
igor24
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O igor24

-
Fakt kupiłem taką przepustnicę, chodziła super 9 miesięcy i padła. Musiałem załatwić kolejną, ale tym razem już oryginalną lecz używaną. Jeśli chodzi o nieszczelność w dolocie to raczej nic takiego nie widzę, a może nie wiem gdzie dokładnie szukać. Czy może mieć wpływ przepływomierz? sam już nie wiem. dziwi mnie, że tylko jak samochód dostaje "na obrotach" to zacinają się na ok. 1200, a jak jeżdżę delikatnie jest ok. Pomocy!!!
-
Witam. Mam A4 1.6 ADP z 1996 roku. Ostatnio wymieniałem przepustnicę bo padła i po naprawie było wsyzstko ok. Obecnie mam dziwny problem. Chodzi o to, że jak ostro jadę (znaczy wysoki obroty ) to potem wolne obroty nie spadają do 900 tylko n. 1200 lub 1300. Jeśli chwilę potem przejadę spokojnie to wszystko wraca do normy. A więc muszę jeździć dość spokojnie, aby nie podbijało obrotów. One wogólne nie falują tylko zawisają. Wystarczy uspokoić silnik i wszystko wraca do normy. Chcę nadmienić, iż nie ma błędów, przepustnica wymieniona przez fachowca z adaptacją itp. Ja skłaniam się ku awarii przepływomierza, ale co Wy na to. Proszę o pomoc.
-
[B5 1.6 ADP] Nie mogę wyeliminować falowania obrotów !
igor24 odpowiedział(a) na igor24 temat w Audi A4 B5
Po waszych odpowiedziach co mi przychodzi do głowy to to,że mam pociśnienie w zbiorniku paliwa - słyszę to czasami po odkręceniu karka i przy tym jest takie małe coś pod maską obok obudowu filtra paliwa - słychać jak tam coś bulgocze - co to może być? Co do katalizatora to być może też. Ciekawe jakie są objawy walniętego katalizatora. Jak go dokładnie sprawdzić? Dzięki za podpowiedzi i proszę o więcej - wszysto co się da to sprawdzę. Jeśli chodzi o pytanie odnośnie wymienionej przeze mnie przepustnicy to kupiłem nową z gwarancją na Allegro (odpowiedni numer) i nic ! Adaptacja oczywiście była. Przepływomierz pochodził z drugiego sprawnego auta - moje chodziło nieco,ale bez efektu po wymianie. Sondy lambda nie podmieniałem. Elektryk mierzył coś, robił ustawienia sondy komputerem i powiedział, że jest ok. Nurtuje mnie to, że największe efekty pojawiają się, gdy silnik łapie temperaturę. Gdy jest zimny lub mało nagrzany to obroty są wyżesz niż powinnu, ale nie falują. Pozdrawiam -
Kupiłem A4 1.6 r.96/97, która przyjechała z Niemiec. Wszystko z nią jest ok poza jedną rzeczą. Jeśli autko jest zimne obroty są na poziomie 1200. W trakcie przyrostu temperatury spadają do 1000 (nigdy poniżej), a jak tylko się nagrzeje to obroty na biegu jałowym stoją na 1500 lub falują i to dość rytmicznie od 1000 do 1500. Auto ma wymienione filtry, oleje. Przebieg to 160 tys. km. Gdyby nie ten mankament to byłoby super............Teraz wymieniłem nawet przepustnicę na nową, czujnik temperatury i dalej to samo. Adaptacja przepustnicy bez problemów.Mechanicy rozkładają ręce. Komputer nie wykazuje błędów tylko czasami wywala błąd czujnika przepustnicy. Podmieniany był nawet przepływomierz i to samo. Sonda lambda podobno też jest ok. Przez to i pali strasznie dużo przez to falowania. W mieście jest to nie do zniesienia. Co może być przyczyna takiego stanu rzeczy ??? Poradźcie jeszcze coś. Może to coś z elektroniką bądź też podciśnieniami, gdzie szukać przyczyny ? Pozdrawiam.
-
A jak się miała uszkodzona sonda lambda do ewentualnego falowania obrotów. Jeśli falowały to jak to dokładnie wyglądało .
-
Jakie miałeś objawy uszkodzonej sondy lambda, jak to zdiagnozowałeś ?
-
jak technicznie przeczyścić tę rurkę i gdzie ona dokładnie się znajduje?
