Skocz do zawartości

robo28

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O robo28

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia robo28

0

Reputacja

  1. Witam ponownie Podsumowując informacje na temat wymiany na manual jakie udało mi się do tej pory zebrać: - wymienić należe zestaw części jak opisany na początku - należy usunąć mechanizm uniemożliwjający wyciagnięcie kluczyka - należy usunąć przekażnik 13 i wstawić zworkę - nalezy usunąć sterownik skrzyni - podpiąć światła wstecznego - przekodować silnik na manual Pytania pozostające bez odpowiedzi: - Czy aktualną skrzynię DMU można zastąpić dowolną z wymienionych (CPD, DHM, DHZ, DDU, DDB, DWA, DWH) - Co z dwumasem i czy można zastosować sprzęgło jednomasowe Dodatkową watpliwość zasiał mi elektryk który miał by zrobić przekodowanie silnika i inne prace elektryczne. Mówi on że ofszem wystarzy przekodować sterownik na manual ale robi się to tylko w nowszych silnikach. Tutaj komputer podobno oparty jest na "romach" i wymaga to zmian w programie. (podobno robił już teke żeczy). Za całośc liczy sobie ok 400zł ale nie wiem czy ma racje. Poniżej zamieszczam sposub kodowania jaki należy ustawić vag-iem (z forum pasata) pierwsze dwie ??xxx oznaczaja miejsce przeznaczenia 02 poza unia europejską 04 w uni 06 usa 08 chiny 25 japonia kolejna xx?xx rodzaj napędu 1 przód 2 4x4 dalej to co nas interesuje xxx?x 0 manual 5 biegów 1 manual 6 biegów 3 automat 5 automat 6 automat i w koncu xxxx? rodzaj nadwozia 1 A4, passat 2 A6 Kodowanie w barmce CAN zmienione na 00001 w dół (z 00005 na 00004) dzięki czemu licznik nie wywala błedu komunikacji ze skrzynią i z FIS zniknęła kreska która odzielała wyświetlanie biegów Niestety wszystkie te informacje pochodzą od osób które robiły taką wymianę w 1,9 tdi (Jeśli w 1,9 można przekodować to czemu nie w 1,8) Jeśli ktoś zna brakujące odpowiedzi, lub robił taką wymianę w 1,8 to bardzo bym prosił o informacje. Napewno pomogło by to wielu osobą stojącym przed podobnym wyborem.
  2. A co ma do tego stacyjka? Na czym polega przekodowanie sterownika? Czy jest to tylko zmiana jakiegoś perametry po podpięciu się do kompa czy wymiana programu?
  3. Dobry warsztat w którym byłem wycenił robocizne na 1500PLN + koszt części który okaże się dopiero po zdjęciu skrzyni. A więc cała naprawa będzie kosztowałe pomiędzy 2500 a 3500 chyba żę okaże się że padło coś droższego np. płyta zaworowa koszt ok. 2800. Więc na razie sprawdzam inne możliwości. Koszt wymiany na manual to: komplet urzywanych części ok. 900PLN + sprzęgło nowe ok. 500PLN + robocizana ok 900PLN co razem daje ok 2300PLN także na starcie wychodzi trochę taniej. Nie wiem tylko czy po przekładce na manual nie będzie głupiał sterownik silnika bo z tego co wiem jest spięty z sterownikiem automatu i tu moą pojawić się komplikacje.
  4. Jeśli chodzi o automaty to czy skrzynie DMU (montowana w 98r) można zastąpi np. skrzynią CUW (montowana w 95r) bez żadnych zmian w elektronice (sterowanie silnika, skrzyni)? czy po takiej zmianie będzie to pracowało własciwie? Bo mechanicznie to powinno jedno do drugiego pasowac. Natomiast jesli chodzi o manual to czy mogę założyc każdą z wymienionych, a jesli tak to czym one się różnią?
