Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Radio Sony DSX-A410BT nie włącza się po instalacji


Jeż007

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wymieniłem w moim Audi A4 B7 stare nieoryginalne radio (Blaupunkt Daytona MP53, jeszcze z CD) na nowe radyjko Sony DSX-A410BT (zależało mi głównie na czymś co ma USB i łączy się ze smartfonem). 

Problem jest taki, że po podłączeniu nowe radio nie włącza się - nie reaguje na przycisk, czyli teoretycznie brak zasilania. Dzieje się to zarówno w sytuacji bez kluczyka w stacyjce jak i z przekręconym kluczykiem do pozycji 1. Poniżej krótko opiszę co do tej pory zdziałałem: 

1) przy demontażu starego radia wypiąłem trzy kostki kostki: A (8-pin zasilanie), B (8-pin głośniki) i C (20-pin komunikacja) oraz złącza antenowego, po czym użyłem dołączonej przejściówki i wpiąłem ją do nowego radia i do przewodów z samochodu:

  schemat.jpg.c9a9538de48cc09b1a581c4534306cc9.jpg

rIMG_0618.jpg.2f312c47ed2ec70ca376913ff1256461.jpg

 

2) Po pierwszym podłączeniu i nieudanej próbie uruchomienia - zamieniłem ze sobą czerwony i żółty przewód, ale problem nadal występuje - radio Sony nie włącza się. Poniżej screen z instrukcji Sony - wspominają w niej też o tym że w razie problemów z zasilaniem trzeba zamienić te przewody ze sobą. 

rIMG_0614.jpg.93e8aaffd27e7cb8e000d4b2d2b99276.jpg

 

3) Sprawdziłem bezpiecznik nr 39 w aucie (żółty, 20A) i jest ok. Podobnie czerwony bezpiecznik 10A w nowym radiu - również jest w porządku.

4) Jutro zamierzam sprawdzić miernikiem czy i jakie jest napięcie w poszczególnych przewodach na kostce zasilającej i porównam to ze schematem z instrukcji. Tylko, że po ponownym podłączeniu starego radia widzę że zasilanie mam sprawne: 

rIMG_0624.jpg.7c9390f686ac37a0b43a6ac2e769ad2c.jpg

 

Coś pominąłem? Problem wydaje się prosty do rozwiązania, ale jednak nie mogę rozkminić. Czy mogłem coś uszkodzić w nowym radiu podczas pierwszego podłączenia (wtedy gdy czerwony był z czerwonym, a żółty z zółtym)? No chyba że dostałem wadliwą sztukę radia - ale niestety nie mam mozliwości przetestować go w innym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ominąłeś jedną kwestię takie radio musi mieć 2 zasilania na  kabel czerwony i kabel żółty musisz sprawdzić miernikiem czy kabel czerwony ma zasilanie oraz  czy kabel żółty też ma zasilanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2022 o 23:03, marky2552 napisał:

ominąłeś jedną kwestię takie radio musi mieć 2 zasilania na  kabel czerwony i kabel żółty musisz sprawdzić miernikiem czy kabel czerwony ma zasilanie oraz  czy kabel żółty też ma zasilanie 

Zmierzyłem napięcia na kostce zasilającej: 

  • pomiędzy pinami 12-16: ok. 12V
  • pomiędzy pinami 15-16: ok. 0.3V

pomiary.jpg.3807b41c9001a00c255a81739860fc77.jpg

To normalna sytuacja? Co dalej w tym wypadku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz czerwony/żółty(nie wiem który kolor odpowiada za to w tym radiu, może w instrukcji jest?) przewód podłączyć pod plus po zapłonie. Musisz go gdzieś znaleźć, prawdopodobnie jest przy panelu klimatyzacji. Druga opcja to jeżeli radio umożliwia wyłączenie przyciskiem lub ma zdejmowany panel to złącz żółty i czerwony do stałego plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Problem rozwiązany, radio działa - szczegóły poniżej. 

Po przeczytaniu tego wątku: 

 

i wypowiedzi kolegi Muskel1 rozjaśniło mi się jakie mamy opcje: 

"Pozostają 3 wyjścia:

1. Najprostsze ale takie sobie, zmostkowanie stałego 12V z ACC. Radio wtedy trzęba za każdym razem przyciskiem manualnie włączać i wyłączać. Po wyciągnięciu kluczyka nie gaśnie.

2. Dociągnięcie do kostki +12V po zapłonie (ACC) np: ze stacyjki 

3. Dokupienie emulatora Can-Bus i wpięcie go między kostki. Generuje on na podstawie sygnału can-bus napięcie +12V ACC. "

 

Ja u siebie zdecydowałem się na opcję 1, zmostkowałem czerwony przewód z żółtym. Przejściówka w tym radiu Sony umożliwia wykonanie tego w łatwy sposób (jest tam takie sprytne złącze - patrz poniżej - zaznaczyłem niebieskim prostokątem na zdjęciu) więc nawet nie trzeba nic lutować. Oczywiście trzeba będzie zawsze pamiętać,  zeby wyłączyć radio przy wysiadaniu z auta, ale mogę z tym żyć. Nie bardzo mam czas i ochotę grzebać w instalacji samochodu. 

 

 teIMG_0618.thumb.jpg.f41c35fedd4d75d6de53a8a8efb5522b.jpg

 

Dodatkowo, żeby można było słuchać stacji radiowych trzeba mieć adapter wpinany pomiędzy radiem, a przewodem antenowym z samochodu. Zdjęcie poglądowe poniżej. Koszt ok. 3 zł w internetach (można go znaleźć wpisując np. "adapter antenowy ISO DIN wtyk prosty wtyczka").

adapter.JPG.809b90e69e690da7c7221d5b3b6b7979.JPG

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...