Skocz do zawartości

DarkB7

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O DarkB7

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Radom

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia DarkB7

0

Reputacja

  1. Ostatnio udało mi się podmienić na "krótko" przewody tel + i tel - z modułu do radia i nadal jest problem. Dodatkowo zamontowałem masę od modułu BT do karoserii i nadal bez efektu, cały czas cykanie w głośnikach. Można ochu*jeć od tego... Już nawet zrezygnowałem z fabrycznego modułu BT, w pełni zintegrowałem Dension Gateway Pro BT jako moduł bluetooth ale na nim jakość rozmów jest jeszcze gorsza... 😬 Co ciekawe raz jest to cykanie ciche, a raz głośne i występuje tylko na pracującym silniku, na zapłonie niekiedy się pojawia ale rzadko. Możliwe by przez zamienione przewody tel. + i tel.- uszkodził się moduł BT?
  2. Zmodyfikowałem wiązkę przelotki przewodami o grubości fabrycznych na +12v i masie ale nic to nie zmieniło. Jeszcze spróbuję bezpośrednio połączyć z modułu bluetooth do radia przewody audio + i - i zobaczyć jaki będzie efekt. Po odpięciu samych wyżej wymienionych przewodów cykania nie ma ale dźwięku w głośnikach również. Myślę że tutaj może być pies pogrzebany. Jak to nie pomoże to wyrzucam fabryczny moduł i będę korzystać z densiona gateway pro bt z zestawu głośnomówiącego bo posiadam tą zmieniarkę. Co ciekawe działa bez problemu z RNS-E w wersji LED, pomimo zapewnień na stronie producenta że Leda nie obsługuje (ale musi być włączona komunikacja po A4, bo inaczej faktycznie CAN'a nie ma). Trochę cieszy fakt że jednak nie jestem jedyny który ma z tym problem ? Czy również miałeś bluetooth fabrycznie?
  3. U mnie też raz na jakiś czas jest brak "cykania". Jutro wyciągam RNS-E i dam grubsze przewody na + i - bo w przelotce są (przynajmniej u mnie) połowę cieńsze niż oryginał... Dam znać czy coś pomogło
  4. W takim razie czekam na relację po nocy, bo ja miałem fabrycznie właśnie z końcówką M i tam też to cykanie występowało. Teraz mam najnowszy AA i też jest cykanie. Orientuje się ktoś może czy w fabrycznej instalacji i "wyższym" nagłośnieniu w sedanie czyli 10 głośników ale nie bose jest jakoś moduł bluetooth połączony ze wzmacniaczem audio? Szukałem po schematach elsy i nic takiego nie mogłem znaleźć. Pomysłów brak, chociaż jeden mi siedzi w głowie czyli słaba masa lub zasilanie. Może ono też powodować takie cyrki ? Mam przelotke z ISO-> Quadlock china, więc może tutaj jest pies pogrzebany. Będę musiał to sprawdzić.
  5. Mi się wydaję, że też nie brakuje osób takich jak ja, gdzie cenią sobie fabryczny wygląd autka. Tak naprawdę brakuje tylko w RNS-E android auto, niby można to zrobić ale koszta straszne. Już lepiej telefon na uchwycie zapiąć i spokój. Może i znana od lat strona ale nie wiem czy ktoś się orientuje, że można wycisnąć więcej z RNS-E niż wgranie polskiego menu... Tym bardziej, że obsługuje normalne karty pamięci po 16gb, 32gb i nie trzeba się bawić w trudno dostępne 4gb.
