Skocz do zawartości

Rafusi

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Rafusi

Osiągnięcia Rafusi

0

Reputacja

  1. OK. A co stanie się jak zaworek EGR będzie drożny? Czy wysterowanie bedzie inne? Bo żadnej dziury w dolocie nie ma.
  2. AHH, bądź AHU 90KM Dodam także ze zawór EGR podobno jest zaślepiony, co może dawać taki efekt na IMM. Jak robie BS 003 czy 004 test EGR u siebie w samochodzie przy pełnym otwarciu egr, IMM pokazyje prawidłową wartość 230mg, przy zamkniętym 420mg więc prawie dwa razy więcej. Więc to pewnie bedzie przyczyna tak wysokiej wartości (420-430mg) na postoju.
  3. Witam serdecznie! Mam prośbę w związku z brakiem doświadczenia w analizie logów. Jeśli w Passacie 90KM AHH maf wymagany na postoju, na wolnych obrotach jest 240-340mg a faktyczny wynosi 430 mg to co to może być? przepływka wymieniona dwa razy na oryginał z Boscha. Druga sprawa: Wartość wysterowania zaworka doładowania N75 jest stała! 34,7 dlaczego? zaworek podmieniany dwa razy na nowy orygoinał!!! Efektem tego wszystkiego jest błąd 00575 ciśnienie doładowania za małe. Co zresztą widać na obrazku. Ale co jest przyczyną takiego wysterowania? I dlaczego w całym zakresie przyspieszania jest taka sama pozycja?? 34,7 NIe mogę zrobić innych logów bo samochód nie jest moj i nie mam juz do niego dostępu.
  4. 003 gdzieś mi wsysło... Przepraszam za wprowadzenie w bład. Dorzuce jak bede miał czas. Okoliczności były takie, ze kilka dni temu jak to robiłem piździało u nas w Tychach niesamowicie. Wskaznik na desce pokazywał juz prawie 90 stopni a mogło byc zupełnie inaczej. czyli 77. Jak zacząłem cisnąć to chłodnica wychłodziła na tyle układ że nagle temp spadła, jednak... [termostat nie powinien byc otwarty i wychłodzic układu bo nie było temp potrzebnej do otwarcia termostatu a tym samym duży obieg miał byc zamknięty...] Najwidoczniej był otwarty, heheh na wysokich obrotach silnik dostał temp i momentalnie była juz wyższa [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2008, 08:33_________________________________________________Masakra... Znowu złapałem brak mocy, teraz jak się wkręca na 2500ob/min to ciągnie ale słabo tak jakby mu brakowało albo paliwa albo powietrza... Ja juz nie wiem co to moze być. Wymienić ten zaworek n75? dodam ze jak poruszałem przewodami podciśnieniowymi z zaworka regulującego ciśnienie otwarcia klapy w EGR i przewody z N75 to od 2000obr/min zaczęła się praca turbiny. Tak jakby wczesniej ani grama powietrza nie puszczał. Napiszcie czy ten MAF dobrze działa bo przy logowaniu dynamicznym pokazuje 1120 w danych momentach, tak ma być? a teoretycznie ma byc mniej... Chyba... NAjlepiej zrobie te wszystkie logi raz jeszcze i wrzuce, bo juz mnie to rozpier... ze żaden mechanik nie potrafi sobie z tym poradzić!!!
