Skocz do zawartości

audik24

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O audik24

  1. Czujnik, nie oryiginał ale ponoć 100% zamiennik. Sprzedwca znajomy i raczej mu wierze ponieważ od lat u niego różne rzeczy kupuje. Sprawdzę jutro co się dzieje w 49 kanale, ale to chyba dziwne że w 51 temp. rosnie na zimnym motorze..?
  2. Witam, Mój problem związany jest z nieprawidłowym wskazaniem temp. płynu chłodzącego silnik. Wskaźnik na desce pokazuje rózne wartości, na zimnym silniku po włączeniu stacyjki ok. 75 st. C ale po uruchomieniu silnika potrafi po kilku minutach pokazać 110 a czasem nawet więcej ( włącznie z alarmem). Co ciekawe alarm trwa kilkadziesiąt sekund i potem wskazówka wraca na 80-90 st. C. W takich wypadkach na rozgrzanym silniku sprawdzałem na klimatroniku, ten pokazywał w 51 kanale 90 st... Dziś odkryłem że na zimnym silniku klimatronik też "kłamie" ponieważ rusza od temp. zewnętrznej, dziś było to 17 st. C ale temperatura systematycznie rośnie ( silnik po nocy, zimny oczywiście). Mniej więcej 1 st. C co kilkanascie sekund i tak az do 90 st., po czym na 90-tce staje... Oczywiście kilka tygodni temu jak zaczął pozywać głupoty wskaźnik na desce byłem u mechanika i ten "stwierdził" czujnik, wymieniłem na nowy. Problem jednak pozostał. Oczywiście sprawdziłem wtyczkę przy czujniku ( 4- pinowy), jest sucha i "ładnie" wygląda. Zmierzyłem napięcia na wtyczce wzgl. masy, Na jednym z pinów ok. 5V, na drugim niecałe 4V. Proszę o pomoc, może ktoś z Was miał taki lub podobny prolem Pozdrawiam forumowiczów.
  3. Pełne logi zrobię, choc raczej dopiero za kilka dni. Kolega ma interfejs Viaken-a ale Vag-Cooma 409.1 tylko wesrsji demo, wczoraj pojeździlismy troche z laptopem i zapiętym vagiem. Obaj jestesmy elektronikami więc nasza niewiedza natemat silników tdi jest duża ale podstawowy wniosek jaki mam po tych "testach" to bardzo mały parametr w grupie 8 -" ograniczenie dawki paliwa na podstawie masy zasysanego paliwa". Ten parametr nie przekracza 30 a obserwowaliśmy go kilkakrotnie jadac na 3 biegu ( temp. silnika 82 st.) z gazem wcisniętym w podłogę od 3000 rpm. parametry 2 i 3 z tej grupy w oklicy 50 w czasie tego testu. W tym samym czasie w grupie 10 parametr 3 ( cisnienie doładowania) mieścił się w przedziale 2050 - 2150 mbar. Moje pytanie do speców, czy na tej podstawie mozna podejrzewać że przepływomierz powietrza jest "skonany"? Po odopięciu wtyczki przepływomierza powietrza oczywiście wyskakuje błąd. W moim AJM jest to Bosch 0281002461.[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2008, 08:44_________________________________________________Witam Wszystkich. Przepływomierz powietrza już wymieniony i fura odzyskała utracone "kuce". Oryginał Bosch, " jedyne" 300 zeta...
  4. Swoją pierwszą A4 kupiłem kilka tygodni temu, niby jeździ ale wydaje mi się że 116 kucyków to nie mam. Zapala bez problemu nie kopci, byłem na vagowaniu, za pierwszym razem błąd czujnika temp płynu, po skasowaniu i ponownym vagowaniu po kilku dniach " czysto"...żadnych błędów. Mechanik który oglądał moje autko i podpinał pod vaga zasugerował że to może być zatkany katalizator. Byłem u tłumikarza ale pooglądał, pomacał i stwierdził że wydech ma "zdrowy" i szkoda ciąć katalizator. Wymieniłem oczywiście wszystkie filtry ( KNECHT), czyściłem przepływkę. To co mnie zastanawia to zaolejony EGR, czy on może być przyczyną braku pełnej mocy? Jak pisałem wcześniej efekt szczególnie mocno odczuwalny gdy silnik jest ciepły a obroty powyżej 2800...a i jeszcze jedno:turbo mechanik ocenił na sprawne, sztangę sam obserwowałem i wygląda że działa jak trzeba. Wiem że tematyka spadku mocy jest szeroko opisywana, czytałem chyba wszystkie posty ale jakoś nic nie pasuje do mojego AJM-a. Może macie jakies swoje doświadczenia, pomysły na rozwiązanie problemu ? Pozdrawiam wszystkich fanów AUDI
  5. Witam wszystkich fanów marki Audi. :>
×
×
  • Dodaj nową pozycję...