Skocz do zawartości

KrzysiekPl

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O KrzysiekPl

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Włocławek

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    ALZ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dziwi mnie tylko jedno. Dlaczego ciężko pali TYLKO ZA PIERWSZYM RAZEM po dłuższym postoju. Jak już z trudem zapali, pochodzi 5 sekund, zgaszę go i odpalam na nowo to pali od strzała. Czy immobilajzer nie utrudniałby odpalania za każdym razem lub je wręcz uniemożliwiał? Była wymieniana stacyjka, więc myślę, że gdyby coś nie tak było w około to by mechanik zauważył... chociaż moje doświadczenie mówi, że różnie może być. Sprawdzę, zobaczę, dzięki za podpowiedź.
  2. Podłączyłem dziś komputer, czasy czas pokazuje błąd immobilajzera. Czy jest sens szukać przyczyny np. w czujnikach płynu czy wału korbowego, gdy pokazuje cały czas immobilajzer? Co jeszcze mogę sprawdzić szukając usterki?
  3. P.Wiśnia, przewód sprawdzę jeszcze dziś a rozrusznik... no ok, niby może być tak jak piszesz ale czemu jak zapali ciężko po godzinie, to po kilku sekundach dosłownie gaszę, palę kolejny raz i wtedy pali od strzała. Wiem, że mechanik mnie naciął, niestety to świadczy o nim a nie o mnie. Ja się nie znam na tym więc polegałem na jego wiedzy, umiejętnościach i lojalności. Na przyszłość będę mądrzejszy 🤔
  4. O ktorym czujniku piszesz? Ten przy chłodnicy był wymieniany kiedyś, bo wariował mi wentylator. Ten z tyłu silnika nie był ruszany. Miałem takie podejrzenie też ale mechanik zbił mnie z tropu tym immobilajzerem. Myślisz, że to może być wina czujnika? Tylko czemu jak zapali ciężko, popracuje 15 sekund, zgaszę to już później zapala normalnie? 🤔
  5. Witam Wszystkich. Odgrzeję trochę temat, moze tym razem ktoś rozwikła zagadkę... Moja A4 B6 z silnikiem 1.6 zachowuje się dziwnie. Otóż rano, po nocnym postoju i w ogóle po postoju kilkugodzinnym odpala bez zarzutu ale gdy wrócę do domu z pracy np. zgaszę silnik i po godzinie czy półtorej chce go uruchomić to wtedy pali bardzo ciężko. Dłużej kręci (czasami nawet około 5 sekund) i tak jakby silnik miał ciężej jakoś... Jak zapali, pochodzi minute, dwie i kolejny raz juz pali bardzo dobrze. Wyczyszczona przepustnica, sprawdzony układ pod kątem lewego powietrza, komputer wszystkie parametry związane z układem paliwa wskazuje na prawidłowe... Gdzie jeszcze szukać przyczyny, może ktoś z Was zmagał się z czymś takim i ma pomysł... proszę o podpowiedź. Ostatnio komputer wskazał błąd immobilajzera, mechanik wymienił stacyjkę co nie pomogło. Błąd dalej występował, oddał więc komputer do naprawy, bo miał jakieś zimne luty i dalej to samo. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Jak się zabrać za to, bo już pomysły mi się kończą... pozdrawiam i czekam na podpowiedzi 😉
  6. Witam. Koledzy, czy ktoś jeszcze ma jakiś pomysł w powyższym temacie? Mechanik wymienił świece ale to nie pomogło. Komputer nic nie pokazuje, wszystko niby ok. Więc cytując klasyka, skoro jest dobrze to czemu jest źle... 🤔 Przejrzałem trochę filmików i poszperałem w necie i podpowiadają mi czujnik temperatury silnika. Ten z tyłu silnika od strony kabiny. Jak jest gorąco na dworze i autko stoi na słońcu cały dzień to też pali inaczej. Może czujnik podaję złą temperaturę do komputera no a później to już lawina złych mieszanek itd... Ewentualnie czujnik położenia wału też kilku osobom dawał podobne objawy. Pomóżcie, bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