-
Szogun0 byłbym wdzięczny za rozjaśnienie jeśli chodzi o techniczną sprawę sprawdzenia wadliwości przepływomierza i przepustnicy. Zauważyłem ponadto, że jak obroty wiszą na 1500 lub falują pulsacyjnie w zakresie 1000-1500 słychać chyba dość wyraźnie nastawnik przepustnicy jakby "wył". [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 07-04-2007, 22:03 ] ten temat miał chyba do czego innego służyć ? Sam go zakładałeś w końcu. O przepływomierzy w benzynie jest trochę na forum. [ Dodano: 07-04-2007, 22:12 ] Ok pre-pl masz rację, ale temat główny pozostaje aktualny jak najbardziej !
-
Pojedź na stację diagnostyczną. tam będzie ładnie widać podczas sprawdzania amortyzatorów. Ja stawiam na pękniętą sprężynę na pierwszym zwoju patrząc od dołu. Sprężyny dość często pękają w tym miejscu i to w Audi. Ja tak ostatnio miałem. Wymieniłem obie, bo i druga w tym samym miejscu podejrzanie wyglądała.
-
A jak się ma falowanie do przepływomierza, czujnika temepratury silnika, świec czy przewodów ? [ Dodano: 07-04-2007, 18:58 ] .....no i dlaczego dzieje się tak, że falują obroty jak zaczyna rosnąć temperatura - im wyższa tym gorzej. Najlepiej jest w momencie odpalenia po nocy obroty równe 1100, potem ręce opadają. Czszyczenie i potem adaptacja w serwisie Boscha nie pomogła, wolno coś się adaptowało, podobo stawało na chwilę w miejscu i szło dalej i pokazało, że jest "ok". Mechanik mówił, że w wartościach rzeczywistych przepustnicy komputer pokazuje rezystancję nieskończenie wielką- nie wiem co to znaczy. Obawiam się, że sprowadza się to do wymiany przepustnicy, ale to koszta i dlatego chcę posprawdzać wszystkie inne możliwości.
-
A jak się do niego dostać i go ewentualnie wyczyścić ?
-
Proszę o wpisywanie wszystkich znanych Wam przyczyn falowania obrotów w A4 1.6 ADP bo za wszelką cenę chcę usunąć tę usterkę, a czyszczenie i adaptacja przepustnicy nic nie dały, no i błędów komputer nie pokazuje ! [ Komentarz dodany przez: wiki: 07-04-2007, 18:22 ] poprawiłem temat bo był bez sensu
-
Jaki może mieć wpływ podciśnienie w baku na falowanie obrotów. Nadmienię, że jeżdż z lekko odkręconym korkiem wlewu. Obroty falują mi w zakresie 1000-1500 po rozgrzaniu. Czyściłem i adaptowałem przepustnicę. Błędów brak wg komputera. Jak skutecznie pozbyć się podciśnienia w baku. Proszę o pomoc i pozdrawiam (A4 1.6 KAT 1996r. bez gazu)
-
Mam problem z obrotami A4 1.6 KAT 1996r. przebieg 162tys. km, bez gazu. Standardowo wyczyściłem przepustnicę, adaptacja prawidłowo i nic. Na zimnym silniku obroty 1200, po rozgrzaniu podnoszą się 1500 i jeśli chwilę pochodzi na wolnych to falują pulsacyjnie 1000-1500. (słyszalny dość mocno nastawnik przepustnicy)Elektronik mówił mi, że w wartościach rzeczywistych w przepustnicy pokazuje wartość nieskończenie wielką i mówi że coś nie tak ale co też nie wie. Nie wiem o co tutaj chodzi. Sprawadzałem podciśnienia i jest ok. komputer pokazuje tylko czasem błąd związany z przepustnicą czy też czujnik temperatury płynu chłodzącego. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy to oby na pewno uszkodzona przepustnica i kupić nową .Nie chcę kupować w ciemno bo to droga inwestycja. Jakie inne przyczyny ??? [ Komentarz dodany przez: Murzyn: 01-04-2007, 04:27 ] prosze poprawnie nazwac temat
-
Mam pytanie. Kupiłem fajne A4 z 1996r. Nie zdążyłem zrobić jakiegokolwike zabezpieczenia, a żona jutro do Warszawki rusza i aż mnie dreszcz przechodzi, że mogą buchnąć........... Cóż można zrobić tak na szybkiego, aby chociaż w jakimś stopniu utrudnić kradzież. Myśle o wyjęciu któregoś bezpiecznika - czy to właściwe ?Oczywiście parking strzeżony odpada bo tam nie ma gdzie jedzie, no i AC też nie wchodzi w grę.