  5. Witam serdecznie! Chciałbym się dowiedzieć czy jestem w stanie sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa VAGIEM oczywiscie. Straciłem moc i mechanik powiedział że to wina pompy paliwa, jednej z dwóch ?? Kazał mi podjechać do serwisu ktory sie tym zajmuje i sprawdzić ciśnienie paliwa. A później wymieniać. Ale w serwisie przyjma mnie dopiero za 2 tygodnie... Wiec pomyslałem że moze jestem w stanie sprawdzić to sam! Jeśli ktoś wie jak to sprawdzić i czy jest taka opcja, prosze o zapodanie odpowiedzi. Jakie powinno byc ciśnienie paliwa???
  6. Może to zabrzmi smiesznie, ale podcisnienie rusza ta sztangą, jednak w niewielkim zakresie...
  7. Właśnie rzecz w tym ze katalizator czysty, turbinka też chodziła super, żadnego luzu na wirniku, tylko dzwignia od podcisnienia(grzyb) chodzi cięzko. Tak ma być? bo nikt nie odpowiedział na to pytanie. Sam el. który podnosi dzwignię zmiennej geometrii( zdemontowany ) chodzi cięzko, nie da sie poruszyc palcami, tylko trzeba sie masakrycznie nasiłować. Część turbiny po stronie wydechu jest czysta lekki nagar, ale to normalne. sama dzwignia ze zmiennej geometrii chodzi lekko, bez oporu. Dodam jeszcze ze ten grzyb podcisnieniowy chodzi tak jakby był zapieczony, jednak smarowanie, penetracja wnetrza nic nie dała. Tak jakby w srodku była sprężyna o sporym współczynniku utwardzenia... (zapieczenia) Czy mozna dokupic taka dzwignię gdzies? Ew. jaki bedzie koszt??? Ktoś taki el. demontował??? Jeśli tak to jak chodził, lekko czy ciężko??? proszę o odpowiedz, pozdrawiam!
  8. Taki przewodzik w oplocie stalowym jednym w zupełności wystarczy, moge wam zrobic w 5 min za 45zł, na metryce takiej jak tam jest 16x1,5 seria lekka. Zapraszam do Fluiconnecto w Tychach Tak na marginesie... Wyciagnąłem turbo i odziwo nie ukręciłem sruby. PANOWIE!!! Jednak powiedzcie mi czy po zdemontowaniu siłownika podciśnieniowego ta laga ma chodzić tak strasznie ciezko??? Ja bawiłem się całą turbiną, w srodku nie było żadnego syfu nagaru ani nic! KIerownice chodzą super lekko, jednak strasznie ciezko chodzi ta sztanga podciśnieniowa, tak ma być???? Poskładałem wszystko do kupy, i co się okazało nadal kapa... samochod ciągnie wolno i bez dynamiki. Tutaj log dynamiczny z mojego 131 konnego patataja... 1,9l R4 EDC G000SG 1467 Group A: '011 Engine speed Spec, intake press, TIME 2850-3150 2200-2400 MARKER STAMP /min mbar % 0,30 1176 1132,2 1053 21,1 0,65 1239 1683 1111,5 19,9 1,00 1260 1713,6 1193,4 22,3 1,35 1323 1764,6 1287 21,5 1,69 1407 1846,2 1427,4 19,9 2,03 1491 1938 1614,6 26,3 2,37 1596 2009,4 1825,2 36,3 2,70 1701 2121,6 2059,2 45,4 3,03 1827 2203,2 2281,5 55 3,35 1932 2254,2 2433,6 60,2 3,68 2058 2274,6 2468,7 62,2 4,01 2184 2305,2 2445,3 63,8 4,34 2310 2325,6 2386,8 63,8 4,67 2436 2335,8 2351,7 63,8 5,02 2541 2346 2351,7 64,9 5,36 2667 2346 2258,1 61,4 5,68 2793 2346 2269,8 63,8 6,02 2919 2346 2304,9 65,7 6,35 3024 2346 2328,3 67,3 6,70 3150 2346 2328,3 67,3 7,06 3255 2346 2316,6 66,5 7,42 3381 2346 2304,9 66,5 7,78 3486 2346 2304,9 65,7 8,12 3612 2346 2316,6 65,7 8,45 3696 2346 2316,6 65,3 8,78 3801 2346 2328,3 64,9 9,13 3885 2335,8 2340 66,1 9,47 3990 2315,4 2316,6 66,5 9,81 4074 2305,2 2304,9 66,1 10,0 4158 2284,8 2293,2 67,7 10,4 4242 1693,2 2269,8 91,2
