Skocz do zawartości

andre_23

Pasjonat
  • Postów

    64
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O andre_23

Informacje

  • Imię
    Andrzej
  • Miasto
    Olsztyn

Auto

  • Model
    Q3
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2019
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    INNY
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć, Powiedz w jakim aucie chcesz ten AH zainstalować? Jak w Q3 mogę Ciebie poinstruować. Daj namiar telefoniczny i e-mail, to się odezwę i pomogę. Andrzej
  2. Dziękuję za wyjaśnienia. Pozdrawiam
  3. Oczywiście rozumiem to co do mnie piszesz, szanuję też czyjąś pracę. Jeśli ktoś mnie atakuje, naturalnym odruchem jest, że się bronię... Powiedz mi w takim przypadku gdzie mam pisać, w których wątkach takie nowe sprawy dotyczące innych aut niż A4 mając gwarancję, że ktokolwiek je odczyta i udzieli odpowiedzi, pomocy? Czy to forum jest tylko dla posiadaczy A4? Wydaje mi się jednak, że też nie tylko ode mnie padają pytania i są wątki dotyczące innych aut. Wydaje mi się, że generalnie w takim celu służą fora, na których udzielają się ludzie znający się na temacie i ludzie czerpiący z tej wiedzy, sami chcący coś zrobić. Proszę o zrozumienie bo nie każdy jest od razu szpecem od wszystkiego i jedni łapią coś wolniej, a inni dłużej dochodzą do danej rzeczy, tzw. życie. Pozdrawiam
  4. Dziękuję Muskell, jesteś bardzo pomocny i miły. Myślę że te auta mają ze sobą więcej wspólnego niż logo. Życzę miłego wieczoru. Pozdrawiam
  5. Dziękuję bardzo Arturze za pomoc, jednak chyba mnie nie zrozumiałeś. Tą adaptację, która wskazujesz związaną z funkcją AH jako zapamiętanie ostatniego ustawienia, mam ustawioną i działa poprawnie. Tylko mi chodzi o hamulec postojowy, po zakodowaniu AH wg wskazówek obecnie zaciąga mi się automatycznie w momencie gaszeniu silnika. Chciałbym zmienić to ustawienie hamulca postojowego, żeby się nie załączał z automatu przy gaszeniu i aktywnym AH, i nie mogę znaleźć nigdzie tej opcji w adaptacjach sterownika ABS. Nie ma też odrębnego sterownika od hamulca ręcznego. Proszę o pomoc. Zrzuty ekranu obecnych adaptacji sterownika ABS dla AH i ham. postojowego w załączniku. Dziękuję za wszelką pomoc.
  6. Cześć, przepraszam od razu za pytanie w tym wątku poświęconym A4, a dotyczącym Q3, ale nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania problemu. Mam pytanie, jak mam w Q3 2019 rok (platforma MQB) właczony AH, dźwignia na P to po zgaszeniu silnika od razu zapala się hamulec postojowy. Czy jest możliwość zmiany ustawień-adaptacji, aby ten hamulec postojowy się nie uaktywniał przy aktywnej funkcji AH i gaszeniu silnika? W adaptacjach sterownika ABS tego nie można zmienić, bo nie widzę takiej funkcji, odrębnego sterownika dot. hamulca postojowego moje auto nie ma (w sterowniku 53 dla ham. postojowego w części aut można zmienić tą adaptację). Szanowni forumowicze może wiecie gdzie i co zrobić, aby to ustawienie zmienić? Szkoda mi trochę tych silniczków hamulca postojowego aby za każdym gaszeniem ręczny była zaciągnięty, a nie ma takiej potrzeby np. jak stoi w garażu. Jak będzie potrzeba załączania ręcznego, to sobie sam włączę. Natomiast AH chciałbym aby był cały czas załączony i póki co trzyma zaadaptowaną pamięć ostatniego ustawienia, to jest ok. Z góry dziękuje za pomoc w tym temacie. Pozdrawiam Andrzej
  7. Cześć Piotr, cz udało się Tobie znaleźć rozwiązanie jak zakodować właściwe automatyczne załączanie hamulca postojowego? Jak szukam rozwiązania jak odwrócić automatyczny ręczny w Q3 z 2019r. Też nie mogę tego zrobić, bo w powiązaniu z załączonym auto hold, przy gaszeniu silnika gdy gałka jest na P, załacza się ręczny. Wolałbym aby tak nie było, tylko chciałbym załączać ręczny jak będę chciał, a auto hold niech będzie na stałe. W sterowniku ABS nie mogę znaleźć właściwych ustawień do ręcznego, nie ma tego kanału w ogóle od automatycznego ręcznego IDE08134, nie ma też odrębnego sterownika od hamulca postojowego. Nie mogę też znaleźć na forach rozwiązania tego problemu? Z góry dziękuję za pomoc. Andrzej
