Skocz do zawartości

krzysztof2006

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O krzysztof2006

Informacje

  • Imię
    krzysztof
  • Miasto
    Sandomierz

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    ALZ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia krzysztof2006

0

Reputacja

  1. Jezeli jest uszkodzona uszczelka pod glowica, a te silniki pracuja w przedziale temperaturpowym 105 -108 wlaczanie sie wentylatora z tego co wycztyalem, jezli jakiejs ogniwo bylo uszkodzaone np czujnik np to latwo o przegrzanie, i zapewne tak bylo w twoim przypadku, no chyba ze silnik ma juz 500 tys to ok, ale ogolnie sa to zywotne silniki proste. Reczna chonownica jak to mowia po rozmowach - druciarstwo, mi robil chonowanie warsztat ten ktory robil szlif cylindra. Po zdjeciu glowicy i wyjeciu tlokow, mierzy sie SREDNICOWKA, od gory do dolu, z kazdej storny zuzycie na kazdym poziome, jezeli przekracza zakres zuzycia, robimy szlif cylindra nowe tloki na 1 szlif i chonowanie, jezeli zuzycie nie jest duze i miesci sie w zakresie zuzycia, robimy tak czy inaczej honowanie i nowe pierscienie. mozesz kupic blok z cylindrami, tylko gdzie go kupisz dobrego, z tak malym zuzyciem, moze sie uda, druga sprawa predzej czy puzniej i tak bedzie bral olej przez niestety 3 czesciowy pierscien olejowy, i zapewne wymiane oleju LONG LIFE. Niechce doradzac kto jak ma zrobic, kazdy musi podjac decyzje sam, dlatego ze taki remont kosztuje troszke i niekiedy kosztuje prawie polowe wartosci auta.
  2. Po remoncie zrobilem okolo 4000 tys km, wazne by docierac na poczatku na benzynie jezeli sie posiada instalacje gazowa. Opisze ogolnie jakie czesci wymienilem, mam nadzieje ze nie pomine zadnej bo troche tego bylo, moglbym opisac krok po kroku jak i co ale to zajmie troche czasu. Czesci - TLOKI KPL (MALE) sa one poprawione wzgledem fabrycznym i roznia sie tym ze jest lepsze odporowadzenie oleju, czyli sa dziurki do srodka tloka -panewki glowne i korbowodowe, panewki oporowe -uszczelniacz walu od storny rozrzadu i od storny sprzegła - nowe sruby ( głowicy oryginal ASO:) - korbowodowe oryginał ASO - nowe sruby stopy korbowodu -uszczelka pod glowice Victor Reinz - planowanie bloku i glowicy ( z racji iz nie wiadomo co dzialo sie z silnikiem czy nie zoastal przegrzany i jest aluminiowy zrobilem obie plaszczyzny) - wymienilem termostat dla bezpieczenstwa i wczesniej ktos cos tam grzebal skrecil tak ze nawalil silikonu i zel zostalo to zamocowane krzywo do bloku ( zalozylem od 1.8T tam tem otwarcia jest 100 st, oryginal jest 105 stopni, zalozylem o mniejszej tem dla bezpieczenstwa:) termostat firmy BEHR - polerowanie walu (wal byl w bardzo dobrym stanie) jak rownierz sprawdzenie czy nie ma bic -napinacz łancuszka pompy oleju(oryginal byl ciut skrzywiony wzgledem osi pracowania łancycha) -KPL nowy razrzad, -głowica ( sprawdzenie szczelnosci) sprawdzenie prowadnic (umnie byly 2 wymienione:) itp wymiana uszczelniaczy zaworowych -korbowody (robione byly glowki korbowodów, i ogolne sprawdzenie) -wszelkie uszczelki, oringi nowe (korektora wydechowego, filtra oleju, korektora itp) - plyn chlodniczy ( do tych silnikow idzie plyn chodniczy G12+) Mam nadzieje ze nic nie pominolem ale pewnie sie cos znajdzie to tak z grubsza. Trzeba sie zaopatrzyc w narzedzia takie jak kluczy dynamometryczny (ja kupilem w zakresie 10-90nm, opaska do pierscieni) Caly remont rozlozenia jak i zlozenia silnikawykonalem sam bez osob pomagajacych na spokojne. Silnik bardzo poprsty.
  3. to jest przyczyna brania oleju poprzez pierscien olejowy
  4. Wiatm Robiłem remont silnika sam w 1.6 mpi 102 km alz, wiec odpowiem ci na prawie kazde pytanie. Ubywanie oleju w tych silnikach to torma, wina lezy po stronie pierscienia olejowego, ktory sklada sie z 3 czesci zamiast 1, ( czyli 2 bardzo cienkich pierscieni i w srodku sprezynka, niestety te pierscienie sa tak cienkie ze po pewnym czasie nie maja sily sprezynowac na scianki cylindra, i siedza w tloku). i dlatego bierze spore ilosci oleju, przy tym tworzy sie nagar duzy na tloku. Poprzez branie oleju głupieje druga sonda Lambda BANK1 Płukanki cio nic nie dadza, zalewanie nafty na tloki, plukanie silnika itp nie uchroni tego silnika przed braniem oleju. Tylko i wylacznie wymiana pierscieni, jezeli oczywiscie nie ma jaja na tulejach, trzeba zmierzyc średnicówka, jak wyglada sprawa. Ubywajacy plyn chodniczy - gdzies jest wyciek, najczesciej jest od strony grodziowej, tam idzie trojnik, przykrecony do glowicy. Trzeba to rozebrac i wymienic oring, ktory z biegiem czasu stracil swoje wlasciwosci i ztwardnial. Silniki bardzo proste w naprawie, przewaznie jes owalizacja, i trzeba kupic nadwymiar tłoki, rozwircac, chonowanie i silnik bedzie latal jak nowy. Ja tak zrobilem, i jest wszystko super ani grama oleju. Pozdstawa to by ktos dobrze zrobil chonowanie itp nie druciarstwo. kupno silnika to ryzyko, chyba ze z zaufanej reki, lepiej zrobic dobry remont i cieszyc sie. Kupno silnika z gwarancja hmm tylko ceny zaczynaja sie od 6 tys w zwyz i kto wie jak to ktos zrobil, ja skladalem sam od zera - nowe tloki panewki pompa oleju sprzeglo planowanie bloku glowicy remont glowek korbowodow i tak by pisal i pisal ale wiem co mam teraz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...