Dzień dobry. Jestem nowym użytkownikiem serwisu i proszę o Waszą opinię w kwestii przypadłości mojego auta.
Audi A4 B7 2.0 TDI BRE z przebiegiem 230000 km po dużym remoncie: wymiana pierścieni, szlifowanie głowicy i zaworów, uszczelniacze,, wymiana sprzęgła, koła dwumasowego, wymiana paska rozrządu, sprawdzenie i wyważenie turbo, regeneracja pompy oleju i wymiana pękniętej chłodnicy spalin.
Po odbiorze od mechanika silnik wpadał w wibracje powodując drżenie całej budy, poza powyższymi miałem ważenie zaniżonego spalania.
Po tygodniu wibracje nieco się uspokoiły ale nadal występowały - zwłaszcza powyżej 3000 obr.
Wrażenie z jazdy - jakby mocy brakowało, silne drgania na kierownicy przy wysokich obrotach i tępa praca silnika.
Po sprawdzeniu kąta synchronizacji okazało się że jest -2.0 czasami -2.5.
Poprosiłem o skorygowanie na 0 i nastąpiła zdecydowana poprawa w elastyczności silnika i zdecydowane zmniejszenie wibracji ale rano pojawił się problem z rozruchem na zimnym silniku.
Trzeba nim 2, 3 razy zakręcić żeby odpalił.
Nadal są małe wibracje ale nie jestem pewien czy rozrząd jest dobrze ustawiony, szczególnie na wydechu.
Mechanik niestety nie dysponuje VCDS-em więc pożyczyłem od znajomego kabelek i zrobiłem logi.
Załączam logi, niestety nie miałem nikogo do pomocy więc mogą być zrobione do końca poprawnie.
Dynamiczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_92wfu.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_ht8bfSi.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_QFk18z.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0p37VO.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_Y5FcK.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_mcF2z0.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_74oSF.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_4B9BT.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6m3JR2.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_4X99OZ.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_78sKf7F.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_Le5rTY.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_yt0V0.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_362jC.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_lc3YFpp.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_b62XGN.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_dCQi6m4.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bCn91.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_kTl5Lt1.html
Statyczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_92wfu.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_ht8bfSi.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_QFk18z.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0p37VO.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_Y5FcK.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_mcF2z0.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_74oSF.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_4B9BT.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6m3JR2.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_4X99OZ.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_78sKf7F.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_Le5rTY.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_yt0V0.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_362jC.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_lc3YFpp.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_b62XGN.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_dCQi6m4.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bCn91.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_kTl5Lt1.html
Proszę o poradę na co zwrócić uwagę mechanikowi.
Jakie mogą być przyczyny niedomagania porannego rozruchu i wibracji?