  8. Cześć koledzy, udało mi się w końcu ogarnąć AH w moim Q3. W końcu działa, wyszedl niepoprawny montaż PINow od AH w kostce 46PIN przy sterowniku ABS. Mam jeszcze pytanie o pomoc jak zaadaptować ustawienia hamulca postojowego aby przy włączonym na stałe AH, hamulec postojowy nie załączał mi się z automatu po przełożeniu dzwigni na P i zgaszeniu silnika ? Mam ustawiony AH jak pamiętający ostatnie ustawienie I jest ok, tylko sam chciałbym załączać ręczny, bo nie zawsze trzeba aby auto było zostawiane na ręcznym. Szkoda mi silniczków tego hamulca. Nie widzę takiej funcji w adaptacjach sterownika ABS, nie mam też oddzielnego sterownika od hamulca postojowego jak w części aut. Moze potrzebne jest dodatkowe kodowanie oprócz adaptacji? Nie mogę też tego znaleźć na forach. Z góry dziękuję za pomoc.
  9. ok, dobrze prześlę na PW. Jeszcze mi się ujawnił nowy wątek przy złączu 46 PIN od sterownika ABS, opiszę go. Dzięki za pomoc
  10. Czy główna wiązka przewodów to tablica bezpieczników w kabinie? Czy inna wiązka i ewentualnie jaki bezpiecznik lub inne złącze? Bezpiecznik nr 5 jest i był zajęty i jest pod stałym plusem w moim aucie. Punkt 13 też nie wiem co to jest, nie wiem jak to odnaleźć, choć mam schematy z erWINa. Może wypiąć bezpiecznik (odciąć) zasilanie od PINu10, dotknąć ten PIN10 do masy i zobaczyć co będzie? Pozostałe 2 PINy z przycisku AH idą wprost do sterownika ABS. Jeden z PINu32 odpowiada za kontrolkę AH a drugi z PINu 23 za załączanie AH. Muszę coś wykombinować. Jak patrzę na schemat do dioda K213 od hamulca postojowego jest tak samo wpięta jak dioda K237 od AH, bo punt B325 od diody K213 tak samo trafia na plus z bezpiecznika 11 w tablicy bezpieczników, oczywiście jeśli ja dobrze odczytuję schemat. A4 i Q3 mają inne przyciski, A4 dwa odrębne AH i P a Q3 kombo AH +P, więc może być trochę inaczej. Dziękuję za wszelką pomoc i pomysły, przepraszam za kontynuowanie postu w niewłaściwym dziale.
  11. Przepraszam za bałagan z góry, ale w innym poście nikt nie reaguje i nie chce mi pomóc. Właśnie mi też się ten plus pod stacyjce z PINU nr 10 przycisku AH nie pasuje, ale tak mi podpowiedzieli fachowcy z tego forum, więc tak zrobiłem. Cały czas mam kłopot z tą kontrolką AH (bląd 4410) i jeszcze wcześniej mi wyskakiwały błędy na desce rozdzielczej hamulca postojowego, AH że były niedostępne. Kodowanie było prawidłowe wg instrukcji. Wrzcuam jeszcze raz schemat instalacji mojego auta. PIN10 idzie do złącza B469, które jest opisane "połączenie 5 w głównej wiązce przewodów". Nie wiem co to jest za połączenie i czy to jest na pewno zasilanie 12V po stacyjce jak mi doradzono zrobić? Nie mogę też nigdzie dalej odnaleźć co oznacza to połączenie B469. Może tu jest problem. Jesli ktoś może pomóc będę wdzięczny. Jeszcze raz wrzucam schemat instalacji.
  12. Dziękuję wuPiotrek za pomoc. Bezpiecznik raczej u mnie nie jest problemem, bo przy dołożeniu AH wpina się zasilanie pod bezpiecznik z plusem po zapłonie. Innego bezpiecznika nie ma do AH. Muszę jeszcze raz zajrzeć do wtyku 46PIN przy sterowniku ABS, miernikiem sprawdzić przejście na obu dociągnietych przewodach od przycisku. Może coś znajdę, jednak nurtuje mnie możliwość i sposób sprawdzenia samego przycisku AH. Jeśli ktoś może pomóc, będę wdzięczny? W sprawie Apki na smartfona, wiem o OBD Eleven, ale wiem też że ostatnio jest to droga apka. Może zna ktoś tańszą apkę z możliwością dowolnych adaptacji i kodowań? Z góry dziękuję za pomoc
  13. Cześć Panowie, Mam pytanie, może ktoś pomoże, jak sprawdzić poprawność działania przycisku AH zintegrowanego z hamulcem postojowym w Q3? Wyrzuca mi po zakodowaniu AH wg instrukcji błąd lampki hamulca 4410-indicator lamp in Auto-hold switch? Instalacja podłączona wg schematu, przycisk mam używany, więc podejrzewam, że może on być problemem, bo lampka AH w przycisku rzeczywiście nie świeci, brak reakcji przy naciskaniu przycisku. Same wyzwalanie zielonej literki P na desce jest prawidłowe. Lampa hamulca postojowego i jego działanie jest prawidłowe. Przycisk AH i P jest zintegrowany. Jesli ktoś może pomóc i podpowiedzieć jak miernikiem lub w inny prosty sposób sprawdzić poprawność działania przycisku zintegrowanego AH i P, będę wdzięczny. Przy okazji mam prośbę o podpowiedź, jaką aplikację na telefon po bluetooth do ELM327 sobie znaleźć, nawet za niedużą dopłatą aby móc wykonać dowolne adaptacje i kodowania? Obecnie używam Car Scanner Pro, koduje większość rzeczy, ale adaptacje ma typowe, nie mogę wykonać dowolnych adaptacji jak chociażby w sterowniku ABS? Dziękuję za podpowiedź koleżeńską w sprawie aplikacji na smartfona, która daje większe możliwości adaptacji. Z góry dziękuję za podpowiedzi w obu tematach. Andrzej
  14. andre_23

