Skocz do zawartości

blua24

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O blua24

Informacje

  • Imię
    Blua24
  • Miasto
    Śląśk

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć, samochód Audi a4 b9 2.0 TDi 190km Quattro. W tym tygodniu wyskoczył mi Check bez żadnego komunikatu. Pojechałem na stacje, aby podpiąć pod komputer i wyskoczyły dwa błędy. P010100 - Sygnał poza prawidłowym zakresem/nieprawidłowe działanie obwodu czujnika masowego lub objętościowego przepływu powietrza. P220900 - Sygnał poza prawidłowym zakresem/nieprawidłowe działanie w obwodzie podgrzewacza czujnika tlenków azotu - rząd 1, czujnik 1 Błędy zostały usunięte, ale po przejechaniu 100-200 kilometrów znowu wyskoczył check i sobie świeci. Wiecie może w czym problem? Czytałem, że ten drugi błąd to czujnik NOx. To prawda?
  2. Wycie się pojawia przy przyspieszaniu, czy przy hamowaniu silnikiem? Miałem problem z wyciem przy hamowaniu silnikiem na 7 biegu, co się okazało, miałem wyłączone „żeglowanie” ? i przez to było te wycie. Teraz włączyłem w systemie żeglowanie i cisza bo przy puszczeniu pedału gazu od razu jest bieg wyłączany i wycia brak. Oczywiście przy wyłączonym żeglowaniu tez nie powinno być żadnego wycia, ale problem rozwiązany w taki sposób ?
  3. Niech spuszczą Ci olej z tego i sprawdź jak on wyglada. Jesli jest mega wyeksploatowany ale bez żadnego syfu w środku to wymiana oleju pomoże. Jeśli znajduje się już w nim syf to raczejtutaj wymiana oleju nie pomoze tylko juz trzeba będzie myśleć o nowej skrzynce Mi po wymianie te grzechotanie ucichło, ale w oleju nie miałem żadnego syfu.
  4. Wycie pojawia się tylko przy hamowaniu silnikiem na 7 biegu. Jak lekko naciśniesz pedał gazu to wycie znika
  5. Wymieniłem rozrząd bo już ten czas i miałem nadzieje, ze może wyje jakaś rolka, albo pompa wody, ale niestety, słychać nadal lekkie wycie. Zacząłem jeździć na sporcie i tego nie słyszę ? Masz quattro? Bo zastanawiam się nad mechanizmem różnicowym torsen, czy czasami to powoli już nie kończy się. W tylnym moście miałem wymieniany już olej i tam był olej czysty, ale wlaliśmy juz nowy oryginalny. W mechanizmie różnicowym tez wymieniałem, tutaj juz był mega wyeksploatowany. Olej w skrzyni również wymieniony
  6. Gorzej jak dojedziemy jeszcze bardziej skrzynie ?
  7. Wiadomo z czego te buczenie? Problem rozwiązany?
  8. Problem rozwiązany? Mam podobne wycie i nie wiem o co chodzi
  9. Mam dokładnie to samo. 2.0 tdi 190km stronic quattro. Jadąc 100km/h, wbity 7 bieg i lekko puszczę pedał gazu i zaczyna lekko wyć dopóki nie zbije mi biegu na 6 lub jak nie nacisnę lekko pedał gazu. Na innych biegach tego nie słychać. Nie jest to jakieś mega uciążliwe, ale no coś tam słychać :) Dodam, że w tym tygodniu miałem wymieniany olej w skrzyni (oryginalny z ASO), 3 miesiące temu miałem wymieniony olej w torsenie i dyfrze (wszystko oryginał). Według historii to na gwarancji był wymieniany wał kardana na ten już nowszej generacji bo tamte były ponoć wadliwe. Muskel1 - ty wymieniałeś w końcu ten wał kardana? Pomogło? Bo widzialem juz raz temat twój tutaj na forum, ale sie nie zagłębiałem zbytnio :)
  10. Nie mam książki serwisowej Bez podnoszenia samochodu mogę gdzieś to jeszcze sprawdzić? Z tego co mi mechanik mówił, to spuścił 3,5l a wlał 4l, więc tak jakby 0,5 brakowało. Olej - G 055 549 A2 Zrobiłem już 1000 km, więc mogę powiedzieć, że wymiana oleju pomogła (odpukać)
  11. Tak jak napisał Muskel1, jest to wał kardana. W mojej 190KM quattro było to samo, ale jeszcze była na gwarancji, w 2018 roku był wymieniany wał kardana właśnie przez taki dźwięk. Wymieniony na jakiś nowej generacji, bo tamte miały wadę - tyle wiem z ASO
  12. Byłem dzisiaj na wymianie oleju w mechanizmie różnicowym. Mogę powiedzieć, ze na ten moment jest Ok, pomogło w 100% pewny będę po tygodniu, ale już przejechałem te 50km i jest cisza, grzechotania na skręconych kołach nie ma. Niestety wymiana oleju w tym mechanizmie nie jest tania bo tez ponad tysiąc. Sam olej jest drogi bo oryginał kosztuje ponad 200 zł, a tam wchodzi coś około 4 litrów.
  13. Jaki koszt takiej wymiany? Na poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju w mechanizmie różnicowym. Zobaczymy, czy to coś da.
  14. Próbowałem nagrać, ale nic nie słychać. Tutaj przydałoby się nagranie z ASO, ale niestety nie udostępniają takich rzeczy.
  15. Witam, posiadam Audi a4 B9 2016 r. 2.0 TDI 190KM quattro, przebieg 150 tys. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne grzechotanie/tyrkotanie przy skręconych kołach. Problem pojawia się tylko wtedy, gdy stoję na skrzyżowaniu, skręcam maksymalnie koła w lewo, lub w prawo i delikatnie dodaje gazu. Oprócz lekkiego oporu kół (ponoć to przy quattro normalne) dochodzi właśnie takie grzechotanie czy tyrkotanie z napędu. Trwa to sekundę-dwie dopóki nie wyprostuje kół. Na wprost wszystko jest ok, zero hałasu. Problem nie pojawia się, gdy jadę do tyłu i skręcam maksymalnie w prawo czy w lewo, tutaj również cisza. Był wymienialny olej w tylnym moście (raczej niepotrzebnie, bo tutaj olej był czyściutki). Byłem z tym w ASO, ale oni również rozkładają ręce i nie wiedzą o co chodzi. Podpinali mi jakieś urządzenie i wyszło, że tylni most cisza, skrzynia lekko słychać, ale coś w oddali no i najbardziej ten środkowy mechanizm różnicowy. Niestety ASO rekomenduję wymianę całej skrzyni Może ktoś miał podobny problem i udało się rozwiązać? Myślałem nad jakiś walniętym przegubem, ale każdy mechanik mówi, że to byłby całkiem inny hałas.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...