Cześć.
Przeszukując „internety” natrafiłem na rozbieżność pomiędzy numerami korbowodów w 1.8T o oznaczeniu silnika BEX. Tzn. wszystkie silniki 1.8T mają zbliżoną budowę, zazwyczaj różniąc się osprzętem typu większe turbo, dwa intercoolery etc. Jednak tutaj pomimo tego samego bloku silnika, (korbowody) z tego co wyczytałem z ETKI wychodziły pod numerem:
06D 198 401 zastąpionym przez 06A 198 401 E, który występuje tylko w tym kodzie silnika.
Mam zamiar nieco podnieść moc swojej B6 która aktualnie od dłuższego czasu jest na poziomie 250 KM i stockowym bloku i głowicy silnika (w skrócie- nic nie było grzebane poza rozrządem, filtrami itd- tzn. sama obsługa) Aktualnie zrobiony jest fmic, tip, kolektor wydechowy i sam wydech, downpipe (oczywiście owinięty), większe wtryskiwacze, turbo jest stockowe- K03S, mocniejsza pompa paliwa i z grubsza to tyle.
Zależy mi na uzyskaniu mocy około 350 KM, bo to fwd więc i tak chyba 350 to dużo, choć nigdzie nie znalazłem opinii na temat tego ile jest sens dać mocy na fwd.
Jeśli się nie mylę, to seryjny wał korbowy powinien wytrzymać?
Skrzynia jest stockowa- 6
Same tłoki ponoć też są pancerne i wystarczą z zapasem- jeśli się mylę to proszę o korektę lub po prostu informację
Do wymiany między innymi są oczywiście te „nieszczęsne” korbowody- nie mogę jednoznacznie ocenić, które są pasujące na 100% - nie interesuje mnie opcja dla strokera- chcę podpytać po prostu ludzi, którzy zakuwali silnik i mogą mi trochę podpowiedzieć za co będę bardzo wdzięczny. Również kupno 4.2 albo 2.7 BT odpada.
Dodatkowo głównie dochodzi ew. przepływka, większe turbo, obicie sprzęgła cewki, wtryski, śruby, świece i mniejsze wydatki. Czy jest coś, na co powinienem się przygotować? Mam na myśli większy wydatek typu np. turbo (i wiadomo adaptery etc.).
Zakładając, że silnik jest zdrowy i kompresja wyjdzie ok, a po otwarciu nie będzie widać „placu boju” to co może mnie zaskoczyć? W sensie o czym mogłem zapomnieć? Hamulce mam od S4- 345 przód i 300 tył, więc jest bezpiecznie.
Jeśli dotarłeś do końca tego zapytania i jesteś w stanie coś podpowiedzieć- dzięki uprzejmie!