    Android Auto w Audi Q3

    Cześć, Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc. Przekazuję informację dla potomnych w zakresie rozwiązania błędu nr 1637 otwartego obwodu przesyłu danych po instalacji gniazda 2xUSB C w Q3. Winny był przewód po przesyłu zakończony wtykami FAKRA. Zgodnie z informacjami z forum drive2.ru dla części gniazd USB w Audi, w tym moje gniazdo w Q3, należy jedną z wtyk FAKRA obrócić w gnieździe o 180 stopni obcinając blokady. Po takiej operacji błąd otwartego obwodu danych zniknął, a android auto uruchomił się od razu na ekranie MMI. Dziękuję koledze Arturowi "turzolowi" za wszelką udzieloną pomoc.
  15. Cześć, Przekazuję informację dla potomnych w zakresie rozwiązania błędu nr 1637 otwartego obwodu przesyłu danych po instalacji gniazda 2xUSB C w Q3. Winny był przewód po przesyłu zakończony wtykami FAKRA. Zgodnie z informacjami z forum drive2.ru dla części gniazd USB w Audi, w tym moje gniazdo w Q3, należy jedną z wtyk FAKRA obrócić w gnieździe o 180 stopni obcinając blokady. Po takiej operacji błąd otwartego obwodu danych zniknął, a android auto uruchomił się od razu na ekranie MMI. Dziękuję koledze Arturowi "turzolowi" za wszelką udzieloną pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...