Skocz do zawartości

pieckinn

Pasjonat
  • Postów

    163
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pieckinn

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Dąbrowa Białostocka

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia pieckinn

0

Reputacja

  1. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Nie jestem Mrozoo, nie mam 80 tylko A4 a problem ustąpił po wymianie głowiczki w pompie wtryskowej, I nie rozumiem o jakie ,, kaleczenie " chodzi .
  2. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Od dłuższego czasu chciałem zajrzeć do głowicy, sam tego nie ruszę bo nie wiem od czego zacząć, ani nie mam pod ręką żadnego ,, how to " , ale mam jedną osobę dla której to nie będzie żaden problem i w 1.9 tdi ma pojęcie. Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temacie. ........................................... Ostatnio w a4 została wymieniona głowiczka 11mm w pompie wtryskowej , tym razem ,, właściwa " , musiałem wydłużyć ramię vnt bo turbo dmuchało 1.7-1.8 bar zamiast 1.5 ( DUŻO WIĘCEJ PALIWA ), 1.5 bar miałem przy 1500 obrotów i teraz zostało zrobić nową mapę . Po tym zabiegu odczucia są pozytywne, jeszcze więcej mocy, więcej momentu na wyższych obrotach, lżej odpala, ciszej pracuje. Przypuszczam że to mogło być przyczyną tych problemów z turbo, okaże się za kilka miesięcy.
  3. Jeżeli dało się go wcześniej odpalić ( raz czy dwa ) i gasł to może w nastawniku nazbierały się opiłki i blokują go ? Z tymi obrotami to pasowało by na zawalony nastawnik. Dosyć rzadko to zdarza się ale jednak. Nie otwierałem jeszcze nastawnika więc za bardzo nie mam o tym pojęcia.
  4. 1266 Przekaźnik świec żarowych 765 Czujnik położenia mechanizmu wyznacz. dawki - G149 575 błąd związany z ciśnieniem doładowania ( zaworek n75, zapieczona sztanga/cięgno od turbo, dziura w dolocie ) 1268 Nastawnik dawki - N146, Dostosowanie ilości - N146 To takie błędy, a pompa nie była ruszana ? nikt nic nie majstrował przy niej ?
  5. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    I po czyszczeniu ma się dobrze 400 niutków wróciło do gry . Jednak nie sądzę żeby turbo topiło się, bo wtedy miałbym gwarantowane czyszczenie szybciej niż co 4-6 miesięcy. Słyszałem teorię że mój icek z lekkim wgięciem pod wpływem ciśnienia może puszczać opiłki alu, ale to wydaje mi się kolejną błędną teorią. Ten nalot po zruszeniu jest sypki, dosyć miękki. Jakby aluminium zbierało się pod łopatkami i topiło pod wpływem temperatury, ale że z icka to trochę jest dziwne, nie chce się wierzyć.
  6. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Kolektora nigdy nie ruszałem, już mam dość czyszczenia tego turbo, co 6 miesięcy to samo, czas na gtb1756vk ( 2.7 tdi ) turbo powinno dać sobie radę, turbo z avf jest za małe, 400nm z pompy przerabianej 10mm na 11mm, gt1749va, wtrysków nie pamietam jakich ;d, bez kata i egr i na seryjnym intercoolerze to troche duzo, jak problem pojawi sie ponownie to zajrzę do silnika, teraz nie mam na to czasu. Ale i tak dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie, a co do świec to ... mam prolem z turbo od zawsze i nie mogę dojść co jest bezpośrednią przyczyną tego . Oleju dolewam tak z 1 litr na 11-12 tys km * Jutro zabiorę się za czyszczenie vnt i wrzucę kilka fotek z tego jak to aktualnie wygląda, przed i po zabiegu. Kolektora nigdy nie ruszałem, już mam dość czyszczenia tego turbo, co 6 miesięcy to samo, czas na gtb1756vk ( 2.7 tdi ) turbo powinno dać sobie radę, turbo z avf jest za małe, 400nm z pompy przerabianej 10mm na 11mm, gt1749va, wtrysków nie pamietam jakich ;d, bez kata i egr i na seryjnym intercoolerze to troche duzo, jak problem pojawi sie ponownie to zajrzę do silnika, teraz nie mam na to czasu. Ale i tak dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie, a co do świec to ... mam prolem z turbo od zawsze i nie mogę dojść co jest bezpośrednią przyczyną tego . Oleju dolewam tak z 1 litr na 11-12 tys km * Jutro zabiorę się za czyszczenie vnt i wrzucę kilka fotek z tego jak to aktualnie wygląda, przed i po zabiegu. Zdjęcia z zabiegu czyszczenia VNT. https://imageshack.us/a/Nemz/1 Dodam że sadza / nagar nie stanowiła oporu dla VNT, po zdrapaniu metalicznego nalotu i złożeniu ( na próbę ) VNT poruszało się bez oporu który mógłby blokować całość.
  7. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Też chciałbym tam zajrzeć. Na zimnym silniku jak dam odrobinę za dużo gazu to podwiesza zawory i raz jest tak że rozrusznik w ogóle nie zakręci, raz nie odpalał, a raz odpalał jak stary ciągnik i z tyłu pojawiała się biała zasłona dymna, zero widoczności z tyłu. Dlatego omijam skrzyżowania z zerową widocznością na boki i jeżdżę dalej. Zapomniałem o tym napisać ;/
  8. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    To jest stare zdjęcie jeszcze ze starego softu na którym dymił na biało i niuton był falisty. Teraz jest poprawiony w profesjonalnym zakładzie. Nie sądzę żeby sadza była winna w moim przypadku bo to stało się z dnia na dzień a ostatnio turbo zostało solidnie ,, przedmuchane " w trasie i sadza powinna wypalić się. Turbo pracowało tak jak po czyszczeniu i kolejnego dnia zaczęło się zacinać więc obstawiam że sprawcami tego zamieszania są te ,, cuda " na zmiennej geometrii, i staram się dojść do tego skąd to się bierze.
  9. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Reszta jest w porządku, wirnik luzy w normie, co do prawidłowego złożenia turbo .. nie da się tego źle złożyć ( zawsze składam poprawnie ) . Zapomniałem dodać że mam zaślepiony EGR ( takie info, może ma jakieś znaczenie w tej sprawie )
  10. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Tam nic nie rozpada się tylko coś powstaje / przykleja się na zmiennej geometrii, z resztą prędzej czy później i tak zastąpię te maleństwo ( gt1749va ) na gtb1756vk które będzie robiło dobrą robotę, z tego co pamiętam a mogę mylić się to w AVF / AWX turbo dmucha 1.25 bar, więc 1.5 bar to nie jest tak duża różnica żeby szybko uśmiercić turbo. A mokro w tym turbo jest bo trochę psiknęło mi się wd-40 jak odkręcałem śruby bo inaczej to nie idzie tego odkręcić.
  11. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    To cudo zauważyłem dwukrotnie, po pierwszym czyszczeniu i po drugim ( po około 6 miesiącach ) , to jest metaliczne ,, coś " dosłownie przyklejone, trzeba śrubokrętem zdzierać bo papierem ściernym nie idzie, u mnie sadza stawia lekki opór łopatkom ale nie tak silny żeby blokować je, takie przyklejone cuda mam w kilku miejscach . W weekendy w trasie ,, przeganiam " tą A4 i sadza nie powinna stanowić problemu, a jednak vnt zaczęło się blokować .
  12. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Wcześniej na sofcie z ,, kolana " gdzie dymił na biało i moment był raz większy a raz mniejszy i przy 3/4 gazu był max niuton było tak samo, być może nadszedł czas na gtb1756vk , nudzi mi się czyszczenie turbo co kilka miesięcy , jeżeli łopatki topią się to w gtb nie powinno być tego problemu ( tak podejrzewam ) , taka moc mi odpowiada i nie chciałbym tego zmieniać. Ewentualnie podepnę czujnik EGT ( o ile znajdę go ) i sprawdzę temperaturę spalin na wylocie. ...................................... Czyszcząc VNT nie widziałem żeby kształt łopatek zmieniał się przez ich topnienie, widać tylko wżery na zmiennej geometrii i na części gorącej turbo tam gdzie opierają się łopatki. Pucowałem to różnymi papierami ściernymi do osiągnięcia gładkości ( wyczuwalnej pod palcem ) mimo że wżery były widoczne dalej, nowa zmienna geometria to koszt 300-400zł , więc bardziej opłaca się kupić gtb1756vk i gt1749va wyczyścić vnt i sprzedać z gwarancją. U mnie w AFN zawsze był problem z zapiekającymi się łopatkami, nawet na seryjnym turbo i seryjnym sofcie 110km. ................................. Wydaje mi się że tam nie mogło nic stopić się bo materiał jest za gruby, prędzej wirnik popłynąłby
  13. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Katalizatora brak wtryski mają nowe końcówki i wyregulowane ciśnienie ( wysyłałem do speca od wtrysków )
  14. pieckinn