  5. A co z elektroniką silnika? Czy wymiana na manual wymaga jakiś modyfikacji w sterowaniu silnikiem? Czy znacie ewentualnie jakiś warsztat w okolicy Oławy/Wrocławia który by się podjoł takiej wymiany? I jeszcze jedno jak bym wymieniał na manual to chciał bym założy nowy komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) i w sklepie zapytali mnie czy koło jedno czy dwumasowe. Myślałem, że dwumasowe to tylko disel? A jeśli z tym silnikiem jest dwumas to czy można go zastąpic (róznica w cenie jest ogromna)? W sklepie oferowali mi zamiennik luk na koło jednomasowe.
  6. Witam Mam A4 B5 z 98r z silnikiem 1,8 125KM ADR z automatyczną skrzynią 4 biegową oznaczoną DMU. Skrzynia uległa uszkodzeniu i jestem na etapie oceny kosztów naprawy ewentualnej wymiany na inny automat lub manual. I tu mam pytanie. Czy mogę moją skrzynię zastąpić innym automatem. Wiem że w starszych rocznikach z tym samym silnikiem były montowane automaty o innym oznaczeniu. Czy takie skrzynie będą pasowały (mogę coś takiego kupić za niewielkie pieniądze ok 1/3 ceny skrzyni DMU)? Głównie chodzi o elektronikę/sterowanie skrzyni. Jeśli tak to jakimi automatami można zastąpić skrzynię DMU. Druga sprawa, jeśli chciał bym zamienić obecną skrzynię na manualną to jaka skrzynia była łączona z silnikiem ADR. Jaki będzie mniej więcej koszt takiej wymiany w warsztacie (robocizna) Na forum znalazłem opis takiej wymiany, ale w silniku 1,9tdi, czy w przypadku 1,8 benzyna będzie wyglądało to podobnie? Czy lista części jakie muszę kupić do wymiany na manual jest kompletna: - skrzynia man. - wysprzęglik - sprzęgło komplet. - kaseta zmiany biegów z drążkami - pedały z mocowaniem i pompką (hamulec, sprzęgło) - wężyk od pompki do wysprzęglika - półosie 2szt. - sanki pod manual - łapy Czy można zastosować te części z anglika? Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi wymianami w silniku benz. 1,8 to proszę o pomoc.
  7. czy ten "wysprzęglik" występuje tylko w manualnej czy w automacie też jest, a jak jest to gdzie?
  8. Przed opisanymi wcześniej wyciekami oleju żaden z tych objawów (poza trzemaniem zimnego silnika do ok. 3000 obr/min) u mnie nie występował nawet po dwuch pierwszych wyciekach wszystko było ok, więc taki stan napewno nie jest normalny, kwestja tylko jaka jest tego przyczyna?
  9. Witam ponownie Wygląda na to że problem z wyciekami oleju przez chłodnice zażegnany, od ostatniej naprawy przejechałem ok 2000km i nic się nie leje. I wszystko było by super gdyby nie nowe problemy które się pojawiły, a mianowicie: 1. Przy bardziej dynamicznej jeżdzie przeciąga załączenie biegu tzn. objawia się to tak jakby w manualu wysprzęglił rosną obroty i dopiero po chwili wbija bieg. Dzieje się to szczególnie przy zmianie 1-2, 2-3 czasem 3-4. Przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu problem nie występuje albo jest nie zauważalny. 2. Przy gwałtownym przyspieszaniu np. podczas manewru przyspiesznia jadąc na 4-biegu występuje coś takiego jakby na chwilę skrzynia została wysprzęglona. Następuję nagły wzrost obrotów silnika bez odczuwalnej zmiany prędkości jazdy. Sytuacja taka trwa ok 1s (może mniej) następnie jest szarpnięcie i samochód zaczyna przyspieszać. 3. Na zimnym silniku (rano gdy wyjeżdżam do pracy )przetrzymuje mi skrzynie na niższych biegach do osiągnięcia wyższych obrotów (ok 3000) sytuacja taka była już wcześniej i podobno jest to norma, ale teraz na niższych biegach, szczególnie na 2 słychać dziwny dżwięk, jakby pisk, coś tak jakby tarcze sprzągła ślizgały się po sobie. Objaw zupełnie ustępuje po rozgrzaniu samochodu tzn po ok. 5-10km. Jak myślicie czy mogą to być objawy zbyt niskiego poziomu oleju w skrzyni (ostatnią naprawę mechanik robił na własny koszt, więc może chciał zaoszczędzić i nie dolał do właściwego poziomu), czy jednak będzie to objaw awari skrzyni i bez kosztownych napraw się nie obędzie. W tym modelu nie ma bagnetu żeby sprawdzić poziom oleju a w miejscowości w której mieszkam jest tylko jeden mechanik który zajmuje się automatami, a to on robił mi opisane wcześiej wymiany uszczelek wiec jest trochę mało wiarygodny. Czy ktoś wie jakie będą objawy zbyt niskiego poziomu oleju?