  6. Witam Nie tak dawno napotkałem na stronę, gdzie pewien jegomość tworzy oprogramowanie do naszych RNS-E i cały czas je rozwija od paru dobrych lat. Widzę, że nie było takiego tematu, a myślę że dosyć znacząco rozszerza możliwości naszych RNS-E (czy to zwykłych czy LED). Klika z funkcji: -okładki albumów z MP3 -możliwość korzystania z map z karty pamięci i możliwość dodawania punktów POI (czyt. fotoradary). Moim zdaniem jedna z najlepszych funkcji, ponieważ możemy ustawić powiadomienie dźwiękowe i przed fotoradarem zostaniemy poinformowani o tym efektem dźwiękowym, nie zależnie od tego czy korzystamy z radia, MP3 itd -RNS-E odczytuje karty do 2x32GB, RNS-E w wersji LED do 2x256GB! -własne ekrany startowe, przewijanie utworów na FIS, prędkościomierz na FIS, gdy mamy włączony kompas -w pełni spolszczone oprogramowanie z polskimi znakami Jak dla mnie must have przy posiadaniu RNS-E. Niestety ale pełen dostęp do wszystkich funkcji kosztuje około 85zł w zależności od kursu funta, ale jak dla mnie wart każdej złotówki. Także nie wielkim kosztem można odmłodzić dziadka. Polecam z zapoznaniem się ze stronką, tam jest wszystko ładnie opisane jakie mamy funkcje, jak zainstalować itd. RNS-E Firmware | Home RNSE.PCBBC.CO.UK RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps
  7. AMI jest bardzo rzadko zakładane bo to archaiczny sprzęt. Oczywiście AMI możesz tylko i wyłącznie zamontować do RNS-E w wersji LED. Ja mam u siebie Dension Gateway PRO BT ale to trochę inna półka cenowa. Zmieniarka cyfrowa ale to kombajn (radio DAB, zestaw głośnomówiący, muzyka przez bluetooth z wyświetlaniem wszystkiego na FIS, USB) itd.
  8. Problem można powiedzieć, że rozwiązany... Wykonując moda na SDS do RNS-E pociągnąłem przewód od tel.mute bezpośrednio z modułu do radia. Co ciekawe pin 16 w wtyczce od modułu bluetooth był osadzony szarym przewodem, a w instalacji od radia nigdzie go nie ma! Gdzie w takim razie on idzie? Do wzmacniacza audio? (Nie mam bose ale mam subwoofer z tyłu i 10 głośników, włącznie z subem). Po odpięciu go i wpięciu mojego, bezpośrednio z radia oraz usunięciu wszystkich przewodów od uchwytu telefonu, cykanie w głośnikach jest o połowe cichsze i tak bardzo nie irytuje ale jest obecne. Póki co głowy już sobie tym nie zawracam bo idzie normalnie rozmowy prowadzić. Bardzo czysty dźwięk jest z samego SDS RNS-E ale to wiadomo, że nie jest powiązany z modułem bluetooth. Po za tym sam SDS rozwala głowę funkcjonalnością, jedna z fajniejszych modyfikacji, polecam każdemu
  9. Witam. Myślę, że przypadek który mam jest na tyle zawiły, że założenie nowego tematu będzie w porządku. Nie spotkałem w internecie drugiego takiego. Mianowicie, autko wyposażone fabrycznie w radio Concert 2 (1din) oraz fabryczny moduł bluetooth 8P0862335M wraz z uchwytem na telefon w konsoli środkowej. Chcąc się pozbyć szpetnego uchwytu na stare telefony w konsoli środkowej zdemontowałem uchwyt i zakupiłem zaślepki. Wszystko było ok. Z czasem nabyłem RNS-E, tunel 2 din bez uchwytu i zamontowałem zamiast Concerta. Wszystko działa prawidłowo prócz samego zestawu głośnomówiącego. Podczas wsiadania do auta oraz korzystania z rozmowy lub obsługi głosowej zawsze jest słyszalne cykanie w głośnikach (na zapłonie przestaje po parunastu sekundach, na uruchomionym aucie jest zawsze). Brzmi to tak jakby audio zbierało zakłócenia. Przypominam, że na Concert 2 wszystko jest w porządku. Idąc tym tokiem podmieniłem RNS-E - identyczny objaw. Idąc drogą eliminacji, wymieniłem moduł bluetooth na 8P0862335S (soft 8P0862335AA) - brak jakichkolwiek zmian. Prześledziłem wielokrotnie samą wiązkę (do uruchomienia RNS-E potrzebna jest przelotka ISO->Quadlock) tutaj jedyna uwaga była odnośnie pinu od "tel.mute" - brak w wiązce fabrycznej. Po podaniu masy na ten pin, radio się wycisza prawidłowo ale nadal cykanie jest słyszalne w głośnikach. Po zweryfikowaniu tego na różnych stronach nie ma przewodu w wiązce "tel. mute", ponieważ sam sygnał idzie poprzez CAN. Początkowo myślałem, że w samej przelotce jest błąd z przewodami "tel+" i "tel.