Przeskanowałem VAGiem auto i okazało się, że jest jeden błąd, tzn.:
1 Fault Found:
00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)
30-00 - Open or Short to B+
Przekopałem wstępnie dokumentację i okazuje się, że jest uszkodzony czujnik temperatury oleju, który podobno w tym modelu silnika (AHH 90 KM, 66kW) nie występuje. Zresztą szukałem i znalazłem na chłodnicy oleju (obok filtra) tylko czujnik ciśnienia (szary, jednopinowy). Jeżeli jest tak faktycznie, to czy przypadkiem sterownik od silnika nie pochodzi z innego modelu auta (np. AFN), znaczy nie został przez kogoś podmieniony podczas jakiejś naprawy?
Dodam, że po przekręceniu zapłonu miga kilka razy żółta konewka, jednak nic nie piszczy.[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2007, 00:09 _________________________________________________Przepraszam za "walenie postów pod samym sobą", jednak ta wiedza może sie przydać dla potomnych.
Problem rozwiązany! Kłopot polegał na uszkodzeniu wiązki elektrycznej do trójpinowego czujnika w misce olejowej, tzn. uszkodzone dwa z trzech przewodów. Czujnik w misce ma oznaczenie G8/G266 i pełni dwojaką funkcję, tzn. czujnika poziomu oraz temperatury oleju. Jego sprawność można skontrolować VAGiem w Instruments -> Meas. Blocks -> 003. Tam widać temperaturę oleju oraz poziom. Jeżeli jest usterka, to temperatura jest na poziomie 155 st. C. Tak było w tym przypadku. Po naprawieniu instalacji należy włączyć zapłon, konewka mignie na żółto (po raz ostatni) i wtedy po minucie włączamy zapłon i błąd zostaje usunięty, konewka już nie miga.
Dobrze że rozwiązałeś problem i dobrze że napisałeś jakie było rozwiązanie.
Teraz uzupełnij profil
[spedyt]