  7. Na drugim zapłonie jest to samo. Kręci 4,5 sekund i tak jakoś ciężko ma zapalić. Więc wychodzi z tego, że to nie ten zawór. Wiesz co, próbowałem jak miałem drzwi kierowcy otwarte i zauważyłem, że po tym ciężkim odpaleniu zalatuje trochę zapach benzyny. Jest przez chwilę mocno wyczuwalny w kabinie.
  8. Nie praktykowałem tego... sprawdzę dziś jeszcze i dam znać. A jeśli Twoje rozwiązanie się sprawdzi, jeśli na drugim zapłonie zapali na ciepłym silniku to na co to może wskazywać?
  9. Wszystko ok, sprawdzane przez mechanika, niby wszystko szczelne... Zawór Kolego nie mam pojęcia, z tą mechaniką to ja mocno podstawowo jestem 😉 Ale myślisz, że to może być przyczyną? Jutro jadę na przegląd i serwis (oleje, płyny, filtry) to mi sprawdzą. Dlatego chcę trochę podpowiedzi nazbierać od Was, żeby wiedzieć gdzie mniej więcej szukać.
  10. Witam Wszystkich. Kolejny raz z prośbą o poradę i pomoc. Moja A4 B6 z silnikiem 1.6 zachowuje się dziwnie. Otóż rano, po nocnym postoju i w ogóle po postoju kilkugodzinnym odpala bez zarzutu ale gdy wrócę do domu z pracy np. zgaszę silnik i po godzinie czy półtorej chce go uruchomić to wtedy pali bardzo ciężko. Dłużej kręci (czasami nawet około 5 sekund) i tak jakby silnik miał ciężej jakoś... Jak zapali, pochodzi minute, dwie i kolejny raz juz pali bardzo dobrze. Wyczyszczona przepustnica, sprawdzony układ pod kątem lewego powietrza, komputer wszystkie parametry związane z układem paliwa wskazuje na prawidłowe... Gdzie jeszcze szukać przyczyny, może ktoś z Was zmagał się z czymś takim i ma pomysł... proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.
  11. Witam wszystkich. Dziś przypadkiem zauważyłem to co na zdjęciach... w lewym rogu z przodu przewód a na nim pęknięcie tej metalowej obudowy... Pytania moje: - czy to przewód od klimy (tak obstawiam) czy od czegoś innego? - czy to pęknięte zakucie może doprowadzić do ubytku czynnika chłodzącego, czy innej awarii...? Czy wymieniać to asekuracyjnie od razu, czy można z tym jeździć jeśli nic się nie będzie działo? Jeśli ktoś się zmagał z czymś takim proszę o podpowiedź. Pozdrawiam i góry dziękuję.
  12. Mechanik twierdzi, że sonda zczytuje za dużo powietrza i z tego robi się błąd. Też wydaje mi się to dziwne dlatego pytam, bo dla mnie takie rzeczy to nie jest naprawa. Dziękuję Ci za rady, rozejrzę się w okolicy, może ktoś podejdzie do tego profesjonalniej trochę. Pozdrawiam.
  13. Może i zbędne ale lubię zadbać o auto ? A tak poważnie to zauważyłem, że silnik trochę żywszy, dynamiczniejszy. Ostatnio zalałem 95, bo tak pomyślałem że może faktycznie za dobra ta benzynka. Przebiegu nie oszukam a już dobijam do 300 tysięcy ale na 95 też się zaświeciło ? A powiedz mi jeszcze Kolego, mechanik radzi założenie jakiegoś... emulatora(?) na sondę lambda? Czy to jest wyjście? Bo moim zdaniem to trochę ominięcie problemu i pójście na łatwiznę... kontrolka może i zgaśnie ale przyczyną problemu chyba nie do końca od tego zniknie... Co o tym sądzisz?
  14. Nie mam LPG. Czysta benzynka, przeważnie leję 98.
  15. Witam. Audi A4 B6 1.6. Po raz kolejny wywalił mi check engine. Po podpięciu komputera pokazuje błąd P0172 "mieszanka zbyt wzbogacona, rząd 1" Wszystko według komputera jest ok, auto nie daje żadnych innych objawów, nie szarpie, nie dusi się, spalanie nie wzrosło. Co może być przyczyną? Skasuje i normalnie mogę jeździć tyle tylko, że po kilkuset kilometrach pewnie znów się zaświeci kontrolka. Od czego zacząć diagnostykę, gdzie szukać przyczyny? Jeśli się ktoś zmagał z czymś takim to proszę o radę. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...