  10. Dzięki za info Ostatni mechanik w ramach gwarancji na usługę wymienił jeszcze raz (albo dopiero teraz) oring na przewodzie wyjściowym i uzupełnł olej.Oczywiście mówi że zakładał oryginał. Na razie jest ok. Przejechałem ok.350km i nic się nie dzieje. Po około 200km podpinałem się pod kompa i żadnych błędów nie było. Mam nadzieję że już po problemie, ale nie mówię hop bo poprzednim razem przejechałem też ok400km i dopiero wtedy się polało. Ps. Umnie nie ma zapinek, przewody są wprowadzane do otworu w chłodnicy i przykręcane śrubą.
  11. Witam Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają i nie wiem co robić. Mój samochód to A4 98r 1,8 benzyna +lpg silnik ADR z automatyczną 4-biegową skrzynią biegów. Problem pojawił się po wymianie chłodnicy, ale od początku. W styczniu pojechałem do warsztatu wymienić pasek rozrządu (komplet) i poprosiłem mechanika o sprawdzenie układu chłodzenia bo były wycieki. Mechanik (nazwijmy go Mechanik 1) zdiagnozował, że uszkodzona jest chłodnica i konieczna jest jej wymiana. Zgodziłem się ponieważ koszt nie był wysoki bo mechanik zaproponował zamiennik a nie oryginalną chłodnicę. I tu zaczęły się schody, na początku przywieźli chłodnicę do manuala a nie automatu więc czekałem na wymianę. Następnie ta chłodnicę co przywieźli była uszkodzona więc czekałem aż przywiozą następną. Po odczekaniu swojego nareszcie zamontowali ją i mogłem cieszyć się autem niestety niezbyt długo po po ok 2 tyg. okazało się że i z tej chłodnicy cieknie, okazała się pęknięta. Więc w ramach reklamacji wymieniłem ją na nową. Po tej wymianie i przejechaniu ok 60 km auto zaczęło się "ślizgać" jakbym jechał po lodzie (tzn. dodawał gazu, a koła kręciły się w miejscu) jak się okazało wyciekł olej ze skrzyni biegów przez pęknięty oring na uszczelnieniu przewodu wchodzącego do chłodnicy. Udało mi się dopchać auto do najbliższego warsztatu i mechanik (mechanik 2), który to obejrzał stwierdził, że oringi nie były wymienione podczas wymiany chłodnicy, są stare i dlatego jeden pękł (mechanik 1 który wymieniał chłodnicę zarzekał się że wymienił uszczelki, a nawet dał solidniejsze bo grubsze). Powiedział że wymieni stare uszczelki (2 szt. na przewodzie doprowadzającym olej i wychodzącym z chłodnicy) zaleje skrzynie olejem i powinno być wszystko ok. No i było, ale tylko przez ok.120km i sytuacja powtórzyła się. Znowu pękł oring na wężu doprowadzającym olej do chłodnicy. Tym razem nie obyło się bez lawety. Zaholowałem samochód do warsztatu, który specjalizuje się w naprawie automatów i tam mechanik (Mechanik 3) po podłączeni pod komputer i obejrzeniu auta stwierdził że jest to częsty błąd mechaników, że zakładają nie właściwe uszczelki a te które zostały założone są za grube i pękają podczas montażu (Mechanik 1 mówił prawdę wymienił uszczelki na grubsze, a Mechanik 2 założył takie jak jego poprzednik). Powiedział że wymieni uszczelki na właściwe zaleje olej i sprawdzi samochód, ale prawdopodobnie będzie jeszcze do remontu