  9. czyli juz uper... na szczescie pracuje w hydraulice i posiadam pierscienie zaciskowe w ofercie, bo wyczytałem ze to na pierścionach jest. Metryka ma to do siebie że da się zrobić nawet z kawałka rurki koncówke... wiec jak juz upierniczyłem ten przewodzik to bedzie się dało lekko go przyciąć i zainstalować na nowo Dzięki raz jeszcze!!!
  10. Witam! Jak odkręcić tą nakrętkę od turbiny widoczną na zdjęciu? Problem polega na tym ze zabrałem się za wymiane turbiny i nie moge odkręcic tej nakrętki z przewodu olejowego. Są dwie sruby jedna na gorze a druga na dole, przeciwnakrętka? Zacząłem kręcić tą nakrętką ale usłyszałem dziwne dzwięki i ten przewodzik jakby zaczął się skręcać. Nie chce tego urwać. Proszę o pomoc, wyjaśnienie.
  11. Dostaje takiej turbo dziury przy dodawaniu gazu. Wczesniej myślalem ze to wina czujnika temp cieczy chłodzącej ale chyba jednak nie... Jesli chodzi o kierownice w turbinie to strasznie ciężko chodzą, ręką nie da się ich praktycznie ruszyć (dzwignia). Logowałem samochod i wychodzi na doładowaniu ze jest ta dziura wlasnie pompuje od 1700obr/min dopiero przy 2tys dostaje malego kopa ale i tak na 2 biegu zbiera się fatalnie. Jak kiedyś zbierał się super, szybko wkręcal sie na obroty i w ogole to teraz masakra... nie wiem gdzie szukac przyczyny. Kierwonice, wiec czeka mnie rozbieranie turbo. Dam sobie rade. Ale jesli to nie turbo to co jeszcze moze być przyczyną??? gdzie szukać??? Męczy mnie ten temat juz od 2 miesiecy ze 131KM zrobio mi sie 101 KM... morderstwo dla mnie...
  12. Witam serdecznie! W dniu dzisiejszym moj samochod znowu przestał domagać... Turbinka chodzi jak chce, raz pompuje dobrze a raz źle. Postanowiłem sprawdzić podciśnienie jakie wychodzi do gruchy od dźwigni ze zmiennej geometrii łopatek. Tak więc, na wolnych obrotach podcisnienie wzrasta do -0,8 bara a po dodaniu gazu spada do -0,4 i jeszcze mniej... Czy to dobrzę? Czy źle? Bo na moja głowę to źle, bo jak cisnienie przy dodawaniu gazu spada to znaczy że grucha nie ruszy z miejsca tak jak trzeba i nie podniesie łopatek do odpowiedniej pozycji wiec mocy ubedzie...? Czy jak bo nie wiem... Co jest odpowiedzialne za wysterowanie odpowiedniego cisnienia dla turbiny??? Ten czarny el. zaworek? do ktorego idzie przewodzik podcisnieniowy? Prosze o odpowiedz, pozdrawiam!
  13. I tak na sam koniec wrzucam logi ze sprawnego furacza 011 dynamiczny i 003 i teraz jest doj... od 1500obr-min
  14. Dzięki Panowie, jesteście lepsi niż mechanicy warsztatowi Smieszne ale prawdziwe. Byc moze wiekszość z was to mechanicy, ale jak ja zajade do jakiegoś u mnie na Tychach to boki zrywać... TOTALNA NIEWIEDZA!!! Wymiana oleju to 50min - 80min stania... Bez jajec. Pozdrawiam!
  15. Witam raz jeszcze! Udało mi sie zrobic te logi na 004 i taki ejest efekt. 004 Statycznie: i Dynamiczne 004: Dzisiaj takze wymieniłem termostat i problemu z mułowatym samochodem nie ma. Spalanie się polepszyło, szybciej się wkręca i nie wyskakuje błąd czujnika cieczy chłodzącej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...