Skocz do zawartości

AudiA4B5AHL

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O AudiA4B5AHL

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Polska

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    AHL
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia AudiA4B5AHL

0

Reputacja

  1. Dobry! Wybaczcie takie dość prozaiczne pytania ale u mnie oświetlenie kabiny nie działało już od wielu lat ale teraz przy okazji prac przy klamce od strony kierowcy wymieniłem mikrostyki w zamku i odziwo uruchomiło się podświetlanie pod nogami od strony kierowcy. Od strony pasażera nadal ciemności po otwarciu drzwi więc sądzę że tam też jest podobny problem. Ale wracając do pytań: 1. W jakiej pozycji powinien być suwak oświetlania w podsufitce tak, żeby po otwarciu drzwi od kierowcy włączyło mi się światło w podsufitce? 2. Ogólnie jaka jest konfiguracja włączanie się i wyłączania się oświetlenia w kabinie tzn, co kiedy się dzieje, kiedy gaśnie itp, żebym wiedział jak to poprawnie powinno działać? Opiszcie to proszę dokładnie. 3. Co powoduje włączenie się światła w podsufitce a co jego wyłączenie i w jaki sposób jest sterowane oświetlenie nóg i lampki w boczku drzwi tak tych przednich jak i tylnych? 4. Czy oświetlenie w podsufitce pasażerów z tyłu działa niezależnie od suwaka w lampce umieszczonej w podsufitce nad kierowcą (czy raczej między kierowcą a pasażerem z przodu)? Chodzi mi o to czy jak otworzę drzwi z tyłu pasażera to włącza się oświetlenie tylko z tyłu czy także z przodu nad kierowcą, jeśli oba suwaki są w tej samej pozycji?
  2. Trochę się zagłębiłem w temat. W moim Audi mam 76 punktów kontrolnych na wyświetlaczy czyli od 1c-76c. Pod pozycją 1c można sprawdzić kody błędów bez vcds. Mi się wyświetlają dwa: 4.3 - co wskazuje na czujnik temp. nawiewu świeżego powietrza oraz 5.4 co wskazuje na czujnik zew. przy zderzaku przy czym ten błąd wywołałem ja sam odłączając na pracującym silniku wtyczkę czujnika przy zderzaku. Dziś wymieniłem czujnik w kanale nawiewu świeżego powietrza- co prawda na używkę ze szrotu ale jednak. Zobaczymy jak będzie reagował i czy sprężarka klimatyzacji dalej będzie się wyłączała i jaki parametr będzie ten czujnik podawał pod poz. 60c (bo to niby ta pozycja podaje odczyt z tego czujnika i faktycznie jak dziś wracałem ze szrotu to wartości były +20 a po kilku sekundach od razu -15st C. Więc odczyt z tego czujnika na pewno wskazywał na czujnik a skoro jest też kod błędu 4.3 to wszystko wskazuje na ten czujnik. Wg. informacji znalezionych w necie pod pozycją 52c odczytujemy "Pozycja wyłącznika kompresora (dodatek)". I to by mi pasowało. Kiedy na wyświetlaczu pod pozycją 52c jest małe zero - sprężarka jest w trybie załączonym. Kiedy wyświetla się wartość 15 to sprężarka się wyłącza. Tu mam kłopot z tym że ten wyłącznik z tego co wiem jest przy chłodnicy klimatyzacji a on mi padł (był wyciek czynnika przez niego) i wymieniłem go na zamiennik. Możliwe że ten zamiennik to jednak nie to samo co oryginał i ma inne progi zadziałania niż oryginalny.
  3. Witam. Cały sezon walczę z klimatyzacją w moim A4 B5 Avant z silnikiem 1.6 AHL. Na początku sezonu 2023 okazało się że w układzie klimatyzacji nie ma w ogóle czynnika. Wyciek ujawnił się w serwisie klimatyzacji w dwóch miejscach: czujnik który jest wkręcany w chłodnicę klimatyzacji i drugi wyciek z zaworu który jest zainstalowany w sprężarce a konkretnie z oringu który uszczelnia ten zawór w sprężarce. Czijnik przy chłodnicy wymieniłem na nowy-zamiennik. Oring przy zaworze wymieniony na nowy. Usterka naprawiona, czynnik napełniony = układ trzymał ciśnienie. Ale klimatyzacja dalej działa nie do końca sprawnie. Otóż jadąc samochodem bez konkretnych warunków sprężarka ulega samoczynnemu wyłączeniu (śnieżynka się wyłącza i nie można jej włączyć klawiszem). Sprawdziłem kody w sterowniku klimatyzatora. Tzn 55c pokazuje dziwne wartości tj. na początku było 17st i spadało aż do 0 po czym sprężarka się wyłączyła (a przecież na zewnętrz mamy blisko 20stC). Kilka minut później jadąc do miasta sprężarka się załączyła ale na sterowniku pod kodem 55c pokazywała się temp. -27s i spadała aż do -39st. A sprężarka nadal działała - chłodzenie też działało. Po chwili sprężarka znów się samoczynni wyłączyła. Jak sprężarka się wyłącza to od razu następuje nawiew ciepłego powietrza. Tak na moje to czujnik temp. zew G17 w zderzaku mam walnięty. Dlatego pokazuje takie dziwne temperatury i dlatego od razu po wyłączeniu sprężarki następuje nawiew ciepłego powietrza do kabiny. Ale to chyba nie jest jedyna przyczyna wyłączania się sprężarki. Wszedłem też w kod błędu 52c. I tam mi się wyświetla małe 0 kiedy sprężarka jest załączona, a kiedy się sama wyłącza pojawia się kod 15. I teraz mam kłopot z interpretacją tego kodu 15, bo nie wiem co to oznacza? Mam wrażenie że to może być coś wspólnego z tym czujnikiem przy chłodnicy klimatyzacji - jest to zamiennik więc może ten zamiennik nie do końca pasuje? A może problem leży gdzie indziej - macie może jakieś sugestie - co sprawdzić i gdzie sprawdzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...