Witam ,
Wiem że temat wałkowany i ile ludzi tyle opinii. Przybliżę sytuację AFN w moich rękach około 90 tyś km zawsze na Motulu 10W40, od wymiany do wymiany 12 tyś km znikało około 200 ml oleju więc było super. Obecnie mieszkam poza miastem i dojazdy do pracy z poprzednich 5-6 km zwiększyły się do 25 km w jedną stronę . Olej zmieniony na Valvoline Maxlife Diesel i spalanie oleju od wymiany do wymiany około 1l . Dodatkowo dwa razy w miesiącu trasa około 400 km w jedną stronę i wtedy potrafi przez te 800 km butowania na autostradzie z prędkościami 180 km/h wypić nawet 300-400 ml na wyjazd . Od jakiegoś czasu myślałem że wejść na olej 5W40 Motul 8100, jednak po przejściu na tego Valvoline i takim spalaniu oleju zaczynam się zastanawiać co zrobić ? Wrócić do Motula 10w40 , zmienić na 5w40 Motula bez płukanki czy płukać ? Proszę o porady co dalej robić z moim AFN.
PS. obecnie przebiego blisko 300 tyś km wg licznika