Skocz do zawartości

kadopl

Pasjonat
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kadopl

Osiągnięcia kadopl

0

Reputacja

  1. to moja...;( gość mi puknął a jego firma nie chce wypłacić odszkodowania, sprawa w sądzie...
  2. z wgniecionymi drzwiami to ja wstyd tak jezdzic ale gosc we mnie wjechal i mam problemy z odzyskaniem odszkodowania ;/ bede tak jeszcze straszyl tym bokiem az wygram w sądzie ..
  3. Witam, u mnie też okazało się że padł jednocześnie czujnik stop i sprzęgła - niestety dopiero w ASO byli w stanie to zdiagnozować bo VAG pokazywał ze jest ok. 200 w plecy ale przynajmniej działa
  4. Witam, czy posiada ktoś może instrukcje ja zdjac tylny zderzak ? Nie chce niczego połamać - a wiem że trzeba zdemontować boczki tapicerki bagażnika.... znalazlem taka instrukcje : Schemat demontażu tylnego zderzaka Audi A4 B6 - Audi Forum - AudiTIMES.PL ale tam nie ma opisu jak zdjąć te boczki ... no i to dotyczy B6 - nie wiem czy w B7 będzie identycznie... pozdrawiam Wojtek
  5. Hmm... uszczelniacze miałem wymienione ok 30 tys km temu - przy okazji UPG... ale właściwie to może być to.. nie wiadomo jakie mechanik ktory robił tam wstawił. Tak mi wlaśnie ktoś mówił ze jak sie da byle co to one po jakimś czasie twardnieja . Tylko czy jest sens ryzykować grzebanie w głowicy dla tego dymka.. dasz mechanikowi to jedno naprawi drugie spier***. ;/
  6. Pytałem sie 4 mechaników i wszyscy mi powiedzieli ze jak nie ma innych objawow ze cos jest uszkodzone - typu pozera olej, nie ma mocy, duzo palii itp to zeby tego nie ruszac bo mozna wydac mnostwo pieniedzy a przyczyna moze nie zniknac... zamierzam tylko sprawdzic swiece przed zimą oraz może wyczyszcze dolot i egr.. też mi mówiono o uszczelniaczach ale uszkodzone powoduja przydymianie w czasie jazdy.... a tego u mnie nie zauważyłem. Podobno przyczyn moze byc wiele i różne a zdiagnozowanie trudne ;/ jak sie czegoś dowiem to dam znać.
  7. No to jak masz wyciek to jest szansa ze to nie uszczelka pod glowica. Ja mialem pod zbiornikiem wyrownawczym wiecznie mokro a jak plyn odparowal to wyglądało jak posypane solą - musialem w koncu myc silnik. Zreszta łatwo ocenic czy wybija przez zbiornik - po jeździe otworz maske i poszukaj palcem pod zbiorniczkiem otworu - u mnie bylo tam mokro przed wymiana tej uszczelki - teraz jest sucho.
  8. kolego w roznych samochodach termostat jest w roznych miejscach, u mnie - slinik BKE jest z na dole z boku bloku silnika przy pompie wody ale zeby go wyjac to jest troche zabawy i ja tego sam nie robilem . weze tez nie beda spuchniete - bo masz zaworek w zbiorniku - jak za duze cisnienie to bedzie puszczal tamtedy - razem z plynem... waz bedzie taki ze ciezko bedzie w 2 palcach go scisnac tak zeby dotknely sie jego scianki - jak nie ma cisnienia jest on wiotki, jak jest napompowany powietrzem to jest twardszy ale nie tak ze puchnie, jak jest gorocy to tez troche twardnieje - jest cisnienie od temp . co wahania temp - u mnie nie ma - wskazowka stoi jak nie powiem co i tylko w zimie czasem spadnie . jest to jakos stabilizowane przez komp ze jak osiagnie juz te 85 stopni - to wtedy sie nie rusza tylko pokazuje 90 .. tak czytalem na tym forum. wiec moja rada jesty taka - zrob ten test na CO2 w plynie bo zaden termostat czy czujnik nie powoduje wywalania wody przez zaworek. poniezej pogladowy obrazek, nie jest to taki silnik jak u mnie ale jest podobnie . <br /><br />
  9. bledu termostatu nie wykryjesz na kompie - po prostu auto bedzie sie dlugo nagrzewac jak jest otwarty albo szybko przegrzewac jak jest zamkniety. moze miec tez walniety czujnik, lub wskaznik na desce. termostat mozna sprawdzic tak: - zostaw silnik na chodzie i czekaj az sie wlaczy wentylator chlodnicy - tylko wylacz wszystkie klimy itp wczesniej. W momencie wlaczania sie wentylatora otwiera sie termostat i przez chlodnice zaczyna plynac cieply plyn - wiec obydwa weze beda wtedy cieple (po chwili) . Jak masz zakmniety termostat to gorny waz bedzie zimny a dolny goracy - jak go nie mozesz znalezc to kolo aku masz przewody do nagrzewnicy - nagrzewnica jest podpieta do malego obiegu wiec one sa szybko gorace. Sprobuj zrobic ten test jeszcze z jazdy - nie wiem czy na postoju jest odpowiednie cisnienie zeby spaliny przedostaly sie do uk. chlodzenia. A najlepiej pojedz na test CO2 w ukladzie - kosztuje ok 70 zeta (w krk) a zaoszczedzisz czasu na diagnoze. Nie jest wiele zakladow ktore to robia - ja robilem w serwisie Gladysek w Krk no i wyszlo ze lipa.
