CF6A8-807A 2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one: 02071 - Lokalna magistrala danych 012 - usterka elektryczna w obwodzie Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 01101100 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 149 Przebieg: 235066 km WskaYnik czasu: 0 Data: 2020.08.21 Czas: 17:07:00 03280 - Położenie przełącznika świateł 008 - Niezrozumia3y sygna3 Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 01101000 Priorytet b3edu: 3 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 149 Przebieg: 235066 km WskaYnik czasu: 0 Data: 2020.08.21 Czas: 17:07:00 Adres 46: Modu3 komfortu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-46.clb Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 A HW: 8K0 907 064 A Komponent: BCM2 1.1 H80 0145 Weryfikacja: 00002001 Numer seryjny: 0118379156 Kodowanie: 0100062000390040013001 Kod serwisu: WSC 02391 823 56573 VCID: 2E59537A79174CF6A8-807A Znaleziono 1 b31d: 00457 - Sterownik instalacji elektrycznej samochodu / Bordnetz (J519) 013 - Odczytaa pamiea usterek Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 01101101 Priorytet b3edu: 6 Czestooa b3edu: 1 Wew.licznik b3edów: 149 Przebieg: 235066 km WskaYnik czasu: 0 Data: 2020.08.21 Czas: 17:07:15 Moje pytania: - skąd woda w BCM? - czy BCM jest uwalony? - czy może w kodowaniu jest coś przestawione i dlatego przełącznik tak jakby nie działa? (nie bardzo wiem jak sprawdzić to kodowanie) - jeśli uwalony jest BCM to czy taki zabieg zadziała (chodzi mi o to czy jeśli kupię od gościa moduł (to samo oznaczenie) i on teoretycznie to zdalnie "dopisze" to będzie to śmigać?) https://allegro.pl/oferta/modul-bcm-audi-a4-q5-a5-8k0907063b-m121-dopisze-6797323062 - czy brak wycieraczek również jest spowodowany uszkodzeniem BCM? Czekam na jakąkolwiek pomoc.
  5. Kolego, mam ten sam problem. Jak sobie poradziłeś?
  6. Jestem po wymianie. Może opiszę jak to zrobiłem u siebie bo trochę naszukałem się informacji. Filterek jest w baku. Aby sie do niego dostać należy zdjąć siedzisko tylniej kanapy. Następnie odkręcić blaszaną pokrywę po stronie pasażera (3 śrubki). Po odkręceniu pokrywy pojawia się plastikowy dekiel wraz z plastikową nakrętka. Do dekla doprowadzone są: - przewód paliwowy (jest w nim ciśnienie, przy zdejmowaniu radzę podłożyć jakiś pojemnik lub szmatkę) - wtyczka Należy je zdjąć. Przed przystapieniem do odkrecania warto wszystko odkurzyć. I teraz najgorsze zadanie (przynajmniej w moim przypadku), trzeba odkręcić nakrętkę (taka duża, jak cały dekiel). Nie wiem czy jest jakieś narzędzie do odkręcania tego badziewia. Trzeba kombinować. Trochę w te żeberka pukać, trochę sie posiłować. Można użyć ściągacza do filtrów oleju jeśli ktoś ma sciągacz na tak duży zakres lub kluczem "opaskowym". Następnie delikatnie wyjmować cały dekiel wraz z filtrem i pompą. Ja nie wyjmowałem go całkowicie ponieważ na samym dole był doprowadzony wężyk. Następnie wysunąć z dwóch prowadnic i rozdzielić część z filtrem od części z pływakiem i pompą . Filtr trzyma sie w dekielku na 3 zaciskach które należy delikatnie odgiąć. Należy odpiąć małą wtyczkę, małą wsuwkę i wężyk doprowadzający paliwo. Przy wyjmowaniu filtra z dekla lepiej uważać żeby oring nie wpadł do zbiornika. Następnie wyjąć stary i włożyć nowy (pasuje tylko w jednej pozycji, jest taki plastikowy wpust przy filtrze który musi wejść w otwór w obudowie). Wszystko złożyć (na deklu jest strzałka która musi pokrywać się ze znacznikiem na zbiorniku). Warto odpowietrzyć układ programem ale jeśli ktoś nie ma to można 3-4 razy załączyć zapłon. U mnie wszystko działa jak należy, poziom paliwa wskazuje prawidłowo. Mam nadzieję że komuś pomogłem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...