-" i są zamienione, lecz po zamienieniu ich jest dokładnie tak samo i wszystkie funkcje działają tak jak przed zamienieniem (czyżby nie miało znaczenia jak są wpięte?). Dodatkowo mam zmieniarkę cyfrową Dension Gateway PRO BT, lecz bez niej jest dokładnie tak samo. W teorii wszystko powinno grać, niestety tak nie jest... Kodowanie RNS-E: 0300717 Kodowanie modułu Bluetooth: 0011822 Przejrzałem również wszystkie adaptacje, wszystkie moduły zresetowałem do ustawień fabrycznych, myślę że co mogłem zrobić to zrobiłem. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł niech pisze śmiało. Nagranie jak to wygląda w rzeczywistości: https://youtu.be/iaGXWWvrLTM
  10. Po dołożeniu jest identycznie jak było wcześniej. Wygląda to tak jakby coś robiło zakłócenia. Specjalnie nawet odizolowałem przewody od telefonu z przelotki Quadlock. Brak transmitera w aucie i innych urządzeń mogących cokolwiek wydawać, nawet bez podłączonego telefonu są te cykliczne dźwięki po wybraniu obsługi głosowej. Kurde już sił brakuje w tym temacie. Po zapłonie po parunastu sekundach przestaje to być słyszalne, natomiast podczas jazdy jest to cały czas. Może ma ktoś jeszcze jakąś propozycje?
  11. Masz rację, tak zrobię i dam znać czy faktycznie to będzie to. Przy okazji wpadnie mod na SDS do modułu. Dzięki za pomoc ?
  12. Walki ciąg dalszy... Po wymianie modułu bluetooth z literki M na S (z softem AA) i po przekodowaniu problem nadal występuje. Fakt jest dużo mniej szumów, szybciej wczytuje wszystkie opcje w RNS-E telefonu ale nadal jest to cykanie w głośnikach. Po przewertowaniu dokładnie jeszcze raz wiązki, brak u mnie przewodu od wyciszenia (pin 16 wyciszenie TEL MUTE pin 11 kostka D). Czyżby to jest tylko wymagane do właśnie RNS-E? Byłby ktoś wstanie odpiąć u siebie przewód i powiedzieć czy są takie same objawy na na filmie powyżej?
  13. https://youtu.be/iaGXWWvrLTM Wrzucam film, aby było wiadomo o co dokładnie chodzi. Co ciekawe po jakimś czasie przestaje być słyszalne to w głośnikach. Najbardziej denerwuje wsiadając do auta, gdy nam się telefon łączy z autem. Tego zjawiska nie ma gdy przekoduje moduł bluetooth na diagnostykę CAN, ale wtedy moduł się nie usypia, nie działa sterowanie z multifunkcji. Wiązka sprawdzona z przelotką, wszystko jest ok. Nie mam nic innego wpiętego w instalacje. Myślę że moduł bluetooth albo RNS-E jest w jakimś stopniu uszkodzone. Tylko dziwne, że to jest słyszalne tylko na samym początku. Używał ktoś modułu bluetooth z końcówką M z RNS-E? Może taka przypadłość tych modułów. Spróbuje jeszcze RNS-E podmienić, by je wykluczyć... Edit. Podmieniłem RNS-E, padło na końcówkę T z 2010roku (jeszcze nie LED) i brak jakiejkolwiek różnicy. Szukam modułu i zamawiam.
  14. Sprawdziłem przelotkę ISO-QuadLock i pin 1 w wtyczce IV od funkcji tel. mute u mnie w instalacji nie istnieje... Dziwne bo w pinoucie concert II też powinien być. Muszę ciągnąć przewód od modułu czy mogę go gdzieś indziej jeszcze znaleźć? I czy brak tel. mute mógł powodować te trzaski? Edit. Teraz już wiem, że jest to raczej nie używane, a można to wykorzystać do wycieszenia radia na wbitym wstecznym. Natomiast zrodziło się kolejne pytanie. Według udostępnionego pinoutu od 2006 roku modelowego (czyli mojego auta) + i - mikrofonu idą bezpośrednio do RNS-E. Czyli jak wnioskuję w moim przypadku muszę poprowadzić + i - mikrofonu z modułu do radia?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...