blua24
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O blua24
Informacje
-
Imię
Blua24
-
Miasto
Śląśk
Auto
-
Model
A4 B9
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2016
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
blua24 obserwuje zawartość Grzechotanie na skręconych kołach w A4 B9 , Błąd P010100 i P220900 w Audi A4 B9 2.0 TDI , problem podczas redukcji biegów 2.0 190KM quattro i 3 innych
-
Cześć, samochód Audi a4 b9 2.0 TDi 190km Quattro. W tym tygodniu wyskoczył mi Check bez żadnego komunikatu. Pojechałem na stacje, aby podpiąć pod komputer i wyskoczyły dwa błędy. P010100 - Sygnał poza prawidłowym zakresem/nieprawidłowe działanie obwodu czujnika masowego lub objętościowego przepływu powietrza. P220900 - Sygnał poza prawidłowym zakresem/nieprawidłowe działanie w obwodzie podgrzewacza czujnika tlenków azotu - rząd 1, czujnik 1 Błędy zostały usunięte, ale po przejechaniu 100-200 kilometrów znowu wyskoczył check i sobie świeci. Wiecie może w czym problem? Czytałem, że ten drugi błąd to czujnik NOx. To prawda?
-
Wycie skrzyni w zakresie prędkości 95-110km/h w A4 B9 2.0 TFSI
blua24 odpowiedział(a) na wsosniak temat w Audi A4 B9
Wycie się pojawia przy przyspieszaniu, czy przy hamowaniu silnikiem? Miałem problem z wyciem przy hamowaniu silnikiem na 7 biegu, co się okazało, miałem wyłączone „żeglowanie” ? i przez to było te wycie. Teraz włączyłem w systemie żeglowanie i cisza bo przy puszczeniu pedału gazu od razu jest bieg wyłączany i wycia brak. Oczywiście przy wyłączonym żeglowaniu tez nie powinno być żadnego wycia, ale problem rozwiązany w taki sposób ? -
Niech spuszczą Ci olej z tego i sprawdź jak on wyglada. Jesli jest mega wyeksploatowany ale bez żadnego syfu w środku to wymiana oleju pomoże. Jeśli znajduje się już w nim syf to raczejtutaj wymiana oleju nie pomoze tylko juz trzeba będzie myśleć o nowej skrzynce Mi po wymianie te grzechotanie ucichło, ale w oleju nie miałem żadnego syfu.
-
Wycie skrzyni w zakresie prędkości 95-110km/h w A4 B9 2.0 TFSI
blua24 odpowiedział(a) na wsosniak temat w Audi A4 B9
Wycie pojawia się tylko przy hamowaniu silnikiem na 7 biegu. Jak lekko naciśniesz pedał gazu to wycie znika -
Wycie skrzyni w zakresie prędkości 95-110km/h w A4 B9 2.0 TFSI
blua24 odpowiedział(a) na wsosniak temat w Audi A4 B9
Wymieniłem rozrząd bo już ten czas i miałem nadzieje, ze może wyje jakaś rolka, albo pompa wody, ale niestety, słychać nadal lekkie wycie. Zacząłem jeździć na sporcie i tego nie słyszę ? Masz quattro? Bo zastanawiam się nad mechanizmem różnicowym torsen, czy czasami to powoli już nie kończy się. W tylnym moście miałem wymieniany już olej i tam był olej czysty, ale wlaliśmy juz nowy oryginalny. W mechanizmie różnicowym tez wymieniałem, tutaj juz był mega wyeksploatowany. Olej w skrzyni również wymieniony -
Wycie skrzyni w zakresie prędkości 95-110km/h w A4 B9 2.0 TFSI
blua24 odpowiedział(a) na wsosniak temat w Audi A4 B9
Gorzej jak dojedziemy jeszcze bardziej skrzynie ? -
problem podczas redukcji biegów 2.0 190KM quattro
blua24 odpowiedział(a) na Bogmas temat w Audi A4 B9
Wiadomo z czego te buczenie? Problem rozwiązany? -
Problem rozwiązany? Mam podobne wycie i nie wiem o co chodzi
