-
Postów
13 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Matt00

Informacje
-
Imię
Mateusz
-
Miasto
Warszawa
Auto
-
Model
Seat
-
Nadwozie
Hatchback
-
Rok produkcji
2001
-
Silnik
1.8 T
-
Kod silnika
AUQ
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Matt00 obserwuje zawartość Działanie zaworka zwrotnego idącego do serwo w Seacie 1.8T , Cykanie z głośników , Czy separator odmy grzybek w 1.8T jest sprawny? i 3 innych
-
Cześć wszystkim, Mam problem z instalacją Car Audio w moim aucie i będę wdzięczny za każdą pomoc. Chodzi o ciągłe cykanie w głośnikach – dźwięk przypomina cykanie zegarka: cyk, cyk, cyk…. Jest rytmiczne, powtarzalne i strasznie uciążliwe. Poniżej opisuję szczegółowo całą instalację oraz to, co już próbowałem zrobić, by to wyeliminować. 🔧 Sprzęt i instalacja Zasilanie: Kabel 12V pociągnięty od akumulatora do bagażnika. Po drodze bezpiecznik (blisko akumulatora). Kabel zasila czterokanałowy wzmacniacz. Masa (uziemienie): Wzmacniacz uziemiony do karoserii auta. Punkt masy dokładnie oczyszczony z lakieru, przykręcony śrubą. Sterowanie (remote): Remote od radia do wzmacniacza – działa poprawnie, wzmacniacz włącza się z radiem. Głośniki: Cztery kanały – przód i tył, lewy i prawy – wszystkie wpięte we wzmacniacz. Połączenie audio (RCA): Kable RCA pociągnięte prawym progiem (osobno od zasilania). Podłączone z radia do wzmacniacza. Kable głośnikowe: Prowadzone lewym i prawym progiem – obok RCA oraz kabla zasilającego. ❗ Problem W głośnikach nie ma szumów, natomiast występuje: Stałe, rytmiczne cykanie – przypomina cykanie zegarka (cyk, cyk, cyk…). Dźwięk obecny cały czas, niezależnie od tego, czy muzyka gra. Jest na tyle uciążliwe, że nie da się normalnie słuchać muzyki. 🔍 Co już zrobiłem Poprawienie masy wzmacniacza – zmiana punktu masy, dokładne czyszczenie – brak efektu. Zmiana kabli RCA – testowałem kilka różnych (tańsze i droższe) – cykanie nadal występuje. Zerwanie masy w kostce ISO i podciągnięcie masy z radia do masy wzmacniacza – efekt żaden, cykanie dalej obecne. Dodatkowe uziemienie obudowy radia – brak zmiany. Filtry masy (ground loop isolatory): Najpierw tanie (~50 zł z Allegro) – zero poprawy. Potem droższe Monacar – może trochę ciszej, ale cykanie dalej wyraźnie słyszalne. 🤷♂️ Moje podejrzenia Może to zakłócenia z alternatora? Może pętla masy? Może prowadzenie kabli głośnikowych obok zasilania/RCA to błąd? A może problem leży w samym radiu lub wzmacniaczu?
-
Dziękuję
-
separator nowy i stąd pytałem czy jest sprawny ponieważ nie wiem jak powinien działać. usunięty ezektor i cały zestaw w około to nie fabryczny układ ale mniejsza. piszesz żebym przeczytał post a chyba ty na szybko przeczytałeś nie do końca rozumiejąc. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć na jakiej zasadzie ta membrana będzie działać jeśli przepływ powietrza jest w stronę tipa ? bo chyba tam leci ciśnienie ? a ta membrana wydaje mi się że działa tylko po zatkaniu króćca, czy może dmuchając i ciągnąc powietrze nie jestem w stanie wygenerować takiego ciśnienia a silnik i turbo to zrobi ? chcę założyć grzybek ponieważ wyczytałem że on reguluje ilość ciśnienia czy tam nadciśnienia w układzie korbowym
-
Jaki pozostawiony fabryczny układ ? to do tego posta ? Zapytałem czy działa separator bo kupiłem nowy a starego nie było, napisałeś według opisu który zrobiłem że jest sprawny. wiec zadałem kolejne pytanie a ty mi piszesz że nie sprawny to w końcu jak ? Bez reszty odmy, czyli ezektora i całego jego zestawu. pytałem czy działa ponieważ na moją logikę a oczywiście moge się mylić. przepływ idzie od silnika do tipa, jeśli tak to jak może działać skoro jak dmucham nic się nie dzieje dopiero jak zatkam króciec palcem i ciągnę powietrze drugim to czuć ruszanie membrany czyli tylko na zatkanym przepływie. chcę go założyć ponieważ ponoć reguluje ciśnienie w skrzyni korbowej, czy dopiero pod dużym czy może pod ogromnym podciśnieniem zasysania to membrana spada bez zatkania ?
