Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagły pobór oleju i dziwna praca silnika 2.0TDI w A4 B7


bobv12

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka wszystkim 👋. Pytanie/ problem z tdi na pompkach 8v dpf i egr off. Było wszystko dobrze auto sobie śmigało i pewnego dnia tak z dnia na dzień zaczęło śmierdzieć spalonym olejem okazało się że nagle zaczęło ubywać duże ilości oleju (olej zrobił się czarny śmierdzący ect - przedtem był w lepszym stanie) wymieniłem odmę, bo mam taką samą, turbo też podmieniłem pożyczyłem ze szrotu od kolegi ani nie zaczęło więcej ubywać ani mniej. Wiec tubo i odmę wyeliminowałem. Słyszałem że to może odma przy obrotach, no to mówię wyjmę wężyk z dolotu puszcze obok, dolot zaślepię. i tak śmigam już miesiąc. oleju dalej ubywa nic się nie zmieniło może teraz trochę jak by więcej(w sensie w cieplejsze dni). Śmierdzi głównie pod obciążeniem takim większym 2k obr +(ale podczas jazdy) i rano po nocnym odpale niebieska chmura (dużo i długo - pewnie z kolektora ścieka) , któregoś dnia postanowiłem wyjąć egr tak z ciekawości i okazało się to co na filmie cały kolektor ssący w mazi z oleju - ale reszta dolotu suchutka. I moje pytanie co to może być ? głowica pęknięta ? szklanki pęknięte wytarte ? uszczelki po wtryskami ? inne uszczelnia czy faktycznie pierścienie -dół silnika ?
Dodam że auto zaczęło chodzić głośniej i agresywniej(jak traktor), oraz pojawiły się zapocenia w okolicach korka wlewu oleju ? (przedmuchy ?) - wszystko naraz razem z poborem oleju 😕 a wcześniej było dobrze.

 

Mam w razie czego druga głowice kwestia zawiezienie do sprawdzenia ewn regeneracji i przerzucenia tylko czy to pomoże może ktoś miał coś podobnego ?

Jechałem za nim dymka nie puści mimo że dpf off czy z gazem w podłodze czy nie zapach spalengo oleju sie unosi ale dymka nie puści w żadnym kolorze za autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sprężanie i ciśnienie oleju, to podstawa w tym silniku. Najprawdopodobniej silnik się zaciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Langista napisał(a):

Sprawdź sprężanie i ciśnienie oleju, to podstawa w tym silniku. Najprawdopodobniej silnik się zaciera.

Ciśnienie na jesieni było takie jak na filmie bieg jałowy i okolo 3k obr. 
pompa była przerobiona na ta lepszą z tym przerobionym ołówkiem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że za późno pompę zmieniono i zaczynał już przecierać się na panewkach, a może syfem kraniki od chłodzenia tłoków się zapchały i chłodzenia brakło. W każdym razie czapka do zdjęcia i zobaczysz po gładziach czy się zacierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Langista napisał(a):

Możliwe, że za późno pompę zmieniono i zaczynał już przecierać się na panewkach, a może syfem kraniki od chłodzenia tłoków się zapchały i chłodzenia brakło. W każdym razie czapka do zdjęcia i zobaczysz po gładziach czy się zacierał.

Czyli według ciebie Przyczyny należy szukać bardziej w bloku pierścieniach Itp niż gdzieś w czapce uszczelnieniach zaworach czy pękniętej głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy DPF był wywalony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Dev napisał(a):

kiedy DPF był wywalony ?

Z rok temu może półtorej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...