Skocz do zawartości

Marcin054

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Marcin054

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    PL

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Marcin054

0

Reputacja

  1. Koledzy proszę pomóżcie! Temat niby prosty, ale wciaz brak rozwiązania. Brak ogrzewania w A4 B8 2009 2.0 TDI CAGB Wymienione: 1. Nagrzewnica - najpierw na NISSIN pozniej VALEO 2. Duzy termostat 4. Mały termostat + Zawór zwrotny 1J 5. Pompa wody (mechaniczna) Objawy - cisnienie na wężu zasilajacym nagrzewnicę po wcisnieciu gazu jest duze - plyn wyplywa z niego silnym strumieniem. Jednak na powrocie z nagrzewnicy (nowa, 2krotnie wymieniana) plyn ledwo leci, delikatna stróżka po sciance węża. Rurki aluminiowe przechodzące przez grodź sprawdzone w pelni drożne. Samochod przez chwilę daje bardzo slabe cieplo z prawej strony w trakcie rozgrzewania się silnika ale od temperatury 70stopni w gorę jest totalny lód, nagrzewnica zimna. Silnik nagrzewa się szybko (ok 7min) i trzyma równo temperaturę 90st. Zadnych ubytków płynow, zadnego dymienia, silnik chodzi jak zegarek. Przewody wody nie są przesadnie twarde (jedną z teorii byla uszczelka pod glowicą, ale totalnie brak objawow tego). Zasadniczo wyglada to tak, że cisnienie ktore idzie przeciez prosto z bloku na nagrzewnicę nie jest jednak w stanie jej wypelnic. Po podlaczeniu nagrzewnicy plyn jakby wybiera drogę o mniejszym oporze i nie jest zainteresowany pchaniem się do nagrzewnicy 🙂 Poprzednia nagrzewnica zalozona nowa (NISSIN) dosc silnie się zabrudzila po doslownie 3 miesiacach - wyglada jakby przez nagrzewnicę szedł bardzo wolny przeplyw plynu - na tyle żeby nanieść na nią osad z plynu, ale ponieważ cisnienie nie jest wystarczajaco duze nagrzewnica nie jest na bieżąco przepłukiwana silnym strumieniem i dziala jak sito poszukiwaczy złota. Samochod przez wiele lat grzał poprawnie. Problemy zaczęły się pod koniec poprzedniej zimy. Przez cały sezon letni nie udalo sie namierzyc/rozwiazac problemu. Aktualna sugestia mechanika to wymiana uszczelki pod glowicą - ja mechanikiem nie jestem ale wydaje mi się ze to wszystko nie jest efektem zapowietrzania nagrzewnicy przez nieszczelnosc glowicy, ale że jest jakis problem z rozkladem cisnien w tym ukladzie - plyn ma za latwą drogę by ominac nagrzewnicę alternatywnym kanałem. Serdecznie proszę o wasz komentarz i sugestię czego można tu jeszcze sprobować. Bedę wam mega wdzięczny, bo temat powoli wkracza w obszar magii, tracimy nadzieję, a jestesmy mega przywiązani do tego samochodu. Załączam schemat mojego ukladu chlodzenia. Nie ma tu żadnych tajnych zaworków ukrytych w przewodach, etc. Dodatkowa pompka prowadzaca do chlodnicy EGR rowniez dziala poprawnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...