Dzięki za podpowiedź:) Generalnie poszedlem o krok dalej i wymieniłem pompę oleju (oryginał) która dawała ślady przytarcia ale to nic nie dało...kolejnym krokiem byly 4 złóżyte hydrauliki zaworowe więc poszły wszystkie nowe wraz z dźwigienkami...efekt poprawił się ale nie na tyle żebym odpuścił...więc poszły nowe panewki korbowodowe (oryginał) które były troche przytarte ale nie wyglądało to źle. Jest to silnik na aluminiowym bloku więc producent nie przewiduje wymiany panewek głównych i nie są dostępne, według specyfikacji napraw i odkręcenia panewek głównych producent deklaruje wymianę całego bloku silnika wraz z wałem. Zapewne są firmy które dopasują panewki ale uważam że moja usterka nie jest na tyle groźna aby wykonywać tak drogie prace. Puki co jest zalany nowy olej i będzie zlany za 500km i dalsza obserwacja. Mam nadzieję że naprawa przyniesie zamierzony efekt. Mój przypadek może posłużyć jako ciekawostka dla kogoś o podobnym problemie z podobnym silnikiem, niestety informacji technicznych jest niewiele puki co ponieważ jest to w miarę świeża jednostka ale zapewne będzie tego więcej. Pozdrawiam