-
Wycie skrzyni w zakresie prędkości 95-110km/h w A4 B9 2.0 TFSI
blua24 odpowiedział(a) na wsosniak temat w Audi A4 B9
Mam dokładnie to samo. 2.0 tdi 190km stronic quattro. Jadąc 100km/h, wbity 7 bieg i lekko puszczę pedał gazu i zaczyna lekko wyć dopóki nie zbije mi biegu na 6 lub jak nie nacisnę lekko pedał gazu. Na innych biegach tego nie słychać. Nie jest to jakieś mega uciążliwe, ale no coś tam słychać :) Dodam, że w tym tygodniu miałem wymieniany olej w skrzyni (oryginalny z ASO), 3 miesiące temu miałem wymieniony olej w torsenie i dyfrze (wszystko oryginał). Według historii to na gwarancji był wymieniany wał kardana na ten już nowszej generacji bo tamte były ponoć wadliwe. Muskel1 - ty wymieniałeś w końcu ten wał kardana? Pomogło? Bo widzialem juz raz temat twój tutaj na forum, ale sie nie zagłębiałem zbytnio :) -
Nie mam książki serwisowej Bez podnoszenia samochodu mogę gdzieś to jeszcze sprawdzić? Z tego co mi mechanik mówił, to spuścił 3,5l a wlał 4l, więc tak jakby 0,5 brakowało. Olej - G 055 549 A2 Zrobiłem już 1000 km, więc mogę powiedzieć, że wymiana oleju pomogła (odpukać)
-
Tak jak napisał Muskel1, jest to wał kardana. W mojej 190KM quattro było to samo, ale jeszcze była na gwarancji, w 2018 roku był wymieniany wał kardana właśnie przez taki dźwięk. Wymieniony na jakiś nowej generacji, bo tamte miały wadę - tyle wiem z ASO
-
Byłem dzisiaj na wymianie oleju w mechanizmie różnicowym. Mogę powiedzieć, ze na ten moment jest Ok, pomogło w 100% pewny będę po tygodniu, ale już przejechałem te 50km i jest cisza, grzechotania na skręconych kołach nie ma. Niestety wymiana oleju w tym mechanizmie nie jest tania bo tez ponad tysiąc. Sam olej jest drogi bo oryginał kosztuje ponad 200 zł, a tam wchodzi coś około 4 litrów.
-
Jaki koszt takiej wymiany? Na poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju w mechanizmie różnicowym. Zobaczymy, czy to coś da.
-
Próbowałem nagrać, ale nic nie słychać. Tutaj przydałoby się nagranie z ASO, ale niestety nie udostępniają takich rzeczy.
-
Witam, posiadam Audi a4 B9 2016 r. 2.0 TDI 190KM quattro, przebieg 150 tys. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne grzechotanie/tyrkotanie przy skręconych kołach. Problem pojawia się tylko wtedy, gdy stoję na skrzyżowaniu, skręcam maksymalnie koła w lewo, lub w prawo i delikatnie dodaje gazu. Oprócz lekkiego oporu kół (ponoć to przy quattro normalne) dochodzi właśnie takie grzechotanie czy tyrkotanie z napędu. Trwa to sekundę-dwie dopóki nie wyprostuje kół. Na wprost wszystko jest ok, zero hałasu. Problem nie pojawia się, gdy jadę do tyłu i skręcam maksymalnie w prawo czy w lewo, tutaj również cisza. Był wymienialny olej w tylnym moście (raczej niepotrzebnie, bo tutaj olej był czyściutki). Byłem z tym w ASO, ale oni również rozkładają ręce i nie wiedzą o co chodzi. Podpinali mi jakieś urządzenie i wyszło, że tylni most cisza, skrzynia lekko słychać, ale coś w oddali no i najbardziej ten środkowy mechanizm różnicowy. Niestety ASO rekomenduję wymianę całej skrzyni Może ktoś miał podobny problem i udało się rozwiązać? Myślałem nad jakiś walniętym przegubem, ale każdy mechanik mówi, że to byłby całkiem inny hałas.