Skocz do zawartości

Jeż007

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Jeż007

Informacje

  • Imię
    Jeż007
  • Miasto
    192.168.1.1

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia Jeż007

0

Reputacja

  1. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Problem rozwiązany, radio działa - szczegóły poniżej. Po przeczytaniu tego wątku: i wypowiedzi kolegi Muskel1 rozjaśniło mi się jakie mamy opcje: "Pozostają 3 wyjścia: 1. Najprostsze ale takie sobie, zmostkowanie stałego 12V z ACC. Radio wtedy trzęba za każdym razem przyciskiem manualnie włączać i wyłączać. Po wyciągnięciu kluczyka nie gaśnie. 2. Dociągnięcie do kostki +12V po zapłonie (ACC) np: ze stacyjki 3. Dokupienie emulatora Can-Bus i wpięcie go między kostki. Generuje on na podstawie sygnału can-bus napięcie +12V ACC. " Ja u siebie zdecydowałem się na opcję 1, zmostkowałem czerwony przewód z żółtym. Przejściówka w tym radiu Sony umożliwia wykonanie tego w łatwy sposób (jest tam takie sprytne złącze - patrz poniżej - zaznaczyłem niebieskim prostokątem na zdjęciu) więc nawet nie trzeba nic lutować. Oczywiście trzeba będzie zawsze pamiętać, zeby wyłączyć radio przy wysiadaniu z auta, ale mogę z tym żyć. Nie bardzo mam czas i ochotę grzebać w instalacji samochodu. Dodatkowo, żeby można było słuchać stacji radiowych trzeba mieć adapter wpinany pomiędzy radiem, a przewodem antenowym z samochodu. Zdjęcie poglądowe poniżej. Koszt ok. 3 zł w internetach (można go znaleźć wpisując np. "adapter antenowy ISO DIN wtyk prosty wtyczka"). Pozdrawiam
  2. Zmierzyłem napięcia na kostce zasilającej: pomiędzy pinami 12-16: ok. 12V pomiędzy pinami 15-16: ok. 0.3V To normalna sytuacja? Co dalej w tym wypadku?
  3. Cześć, wymieniłem w moim Audi A4 B7 stare nieoryginalne radio (Blaupunkt Daytona MP53, jeszcze z CD) na nowe radyjko Sony DSX-A410BT (zależało mi głównie na czymś co ma USB i łączy się ze smartfonem). Problem jest taki, że po podłączeniu nowe radio nie włącza się - nie reaguje na przycisk, czyli teoretycznie brak zasilania. Dzieje się to zarówno w sytuacji bez kluczyka w stacyjce jak i z przekręconym kluczykiem do pozycji 1. Poniżej krótko opiszę co do tej pory zdziałałem: 1) przy demontażu starego radia wypiąłem trzy kostki kostki: A (8-pin zasilanie), B (8-pin głośniki) i C (20-pin komunikacja) oraz złącza antenowego, po czym użyłem dołączonej przejściówki i wpiąłem ją do nowego radia i do przewodów z samochodu: 2) Po pierwszym podłączeniu i nieudanej próbie uruchomienia - zamieniłem ze sobą czerwony i żółty przewód, ale problem nadal występuje - radio Sony nie włącza się. Poniżej screen z instrukcji Sony - wspominają w niej też o tym że w razie problemów z zasilaniem trzeba zamienić te przewody ze sobą. 3) Sprawdziłem bezpiecznik nr 39 w aucie (żółty, 20A) i jest ok. Podobnie czerwony bezpiecznik 10A w nowym radiu - również jest w porządku. 4) Jutro zamierzam sprawdzić miernikiem czy i jakie jest napięcie w poszczególnych przewodach na kostce zasilającej i porównam to ze schematem z instrukcji. Tylko, że po ponownym podłączeniu starego radia widzę że zasilanie mam sprawne: Coś pominąłem? Problem wydaje się prosty do rozwiązania, ale jednak nie mogę rozkminić. Czy mogłem coś uszkodzić w nowym radiu podczas pierwszego podłączenia (wtedy gdy czerwony był z czerwonym, a żółty z zółtym)? No chyba że dostałem wadliwą sztukę radia - ale niestety nie mam mozliwości przetestować go w innym samochodzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...