Cześć,
mam problem z moim Audi A4 B8 2.0 TDI (2012 r.). Dołączam filmik, na którym słychać objawy, ale opiszę je też poniżej:
Problem pojawia się głównie przy pierwszej jeździe w ciągu dnia na zimnym silniku.
Auto wtedy jakby się „przyduszało” – trzęsie się, nie ma mocy, szczególnie na niższych biegach.
Po wejściu na wyższe obroty (np. 3 bieg i wyżej) wszystko wraca do normy – moc jest normalna.
Na odpalonym silniku przy dodawaniu gazu słychać dziwny dźwięk (słychać go też przy jeździe na 1. biegu albo przy niskich obrotach). Ten dźwięk jest jednak cichy i nie przeszkadza w jeździe, gdy auto już złapie moc.
Wykluczam raczej dwumas, bo problem nie występuje później – tylko na zimnym silniku.
Ciekawostka: gdy auto stało około 3–4 dni nieużywane, to problem przez ten czas nie występował.
Macie może pomysł, co to może być? Myślę o kilku możliwościach:
EGR – przycinający się na zimno,
wtryski – nieszczelność lub korekty nie w normie,
przepływomierz / czujniki – gdy źle odczyty na zimnym,
turbo (geometria) – chwilowe przycinanie przy niskich obrotach,
ewentualnie poduszki silnika / drgania tylko przy zimnym rozruchu.
Czy ktoś miał podobny przypadek w A4 B8 i mógłby podpowiedzieć, w którą stronę iść z diagnostyką?
Z góry dzięki za pomoc!
B2FE361F-963D-499A-B488-304EDC5E2925.mov