    Dziwna narośl na VNT

    Witam. Mam problem z turbo gt1749va . Problem polega na tym że średnio co 3-6 miesięcy mam zawalone VNT i muszę je czyścić. Ale nie tylko sadza/nagar jest czynnikiem blokującym łopatki ale taka jak to nazywam ,, narośl " ( poprawcie mnie jeżeli źle to nazwałem ) taka jak na zdjęciu niżej Interesuje mnie skąd to się bierze, dodam że mam silnik AFN po lekkim koksie na 163km 398nm . Jeszcze jedno ważne info, auto jeżdżone przeważnie po mieście na krótkich odcinkach. Raz w tygodniu w trasie dokładane do pieca.
  15. pieckinn

    Dymi na biało

    Witam. Dawno nie było mnie na forum, sprawa z dymieniem na biało rozwiązana. Winowajcą był soft, a dokładniej soft robiony na ,, kolanie " niuton raz większy raz mniejszy .. Teraz na nowym sofcie jest 163km 398nm i dymi na czarno aż miło, robi lekką zadymę ale taki był plan . kiedyś znajdą się fundusze i na to, w dalekiej przyszłości ... na razie muszę rozwiązać tą zagadkę z wodzem białą chmurą Sprawdziłem grupę 13 vw-toolem i wyszło tak : na 1 było 0.50 // na 2 -0.60 // na 3 0.60 // a 4 nie wyświetlało ;/ sprawdzałem na biegu jałowym na wolnych obrotach, niestety ale na zimnym silniku bo nie miałem czasu żeby rozgrzać go kiedyś znajdą się fundusze i na to, w dalekiej przyszłości ... na razie muszę rozwiązać tą zagadkę z wodzem białą chmurą Sprawdziłem grupę 13 vw-toolem i wyszło tak : na 1 było 0.50 // na 2 -0.60 // na 3 0.60 // a 4 nie wyświetlało ;/ sprawdzałem na biegu jałowym na wolnych obrotach, niestety ale na zimnym silniku bo nie miałem czasu żeby rozgrzać go Sprawa rozwiązana, 1 i 4 wtrysk podlewa ( wręcz sika ) , 2 i 3 idealnie rozpylają, wszystkie otwierały się przy około 190 bar .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...