-
Jeśli już wiadomo że jest sprawny bez reszty odmy coś on da ?
-
Cześć, zamówiłem nowy separator odmy tzw grzybek. Nie wiem czy działa poprawnie podpowie ktoś? Otóż mogę dmuchać i ciągnąć, powietrze wlatuje i wylatuje. A jak zatkam jedno wejście lub wyjście dmuchając w któreś z wolnych nic się nie dzieje, jak zaciągam przy zatkaniu któregoś czuć że coś tam pracuje. Tak ma być ? Dodatkowo za grzybkiem jest otworek od spadu którym czuć lekko powietrze przy dmuchaniu i zaciąganiu. Ezektor i wszystko z tym związane usunięte. od rurki pcv idzie przewód wpięty w oil catch tank i z niego do dolotu, chcę dołożyć grzybek który już kupiłem ale nie jestem w stanie stwierdzić czy jest sprawny.
-
Jeśli jakoś do tego nie dojdę jak to zrobić odezwę się do osoby wymienionej wyżej Fajnie było by samemu próbować coś z tym podziałać, nawet kosztem uwalenia wsadu :d
-
Cześć wszystkim. chciał bym was zapytać czy wyłączenie zmiennej fazy jest jakoś skomplikowane ? Napinacz został zmieniony na taki bez wtyczki. da się to zrobić jakimś programem typu klikam i wyłączone czy jest to bardziej skomplikowane i trzeba jakoś w pliku bardzo mieszać?
-
niestety u mnie w mieści diagności tacy iż nie widzą nic a kazali wymienić w super stanie prawie nowe gumy stab, na nowe... przy próbie ustalenia co uszkodzone. zdaje sobie też sprawę iż raczej nikt tu wróżką nie jest i ciężko dać odpowiedz co może być uszkodzone ale może akurat ktoś da jakieś wskazówki, cofnięte koło to podejrzewam że może wahacz wykrzywił się ale to wystawanie ? jedyne co do głowy mi wpada to amortyzator krzywy ale niby inne części jeszcze trzymają zwrotnice. jest to możliwe żeby przez niego wystawało ? prawe jest wycentrowane ładne i nie wygląda na wsunięte tak jak by cała zawiecha się przesuneła a lewe wystaje dużo bardziej.
-
Witam, czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć co mogło się uszkodzić w zawieszeniu? przednie koło cofnięte o kilka cm czyli wahacz krzywy ? co może powodować iż koło wystaje bardziej względem drugiego o jakieś 2/3cm? amortyzator krzywy ? próbować oddać na zbieżność(geometria) ? powinni tam ustalić co nie tak czy tylko mechanik ? autko miało kiedyś przygodę z krawężnikiem uderzenie od przodu auta ( mała prędkość wjechałem w olej po jakimś debilu na rondzie i auto pojechało jak na lodzie)
-
Cześć, czy robił ktoś może frezowanie gniazd ssących zaworowych? Robienie dołków dla lepszej mieszanki, zdaje to egzamin czy głupi pomysł? na internecie widziałem filmik jak ktoś to wykonuje i strasznie mnie ciekawi czy daje jakiś +.
-
Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć w którą stronę powinien być skierowany strzałką zaworek zwrotny idący do serwa? W którą stronę powinien blokować przepływ ? Przeciwną do strzałki ?