  10. ja tez mam jakis pieprz w zbiorniczku - tylko ze on nie plywa. moze to jakis syf ktory sie tam nagromadzil juz po wymianie tej uszczelki.. moze te gumowe weze z wiekiem sie krusza i z nich ten osad. nie wnikam. 300 tys fiu - a co ma jeszcze ori ten samochod ? moj ma 250 i juz pare rzeczy musialem robic.. tzn 250 na liczniku, ch wie ile na prawde ale wierze ze tyle pzdr
  11. Mozesz sprobowac zrobic to na jalowym, odpal niech pochodzi pare minut (juz z zamknietym korkiem), przegazuj pare razy tak do 3000 jak sie troche nagrzeje , zgas i otworz korek - jesli syknie lub zabulgocze to znaczy ze dmucha z cylindra do ukladu chlodzenia i nie ma zmiluj - uszczelka do roboty. Wiadomo ze jak sie plyn nagrzeje tych 90 stopni moze syknac bo robi sie cisnienie w ukladzie - ale po ostygnieciu ono sie wyrownuje. Jak syknie przy zimnym plynie to wiadomo ... Ja mialem tak ze nawet rano jak sprawdzalem to syczalo - uklad byl napompowany po nocy stania. Masz w zbiorniku osad czy tluste plamy na powierzchni ? Ja na przyklad mialem plyn czysty i piekny a uszczelka padnieta, oleju tez nie przybywalo i zadnych majonezow nie bylo. Po prostu zauwazylem ze po jakims czasie jazdy nie lecialo gorace powietrze tylko letnie z nawiewu, czasem na postoju jak przygazowalem to slyszalem jakby sie woda przelewala no i wywallao plyn tak ze byl ciagle poniezej minimum.
  12. uszczelniacze zaworowe byly wymienione ok 30 tys km temu - przy okazji wymiany uszczelki pod glowica... tylko nie wiem na jakie ... tak ze istnieje mozliwosc ze sie zuzyly.. a olej jaki leje to motul specific 5w-30 z norma 507 , przedtem lalem castrola i bral podobnie. zreszta ten 1L na 10 tys bierze juz od ok 100 tys - tyle nim przejezdzilem. Co do paliwa - ostatnio lalem Statoil ten wzbogacony, zawsze tankuje na Statoil, BP, Shell ew Orlen nigdy w zadnych Nesteach wiec paliwo chyba odpada ... chociaz nigdy nie wiadomo. pzdr wojtek
  13. Zeby wyeliminowac UPG zrob test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia - niektore stacje maja sprzet do tego. Temperatura powinna stac na 90 stopni po rozgrzaniu i ani drgnac - chyba ze bardzo grzejesz w kabinie podczas mrozu to ewentualnie wtedy albo jak przegrzejesz silnik to moze wzrosnac.. Jesli wskazowka sie rusza to znaczy ze czujnik nie jest zanurzony w plynie albo uszkodzony. Ja mialem ciagle u siebie objawy niedogrzania, wymnienialem 2 razy termostat i raz czujnik i okazalo sie uklad sie zapowietrzal i wywalallo plyn przez zaworek w zbiorniczku - pod spodem. Niestety skonczylo sie na wymianie uszczelki. Do AudiA4-SG Przeciazanie motoru nie ma tu nic do rzeczy - dmucha z cylindra do ukladu chlodzenia nawet przy niskich obrotach. Najprosciej zrob tak - odkrec korek w zbiorniczku zeby zeszlo powietrze, zakrec, przejedz sie np 2 km bez - najlepiej na niezagrzanym silniku - zatrzymaj sie i otworz wlew - tylko nie za szybko - ja zabulgocze albo sie zacznie wylewac albo syczec znaczy ze uklad zapowietrzony czyli 99% UPG. I na koniec moja rada dla tych co beda u siebie robic uszczelke pod glowica - sami kupcie szpilki, podkladki pod wtryski i uszczelniacze zaworowe i sama uszczelke (w ASO) i najlepiej wezcie sobie dzien urlopu zeby pilnowac mechanika.. ja tego nie zrobilem i to sie niestety msci. ;/
  14. Witam, Wydaje mi sie ze ten dymek widywalem juz wczesniej jednak teraz od kiedy zwracam na to uwage widze go chyba zawsze jak odpalam na zimnym. Zuzycie oleju jest 1L/10kkm, plynu nie ubywa - robilem uszczelke pod glowica jakies 30 tys km temu. I czy w ogole sie tym przejmowac. Sprawdzalem na VAGu wtryski, korekcje sa w normie tak od -0.17 do 0.28, bledow zapisanych brak, spalanie ok, nie dymi w czasie jazdy. Czy ktos moze mi podpowidziec od czego zaczac poszukiwania ? pozdrawiam Wojtek
  15. Tak jest , chociaz obecnie jest bialy od soli...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...