Siemka wszystkim 👋. Pytanie/ problem z tdi na pompkach 8v dpf i egr off. Było wszystko dobrze auto sobie śmigało i pewnego dnia tak z dnia na dzień zaczęło śmierdzieć spalonym olejem okazało się że nagle zaczęło ubywać duże ilości oleju (olej zrobił się czarny śmierdzący ect - przedtem był w lepszym stanie) wymieniłem odmę, bo mam taką samą, turbo też podmieniłem pożyczyłem ze szrotu od kolegi ani nie zaczęło więcej ubywać ani mniej. Wiec tubo i odmę wyeliminowałem. Słyszałem że to może odma przy obrotach, no to mówię wyjmę wężyk z dolotu puszcze obok, dolot zaślepię. i tak śmigam już miesiąc. oleju dalej ubywa nic się nie zmieniło może teraz trochę jak by więcej(w sensie w cieplejsze dni). Śmierdzi głównie pod obciążeniem takim większym 2k obr +(ale podczas jazdy) i rano po nocnym odpale niebieska chmura (dużo i długo - pewnie z kolektora ścieka) , któregoś dnia postanowiłem wyjąć egr tak z ciekawości i okazało się to co na filmie cały kolektor ssący w mazi z oleju - ale reszta dolotu suchutka. I moje pytanie co to może być ? głowica pęknięta ? szklanki pęknięte wytarte ? uszczelki po wtryskami ? inne uszczelnia czy faktycznie pierścienie -dół silnika ?
Dodam że auto zaczęło chodzić głośniej i agresywniej(jak traktor), oraz pojawiły się zapocenia w okolicach korka wlewu oleju ? (przedmuchy ?) - wszystko naraz razem z poborem oleju 😕 a wcześniej było dobrze.
Mam w razie czego druga głowice kwestia zawiezienie do sprawdzenia ewn regeneracji i przerzucenia tylko czy to pomoże może ktoś miał coś podobnego ?
Jechałem za nim dymka nie puści mimo że dpf off czy z gazem w podłodze czy nie zapach spalengo oleju sie unosi ale dymka nie puści w żadnym kolorze za autem.
IMG_3434.mp4