sama skrzynia bo komputer pokazuje awarię mechaniczną przekładni hydrokinetycznej. Jednak po założeniu nowych uszczelek i zlaniu nowym olejem błąd z komputera znikł, a skrzynia pracowała bez zarzutu więc powiedział, że mi się udało. Niestety znowu radość nie trwała długo po przejechaniu ok.400km znowu nastąpił wyciek oleju, a samochód został unieruchomiony i znów nie obyło się bez lawety. Tym razem wyciek nastąpił na połączeniu chłodnicy z wężem wychodzącym z chłodnicy, wejściowy jest suchy. Na komputerze znowu jest błąd awarii przekładni hydrokinetycznej. Czy to jest znowu błąd mechanika który zajął się tylko wężem wejściowym, a wyjściowy zostawił po staremu, czy wyciek może mieć jakąś inną przyczynę. Mechanik broni się, że to na pewno jest awaria skrzyni dlatego rośnie zbyt wysokie ciśnienie i wyrzuca oring. Bo on wymienił obydwa i założył je na pewno dobrze. Ale czemu stało się to na przewodzie wyjściowym przecież na wejściu do chłodnicy ciśnienie jest na pewno większe. Poza tym czemu po uzupełnieniu stanu oleju błąd z komputera znika. Czy ktoś z was miał już podobną sytuację lub naprawiał samochód z podobnymi objawami. Nie wiem już co sądzić niby moim zdaniem objawy wskazują na błędy mechaników ale z drugiej strony aż 3 wyłożyło by się na tym samym. Proszę o pomoc.
  12. Witam wszystkich ponownie teraz to ja już całkiem zgłupiałem tyle opinii na temat wymiany ile osób odpowiedziało. Moją wątpliwość wzbudza fakt, że w książce H.R Etzold "AUDI A4 i A4 AVANT Sam naprawiam samochód" Wyd. WKŁ Warszawa tłumaczenie z języka niemieckiego opisującej modele z okresu XI 1994 do X 2000 i Avant I 1996 do IX 2001 jest napisane w dziale czynności obsługowe (jeśli ktoś ma to str. 328) " Co 60 000 km .... -Automatyczna skrzynka przekładniowa 4-biegowa:wymienić olej ATF (w automatycznej skrzynce 5-biegowej nie jest potrzebna wymiana oleju). ...." Dlatego nie wiem co robić bo wydaje mi się że ta książka to wiarygodne źródło. Podłączając od razu pod temat pozostałe wymiany takie jak olej w silniku i pasek rozrządu to też to jakoś dziwnie wygląda ponieważ w tej samej książce pisze żeby: - pasek rozrządu wymieniać co 120 000 km a mechanicy mówią żeby wymieniać co 60 000 (tutaj w sumie rozumiem bo nie montuje się przeważnie oryginałów) - olej silnikowy co 15 000 km a u mechaników jest to 10 000 km Czy warsztaty samochodowe nie zaniżają tych przebiegów specjalnie żeby wyciągnąć kasiorę?
  13. Witam Mam pytaniem wie może ktoś z was jak często należy wymieniać olej w skrzyni biegów. W moim przypadku jest to standardowa cztero biegowa skrzynia automatyczna(oznaczenia nie pamiętam) z tego co znalazłem w książce serwisowej to robi się to co 60 tysięcy kilometrów, ale wymieniałem dzisiaj olej i mechanik powiedział że należy wymieniać co 30 tysięcy, a że mój był już mocno zużyty to mam następną wymianę zrobić po przejechaniu 10 tys. I jeszcze jedno czy zna ktoś z was serwis ŁOBODA pod Wrocławiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...