Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem w A4 B8


Marcin054

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy proszę pomóżcie! Temat niby prosty, ale wciaz brak rozwiązania.

 

Brak ogrzewania w A4 B8 2009 2.0 TDI CAGB

 

Wymienione:
1. Nagrzewnica - najpierw na NISSIN pozniej VALEO
2. Duzy termostat
4. Mały termostat + Zawór zwrotny 1J
5. Pompa wody (mechaniczna)

 

Objawy - cisnienie na wężu zasilajacym nagrzewnicę po wcisnieciu gazu jest duze - plyn wyplywa z niego silnym strumieniem. Jednak na powrocie z nagrzewnicy (nowa, 2krotnie wymieniana) plyn ledwo leci, delikatna stróżka po sciance węża. Rurki aluminiowe przechodzące przez grodź sprawdzone w pelni drożne.

 

Samochod przez chwilę daje bardzo slabe cieplo z prawej strony w trakcie rozgrzewania się silnika ale od temperatury 70stopni w gorę jest totalny lód, nagrzewnica zimna.

Silnik nagrzewa się szybko (ok 7min) i trzyma równo temperaturę 90st. Zadnych ubytków płynow, zadnego dymienia, silnik chodzi jak zegarek. 

Przewody wody nie są przesadnie twarde (jedną z teorii byla uszczelka pod glowicą, ale totalnie brak objawow tego).

Zasadniczo wyglada to tak, że cisnienie ktore idzie przeciez prosto z bloku na nagrzewnicę nie jest jednak w stanie jej wypelnic. Po podlaczeniu nagrzewnicy plyn jakby wybiera drogę o mniejszym oporze i nie jest zainteresowany pchaniem się do nagrzewnicy 🙂

 

Poprzednia nagrzewnica zalozona nowa (NISSIN) dosc silnie się zabrudzila po doslownie 3 miesiacach - wyglada jakby przez nagrzewnicę szedł bardzo wolny przeplyw plynu - na tyle żeby nanieść na nią osad z plynu, ale ponieważ cisnienie nie jest wystarczajaco duze nagrzewnica nie jest na bieżąco przepłukiwana silnym strumieniem i dziala jak sito poszukiwaczy złota.

Samochod przez wiele lat grzał poprawnie. Problemy zaczęły się pod koniec poprzedniej zimy. Przez cały sezon letni nie udalo sie namierzyc/rozwiazac problemu.

Aktualna sugestia mechanika to wymiana uszczelki pod glowicą - ja mechanikiem nie jestem ale wydaje mi się ze to wszystko nie jest efektem zapowietrzania nagrzewnicy przez nieszczelnosc glowicy, ale że jest jakis problem z rozkladem cisnien w tym ukladzie - plyn ma za latwą drogę by ominac nagrzewnicę alternatywnym kanałem.

 

Serdecznie proszę o wasz komentarz i sugestię czego można tu jeszcze sprobować. Bedę wam mega wdzięczny, bo temat powoli wkracza w obszar magii, tracimy nadzieję, a jestesmy mega przywiązani do tego samochodu.

 

Załączam schemat mojego ukladu chlodzenia. Nie ma tu żadnych tajnych zaworków ukrytych w przewodach, etc. Dodatkowa pompka prowadzaca do chlodnicy EGR rowniez dziala poprawnie.

schemat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2023 o 21:06, Marcin054 napisał(a):

Koledzy proszę pomóżcie! Temat niby prosty, ale wciaz brak rozwiązania.

 

Brak ogrzewania w A4 B8 2009 2.0 TDI CAGB

 

Wymienione:
1. Nagrzewnica - najpierw na NISSIN pozniej VALEO
2. Duzy termostat
4. Mały termostat + Zawór zwrotny 1J
5. Pompa wody (mechaniczna)

 

Objawy - cisnienie na wężu zasilajacym nagrzewnicę po wcisnieciu gazu jest duze - plyn wyplywa z niego silnym strumieniem. Jednak na powrocie z nagrzewnicy (nowa, 2krotnie wymieniana) plyn ledwo leci, delikatna stróżka po sciance węża. Rurki aluminiowe przechodzące przez grodź sprawdzone w pelni drożne.

 

Samochod przez chwilę daje bardzo slabe cieplo z prawej strony w trakcie rozgrzewania się silnika ale od temperatury 70stopni w gorę jest totalny lód, nagrzewnica zimna.

Silnik nagrzewa się szybko (ok 7min) i trzyma równo temperaturę 90st. Zadnych ubytków płynow, zadnego dymienia, silnik chodzi jak zegarek. 

Przewody wody nie są przesadnie twarde (jedną z teorii byla uszczelka pod glowicą, ale totalnie brak objawow tego).

Zasadniczo wyglada to tak, że cisnienie ktore idzie przeciez prosto z bloku na nagrzewnicę nie jest jednak w stanie jej wypelnic. Po podlaczeniu nagrzewnicy plyn jakby wybiera drogę o mniejszym oporze i nie jest zainteresowany pchaniem się do nagrzewnicy 🙂

 

Poprzednia nagrzewnica zalozona nowa (NISSIN) dosc silnie się zabrudzila po doslownie 3 miesiacach - wyglada jakby przez nagrzewnicę szedł bardzo wolny przeplyw plynu - na tyle żeby nanieść na nią osad z plynu, ale ponieważ cisnienie nie jest wystarczajaco duze nagrzewnica nie jest na bieżąco przepłukiwana silnym strumieniem i dziala jak sito poszukiwaczy złota.

Samochod przez wiele lat grzał poprawnie. Problemy zaczęły się pod koniec poprzedniej zimy. Przez cały sezon letni nie udalo sie namierzyc/rozwiazac problemu.

Aktualna sugestia mechanika to wymiana uszczelki pod glowicą - ja mechanikiem nie jestem ale wydaje mi się ze to wszystko nie jest efektem zapowietrzania nagrzewnicy przez nieszczelnosc glowicy, ale że jest jakis problem z rozkladem cisnien w tym ukladzie - plyn ma za latwą drogę by ominac nagrzewnicę alternatywnym kanałem.

 

Serdecznie proszę o wasz komentarz i sugestię czego można tu jeszcze sprobować. Bedę wam mega wdzięczny, bo temat powoli wkracza w obszar magii, tracimy nadzieję, a jestesmy mega przywiązani do tego samochodu.

 

Załączam schemat mojego ukladu chlodzenia. Nie ma tu żadnych tajnych zaworków ukrytych w przewodach, etc. Dodatkowa pompka prowadzaca do chlodnicy EGR rowniez dziala poprawnie.

schemat.jpg

znalazłeś przyczynę, naprawiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...