Skocz do zawartości

rafal_rs1989

Pasjonat
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rafal_rs1989

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A7
  • Nadwozie
    Liftback
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    3.0 TDI V6
  • Kod silnika
    CGQB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia rafal_rs1989

0

Reputacja

  1. Wykręciłem i tak wyglądał po wyjęciu mimo wszysnto popsikalem preparatem przeplywomoerz ale nic to nie zmieniło. Parametry dalej takie same masa powietrza rzeczywista mniejsza od wymaganej...myślę nad wymiana tylko czy to ma sens? Te parametry normalnie powinny się pokrywać?
  2. Wczoraj robiłem jeszcze logi i zauważyłem, że na zimnym silniku jak ruszam parametry masy zmierzonej powietrza oraz oczekiwane są podobne wtedy masa zmierzona sadzy spada. Gdy tylko przejadę kawałek silnik rozgrzeje się 40st+ masa powietrza stosunek zmierzonej do rzeczywistej różnice są na poziomie 300-400mg wtedy sadza zmierzona rośnie. W chwili gdy jadę wolniej muskam gaz wartości masy powietrza się w miarę pokrywają to i wartość sadzy jest na tym samym poziomie a nawet spada. Kupiłem torxy z "dziurka" i jutro zamierzam kupić preparat do czyszczenia przepływomierza Liqui Moly 4066 i zobaczymy czy coś drgną wartości. Mam wrażenie, że auto od jakiegoś czasu więcej pali. Jak kupiłem średnia była 8,5l teraz widzę 10,3l. Gdy kupiłem i liczyłem z dystrybutora było 9,6/9,9l na 100km. Teraz jak liczyłem miałem na poziomie 12l/100km. Wiem, że zima zimno ale też jeżdżę spokojnie nie pałuje tego auta dlatego te dziwne parametry z logów plus wyższe spalanie jakoś kieruje mnie do przepływomierza. Może jestem w błędzie ale jak obserwuje te logi to jednak jest jakaś zalezność. Na postoju jak poszedłem do sklepu wartości powietrza się zbliżają a wartość sadzy stoi w miejscu. Jak ruszę delikatnie wartości lekko się rozjeżdżają a sadza na tym samym poziomie. Dodaje gazu wartości powietrza się mocniej rozbiegają a sadza zmierzona nagle wzrasta...
  3. No nic chyba będę szedł w tym kierunku, żeby go wymienić.
  4. A ten przeplywoerz może wpływać na sądzę zmierzona czy jak coś jest nie tak to wtedy bardziej na obliczoną bo nieprawidłowości są wysyłane do kompa ? Chociaż jak nie jest odpowiednia mieszka to idzie dziadostwo dalej i wtedy czyta to m.in czujnik różnicy ciśnień?
  5. Pojechałem wypalanie filtra zaczęło się dosłownie jak tylko przejechałem 1,5-2km silnik ledwo ciepły. Wartosc zmierzona mocno leciała do góry. Poczułem smród w aucie a za sobą zobaczylem chmurę dymu nigdy takiego czegoś nie miałem. Lekki stres o jednostkę napędową przejechałem około 2-3 km trasą dymu za mną już nie było. Wypalanie przebiegało normalnie zmierzona osiągnęła wartość 7,4g i więcej nie było. Wypalanie trwało 25minut na dystansie okolo 35 kilometrów obliczona spadła do 6,30g zmierzona do 5,12g Zrobiłem 9km po trasie od wypalania zmierzona wskoczyła 6,39g natomiast zmierzona 6,74g. Nie wydaje mi się, żeby to coś zmieniło wpisując wartość 10 w inicjalizacji DPF bo jest praktycznie tak samo 😕 Różnica ciśnienia na postoju po wypaleniu 8-10hPa pod obciążeniem po wypalaniu było max 407hPa. Wiadomo pojeżdżę poobserwuje ale moja nadzieja jednak maleje...
  6. Dobra czyli jest ok wolałem się upewnić zwłaszcza ta obliczona mnie zaciekawiła, że tak sobie skoczyła. Póki co krótkie odcinki więc jadę innym autem ale później z ciekawości wsiądę zobaczę co tam się będzie działo 🙂
  7. To zrobiłem to w VCDS. Z tego co zauważyłem oststnio obliczna była na poziomie 12.5g zmierzona 9.30g od regeneracji minęło 160km a zawartość popiołu byla 0,02l. Teraz sprawdziłem po tej inicjalizacji mam wartości: * obliczona 19,77g * zmierzona 0,00g * zawartość popiołu 0,02l * dystans od regeneracji mam 0km Auta nie odpalałem oraz nie jeździłem ponieważ tam obliczona jak wskoczy na 20,7-21g rozpocznie wypalanie te BITDI tak mają na 100%. Później specjalnie się przejadę, żeby zobaczyć co i jak ale wolałem napisać co zobaczyłem po wykonaniu tej adaptacji.
  8. Dobrze tak zrobię 🙂 Jak będę miał to okienko przed sobą odnośnie tych wartości w tym linku co wysłałeś to w tym górnym oknie jest rozumiem stara wartość a na dole się wpisuje nową czyli 10. Jeżeli wejdę i się okaże, że stara jest 10 to nie wpisywać znowu 10 ?
  9. Zajrzałem jeszcze do dolotu z góry ale oleju to tam praktycznie brak. Auto nie pobiera oleju każde wypalanie DPF do tej pory było tylko na trasie. Chciałem wykręcić przepływomierz tak "popaczec" na niego ale niestety nie mam w zasobach swoich narzędzi torx ale z dziurka 😕 data produkcji 2012 czyli siedzi od nowości.
  10. Dziękuję za info jutro się tym zajmę i odrazu przejadę. Zastanawia mnie mocno ten przepływomierz czy to przez niego się tak nie dzieje. Ciśnienie doładowania idzie praktycznie równo tak jak dodałem oststnie logi. Czy jak coś jest nie tak z przepływomierzem to czy wtedy wartość doładowania zmierzona nie będzie dużo gorszą od oczekiwanej ?
  11. Zrobiłem jakieś 500-550km. Da się sprawdzić tą wartość, gdzieś w VCDS ?
  12. W sumie nie mam pojęcia 😕
  13. Od kilku mechaników słyszałem, że są czułe a te specyfiki to tak różnie bywa.
  14. Czy ten środek nie wpływa źle na wtryski?
  15. Czyli EGR mamy jakby wykluczony. Zastanawia mnie ten przepływomierz i te jego wyniki. Turbiny w tym aucie robione nigdy nie były tzn nie mam takiej informacji oleju ani nie przybywa ani nie ubywa. Odkąd ja jeżdżę tym autem to ja decyduje o wypalaniu widzę, że jest blisko to na trase but w podłogę ma warunki i się robi więc o rozrzedzaniu oleju paliwem nie ma mowy. Samochodem od zakupu zrobiłem około 6000km.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...